Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Moderatorer: Speedway , MrAndersson , TheAndersson , CaToXXo
skogstomten
Elmoped
Inlägg: 16 Blev medlem: 25 april 2015, 11:11
Inlägg
av skogstomten » 25 april 2015, 11:33
Tjena!
Jag undrar vilket avgassystem som funkar bäst till Rieju MRT 50 R. Jag ska inte byta ECU. Så den varvar bara upp till 8000 rpm, vilket i sin tur betyder att den presterar bättre med ett lågvarvigt system. Men då undrar jag vilket lågvarvigt system som den presterar bäst med. Skicka gärna effektkurvor om ni har några!
Och nej jag har inte glömt att man bör byta huvudmunstycke vid byte av avgassystem.
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540 Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås
Inlägg
av Rexxy » 25 april 2015, 11:34
Original avgasrör...
Då nästan alla effektrör på marknaden varvar över 8000rpm.
skogstomten
Elmoped
Inlägg: 16 Blev medlem: 25 april 2015, 11:11
Inlägg
av skogstomten » 25 april 2015, 11:41
Rexxy skrev: Original avgasrör...
Då nästan alla effektrör på marknaden varvar över 8000rpm.
Dock så måste man ju rycka pluggen på original om man vill att den ska bli rappare, och när man ska sälja så finns inget pluggat/lagligt system?
Hur är det med Yasuni R1? Dom är väl lite mer lågvarviga?
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894 Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan
Inlägg
av Hampu » 25 april 2015, 11:49
Börja med att fixa bort varvstoppet innan du trimmar, inte värt att torska på en halvtrimmad moped.
skogstomten
Elmoped
Inlägg: 16 Blev medlem: 25 april 2015, 11:11
Inlägg
av skogstomten » 25 april 2015, 11:55
Hampu skrev: Börja med att fixa bort varvstoppet innan du trimmar, inte värt att torska på en halvtrimmad moped.
Men kostar inte en ny ECU omkring 1-2k?
Eller går det att använda CDI till en ECU-moped?
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894 Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan
Inlägg
av Hampu » 25 april 2015, 12:23
skogstomten skrev: Hampu skrev: Börja med att fixa bort varvstoppet innan du trimmar, inte värt att torska på en halvtrimmad moped.
Men kostar inte en ny ECU omkring 1-2k?
Eller går det att använda CDI till en ECU-moped?
Jag kan ingenting om ECU, men tycker du att det är dyrt med 1-2k så ska du fan inte trimma heller.
1-2 lök är ingenting jämfört vad man riskerar att få betala när man kör trimmat. Vare sig man vill eller inte.