drd pro går dåligt

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Brandel
Elmoped
Inlägg: 4
Blev medlem: 26 april 2015, 19:36

drd pro går dåligt

Inlägg av Brandel »

Tjenare!

Har lite problem med min DRD PRO efter att jag monterat av allt trim och gjort den original igen.

Den startar väldigt lätt, typ 1-2 kickar max. Inga problem med tomgången heller. Men den är extremt slö och vägrar varva ur. Går strax under halva varvräknaren (ser inte varvtal på pro:ns mätare) sen känns det jätte lustigt. Innan gick det inte ens dra fullgas för då dog den om man inte släppte av. Nu verkar det som den typ varvstoppar?

Har testat byta stift (BR8ES), rensat förgasare, kollat membran etc. Allt verkar okej. Satt ett 82 munstycke i från början men verkade gå snålt så provade att borra det till 100 men exakt samma problem.

Bild på stiftet: https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 8c5519022f

Vet att den går lite fett men verkar inte vara det som är problemet. Provat att komp testa den och fick att den endast hade 5.5 bar kompression när den var varm? Vet inte om det går komp testa en moped men satte i mätaren och kickade till den ej gick upp mer.

Några ideér?
Användarens profilbild
KC
Elmoped
Inlägg: 110
Blev medlem: 19 mars 2014, 10:51

Inlägg av KC »

Testa byta ner i munstycke, kan göra stor skillnad.
Tvåstråååååååhk
Brandel
Elmoped
Inlägg: 4
Blev medlem: 26 april 2015, 19:36

Inlägg av Brandel »

KC skrev:Testa byta ner i munstycke, kan göra stor skillnad.
Du tror inte det är kompet som är dåligt? Känns ej som den går så fett faktiskt. Med 82 munstycke va stiftet vitt!

Fast när jag tänker efter har du nog rätt, med tanke på att det inte går varva ur han i nedförsbacke ens...
Användarens profilbild
KC
Elmoped
Inlägg: 110
Blev medlem: 19 mars 2014, 10:51

Inlägg av KC »

Var så för mig på min MRX, gick inte att varva ur ettan och tvåan. Prova ta bort luftburken med det munstycket du har nu, går den bättre utan så ska du ha mindre :)
Tvåstråååååååhk
Brandel
Elmoped
Inlägg: 4
Blev medlem: 26 april 2015, 19:36

Inlägg av Brandel »

KC skrev:Var så för mig på min MRX, gick inte att varva ur ettan och tvåan. Prova ta bort luftburken med det munstycket du har nu, går den bättre utan så ska du ha mindre :)
Köpte hem munstycken mellan 70-100 och ska testa :) Råkade dock köpa på cykelkraft och de har inte ens skickat paketet än :/ De har tydligen blivit sämsta butiken ever nu. Men men får väl se hur det går. Ska även kontrollera tändningen så den står rätt :)
Skriv svar