Ebay och effektrör till 125a

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Huuskvaarna
Elmoped
Inlägg: 5
Blev medlem: 24 april 2015, 15:10

Ebay och effektrör till 125a

Inlägg av Huuskvaarna »

Hej
Har sett att det redan finns flera trådar om detta men ingen besvarar en av mina frågor. Jag har en husqvarna sms 125 2011 och ska nu trimma den, jag tänkte beställa ett fmf fatty med powercore2 dämpare från ebay för cirka 3000kr och har fått höra att det tillkommer tull + mums på varor från amerika, har hört att det är ungefär 25-30% av varans kostnad, stämmer detta? På ebay står det att frakten till Finland där jag bor är 67$, ingår tull och moms m.m där? Eller kan jag räkna med att vara tvungen att betala 30% till?
Användarens profilbild
Oskiie87
Elmoped
Inlägg: 51
Blev medlem: 11 augusti 2014, 21:29

Inlägg av Oskiie87 »

Har för mig att det är 25% moms, men det kan även till komma tullavgift på ca 500kr beställde ett procircuit till min 125a kostade ca 4500 med tull och moms kostade runt 3000 från början :)
Huuskvaarna
Elmoped
Inlägg: 5
Blev medlem: 24 april 2015, 15:10

Inlägg av Huuskvaarna »

Okej tack för ditt svar, om jag skaffar något annat rör som kan köpas i europa, vilket rekommenderas?
Användarens profilbild
Oskiie87
Elmoped
Inlägg: 51
Blev medlem: 11 augusti 2014, 21:29

Inlägg av Oskiie87 »

HGS, funderar själv på att kränga mitt PC Och fixa ett sådant. Tillverkas i Belgien och dom har ett sjuk fint register. Finns även med enduro dämpare som är längre och låter mindre, kanske är att föredra om man kör motard. :)
Skriv svar