Får inte frambromsen att ta och vattenkylningen "försvi

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
GreenBerriez
Elmoped
Inlägg: 14
Blev medlem: 5 maj 2014, 07:52
Ort: Åstorp

Får inte frambromsen att ta och vattenkylningen "försvi

Inlägg av GreenBerriez »

Tjena!
Vad kan det vara för fel om jag måste fylla på min kylarvätska efter varje gång jag varit ute och kört? :) Har försökt hitta var de läcker innan men har inte hittat något.

Och min frambroms tar inte alls längre, den går helt in till styret. Har prövat lufta den utan resultat. Någon som vet hur varför det är så och hur man får den att ta igen? :)

Mvh.
Användarens profilbild
Vagif
Extra Varnad
Inlägg: 319
Blev medlem: 23 mars 2014, 17:53

Re: Får inte frambromsen att ta och vattenkylningen "fö

Inlägg av Vagif »

Måste ju läcka nånstant. Kör moppen och sen Låt den stå på tomgång sen tittar du om det finns fläckar på marken.
Trying is the first step towards failure
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket
Inlägg: 1053
Blev medlem: 18 juli 2013, 10:18
Ort: Karleby

Re: Får inte frambromsen att ta och vattenkylningen "fö

Inlägg av TheFlyingFin »

GreenBerriez skrev:Tjena!
Vad kan det vara för fel om jag måste fylla på min kylarvätska efter varje gång jag varit ute och kört? :) Har försökt hitta var de läcker innan men har inte hittat något.

Och min frambroms tar inte alls längre, den går helt in till styret. Har prövat lufta den utan resultat. Någon som vet hur varför det är så och hur man får den att ta igen? :)

Mvh.
Risken finns topplockspackningen har gått. Händer rätt ofta. Öppna cylindern och kolla, enda sättet att veta säkert.

Gällande bromsen så är risken kolvarna kommit för långt ut. Öppna.och putsa oket!
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

Den kan bara försvinna på två olika sätt. Antingen finns det i växellådan eller så har det försvunnit i förbränningen. :)
Skriv svar