Metrakit thrower effekt mm?

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
pizza-bagarn
Svårstartad skrothög
Inlägg: 326
Blev medlem: 5 maj 2014, 20:32
Ort: Någonstans i sörmland

Metrakit thrower effekt mm?

Inlägg av pizza-bagarn »

Tjäna.

Har kollar lite på effektrör och har fastnat för just metrakit thrower då det är tyst osv.

Vad tycker ni om detta rör?
Vad kommer moppen toppa med orginal drevning?
Har en Derbi Xtreme 06:a.

Skulle egentligen helst inte få nån större effektskillnad utan hellre bättre axx och lite högre toppfart: 52km/h såklart ;)

Borde jag dreva om eller blir det bara en jävla massa växlande isåfall?
Vad tycker ni? eller borde jag bara köra med röret som det är och ha kvar orgianl drevning osv.

Eller köpa blackbox istället?
Negativt positivt?
Eller är jag helt ute o cyklar o borde fortsätta med att va en orginalrörsbög? ;)
Ge några ideér! :D tack på förhand

Edit: kom o tänka på att eftersom röret är ce godkänt och det sitter plugg i röret så borde jag väll kunna öka inner diametern på pluggen och få den topphastighet jag vill typ?
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

Du verkar ju inte ha fattat det, så...
Även fast den går under 52km/h och röret är godkänt så kommer det räknas som trim.
Användarens profilbild
pizza-bagarn
Svårstartad skrothög
Inlägg: 326
Blev medlem: 5 maj 2014, 20:32
Ort: Någonstans i sörmland

Inlägg av pizza-bagarn »

Hampu skrev:Du verkar ju inte ha fattat det, så...
Även fast den går under 52km/h och röret är godkänt så kommer det räknas som trim.
Jo det har jag förstått men lackar man röret svart o får det att se orginal ut så kommer ju inte snuten tänka speciellt mycket på det. dom ser ju antagligen ingen skillnad ändå knappt att man själv skulle göra´t haha
Användarens profilbild
GustavKull
Elmoped
Inlägg: 32
Blev medlem: 12 januari 2014, 19:11
Ort: Linköping

Inlägg av GustavKull »

plugga ur det och köp 13-53 som alla andra
Senda och Mt :D
Användarens profilbild
GurkMarmelad
Arkstars slav
Inlägg: 835
Blev medlem: 29 augusti 2013, 18:10
Ort: Varberg

Re: Metrakit thrower effekt mm?

Inlägg av GurkMarmelad »

pizza-bagarn skrev:Tjäna.

Har kollar lite på effektrör och har fastnat för just metrakit thrower då det är tyst osv.

Vad tycker ni om detta rör?
Vad kommer moppen toppa med orginal drevning?
Har en Derbi Xtreme 06:a.

Skulle egentligen helst inte få nån större effektskillnad utan hellre bättre axx och lite högre toppfart: 52km/h såklart ;)

Borde jag dreva om eller blir det bara en jävla massa växlande isåfall?
Vad tycker ni? eller borde jag bara köra med röret som det är och ha kvar orgianl drevning osv.

Eller köpa blackbox istället?
Negativt positivt?
Eller är jag helt ute o cyklar o borde fortsätta med att va en orginalrörsbög? ;)
Ge några ideér! :D tack på förhand

Edit: kom o tänka på att eftersom röret är ce godkänt och det sitter plugg i röret så borde jag väll kunna öka inner diametern på pluggen och få den topphastighet jag vill typ?
Du kan nästan inte köra med org. drevning och mk thrower för den kommer gå strax över 60kmh och varva djävul. du "måste" dreva tyngre för att den ska vara körbar.
Skriv svar