Yamaha tzr 50 tänder bara ibland

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

willehz
Elmoped
Inlägg: 23
Blev medlem: 24 september 2014, 16:58

Yamaha tzr 50 tänder bara ibland

Inlägg av willehz »

Jag hade precis fixad bakbromsen och var ute och körde nästan hela dagen för att testa så att allt fungera, och för att det är kul :D. sedan så skulle jag racea med en kompis hem och då drog jag max och jag kom upp i runt 10-11 tusen varv och körde där hyfsat länge. Sedan plötsligt så var det ett konstigt ljud och den slutade tända och jag svängde in på en väg. när jag försökte starta den ville den inte starta med elstarten men när jag rullstartade den gick den igång (har ingen kick). Så jag körde lite och märkte att den inte lät som den gjort tidigare, den hade slutat smattra lika mycket och den lät nästan som en symaskin i bakgrunden. sedan så körde jag hem, men när jag står stilla så dör den. jag har ingen aning om vad det kan vara men jag kollade på tändplattan (tog inte av den helt) och den såg fin ut. någon som har nån idé? :)
willehz
Elmoped
Inlägg: 23
Blev medlem: 24 september 2014, 16:58

glömde nämna

Inlägg av willehz »

jag glömde nämna att den fortfarande inte startar på elstart och bara startar ibland, den var också extremt varm men lampan som varnar för överhettning lös ej
Användarens profilbild
Revilz
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 483
Blev medlem: 1 juni 2014, 20:28
Ort: Sundsvall

Inlägg av Revilz »

Den har nog värmenypt eller liknande. Du får nog ta upp cylindern och kolla
GasGas SM 125 -05
Ktm SX 125 -12
Aprilia RS 125 -00

Yamaha Wr125x -10
GasGas EC 125 -13
Derbi Senda Xtreme -12
Beta RR Supermotard -05
Skriv svar