Sk skolrazzior kan ju inte funka eller?

Här pratar vi om våra lagar och regler samt ställer frågor till TSR's egna trafikpolis Järnet

Moderatorer: Speedway, TheAndersson, CaToXXo, Järnet60

Användarens profilbild
pizza-bagarn
Svårstartad skrothög
Inlägg: 326
Blev medlem: 5 maj 2014, 20:32
Ort: Någonstans i sörmland

Sk skolrazzior kan ju inte funka eller?

Inlägg av pizza-bagarn »

Ja som rubriken lyder så kan ju inte en skolrazzia direkt funka då snuten måste se att mopeden framförs på allmän väg vid ett tillfälle då den är trimmad eller har jag fel?
Dom kan väl inte sätta dit mig för en trimmad moppe som jag inte kör även om jag nu kört den till skolan och parkerat den osv så funkar det väl inte ändå?

Eller har jag fel? :roll:
Användarens profilbild
G-son
King of the street
Inlägg: 4115
Blev medlem: 6 februari 2008, 23:31
Ort: Vimmerby

Inlägg av G-son »

På den tiden jag gick på högstadiet gjordes en sån. En(?) polis befann sig inne i skolan i god tid innan skolan började och kollade genom fönstret ut mot mopedparkeringen medan eleverna dök upp inför dagen, jag kan tänka mig att han videofilmade också (för att ha idiotsäkra bevis). En lärare var med och identifierade mopedförarna när dom gick från mopeden in i skolan så polisen visste vilka personer som kört.
Lite senare när skoldagen kommit igång var det inte mer avancerat än att eleverna i fråga samlades ihop så polisen kunde ta ett snack med dom, och kolla mopederna i lugn och ro.

Jag skulle påstå att det fungerar utmärkt. Så länge eleverna kör fram till & parkerar vid skolan... :roll:
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Användarens profilbild
Revilz
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 483
Blev medlem: 1 juni 2014, 20:28
Ort: Sundsvall

Inlägg av Revilz »

När dom har razzia så står dom oftast i närheten av skolan och filmar när alla mopedister hoppar av sina mopeder har jag hört
GasGas SM 125 -05
Ktm SX 125 -12
Aprilia RS 125 -00

Yamaha Wr125x -10
GasGas EC 125 -13
Derbi Senda Xtreme -12
Beta RR Supermotard -05
Användarens profilbild
pizza-bagarn
Svårstartad skrothög
Inlägg: 326
Blev medlem: 5 maj 2014, 20:32
Ort: Någonstans i sörmland

Inlägg av pizza-bagarn »

G-son skrev:På den tiden jag gick på högstadiet gjordes en sån. En(?) polis befann sig inne i skolan i god tid innan skolan började och kollade genom fönstret ut mot mopedparkeringen medan eleverna dök upp inför dagen, jag kan tänka mig att han videofilmade också (för att ha idiotsäkra bevis). En lärare var med och identifierade mopedförarna när dom gick från mopeden in i skolan så polisen visste vilka personer som kört.
Lite senare när skoldagen kommit igång var det inte mer avancerat än att eleverna i fråga samlades ihop så polisen kunde ta ett snack med dom, och kolla mopederna i lugn och ro.

Jag skulle påstå att det fungerar utmärkt. Så länge eleverna kör fram till & parkerar vid skolan... :roll:
jaha så det är så det går till :shock: aha okej trodde typ att snuten stod och glodde typ när alla gick ut till mopparna och väntade tills dom startade dom..

Everything makes sense now :oops: hahah 8)

Edit: fan vilka lärare dock heh
Användarens profilbild
pizza-bagarn
Svårstartad skrothög
Inlägg: 326
Blev medlem: 5 maj 2014, 20:32
Ort: Någonstans i sörmland

Inlägg av pizza-bagarn »

undrar dock vad man ska göra för att slippa undan :shock: skita att åka till skolan eller parkera en bit bort. Båda känns däremot fel :(

Fast samtidigt kan dom väl inte vara säkra på att just JAG kört på moppen så länge jag inte tar av mig hjälmen där dom har möjlighet att se mig eller?
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

pizza-bagarn skrev: Fast samtidigt kan dom väl inte vara säkra på att just JAG kört på moppen så länge jag inte tar av mig hjälmen där dom har möjlighet att se mig eller?
Du lär ju ta av dig hjälmen innan du går in i skolan...
yamaha270
Svårstartad skrothög
Inlägg: 192
Blev medlem: 3 december 2014, 15:07

Inlägg av yamaha270 »

Va händer om man tar av sig hjälmen när man kommer in i skolan o ingen ser??
Bild
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket
Inlägg: 1053
Blev medlem: 18 juli 2013, 10:18
Ort: Karleby

Inlägg av TheFlyingFin »

Hampu skrev:
pizza-bagarn skrev: Fast samtidigt kan dom väl inte vara säkra på att just JAG kört på moppen så länge jag inte tar av mig hjälmen där dom har möjlighet att se mig eller?
Du lär ju ta av dig hjälmen innan du går in i skolan...
I min skola brukar alla p12or gå in med hjälmen på :D de skiter säkert sig då deras TK moppar gör 80 och polisstationen ligger bredvid skolan ;)



OnT: Då snuten här i Finland gör razior brukar dom komma mitt i dagen och sen ha alla elever som kommit moppande att gå ut till sina respektive fordon. Dom sluta å andra sidan med det för några år sedan iochmed att som inte har lagstadgat stöd som säger dom kan tvinga eleverna till att köra mopeden, och dom får inte heller provköra den utan bevis på att den är olaglig och framförts på allmän väg.
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Användarens profilbild
pizza-bagarn
Svårstartad skrothög
Inlägg: 326
Blev medlem: 5 maj 2014, 20:32
Ort: Någonstans i sörmland

Inlägg av pizza-bagarn »

Hampu skrev:
pizza-bagarn skrev: Fast samtidigt kan dom väl inte vara säkra på att just JAG kört på moppen så länge jag inte tar av mig hjälmen där dom har möjlighet att se mig eller?
Du lär ju ta av dig hjälmen innan du går in i skolan...
jo de är ju sant men mer hypotetiskt sett :roll:
Skriv svar