Behöver hjälp med Piaggio Ciao!

Alla övriga frågor som INTE har med motor eller felsökning att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Raggarn1337
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 784
Blev medlem: 11 april 2015, 09:50

Behöver hjälp med Piaggio Ciao!

Inlägg av Raggarn1337 »

Hej! Har en Piaggio Ciao, osäker på vilken årsmodell det är men jag har för mig att det är en utav de äldre då baklampan sitter direkt på bakskärmen och inte på pakethållaren. Iallafall, mitt problem är då att jag ska renovera mopeden, ta bort en massa rost, lackera osv bland annat. Men jag kan verkligen inte få bort pedalerna? Aldrig meckat med en Ciao innan så jag undrar om det finns någon här som vet vart det finns en guide på det eller skulle kunna guida mig igenom det? Vore hemskt tacksam!
Ciao! :)
Användarens profilbild
G-son
King of the street
Inlägg: 4115
Blev medlem: 6 februari 2008, 23:31
Ort: Vimmerby

Inlägg av G-son »

Med pedalerna antar jag att du menar hela pedalmekanismen, inte bara själva pedalen (den delen man sätter foten på)?

Om jag minns rätt ska man lossa en M6-mutter inne nära axeln som vänster vevarm sitter på, knacka ur kilbulten ur vevarmen (lämna muttern på änden innan du knackar, så du inte stukar gängan), när den är borta ska vevarmen gå dra av från axeln, medan axeln bara är att dra ut ur ramen.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Raggarn1337
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 784
Blev medlem: 11 april 2015, 09:50

Inlägg av Raggarn1337 »

G-son skrev:Med pedalerna antar jag att du menar hela pedalmekanismen, inte bara själva pedalen (den delen man sätter foten på)?

Om jag minns rätt ska man lossa en M6-mutter inne nära axeln som vänster vevarm sitter på, knacka ur kilbulten ur vevarmen (lämna muttern på änden innan du knackar, så du inte stukar gängan), när den är borta ska vevarmen gå dra av från axeln, medan axeln bara är att dra ut ur ramen.
Tack så mycket! Stog och slet som en galning innan, tack ännu en gång! :)
Skriv svar