Bakbroms Derbi Senda X-treme SM 06

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

wilse
Elmoped
Inlägg: 2
Blev medlem: 17 april 2015, 17:10

Bakbroms Derbi Senda X-treme SM 06

Inlägg av wilse »

Min bakbroms har slutat att fungera. Jag kan trycka ner den i bott men får inget motstånd och ingen bromsverkan. Jag har bytt cylindern som sitter bakom bromspedalen men detta hjälpe inte. Jag har också luftat bromsen och fyllt på med bromsvätska.

Någon som vet vad problemet kan vara?

Tacksam för alla sorters svar.2
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

Luftar du på korrekt sätt? :)
wilse
Elmoped
Inlägg: 2
Blev medlem: 17 april 2015, 17:10

Inlägg av wilse »

aa vi är 3 personer som har försökt men kan du förklara hur man ska göra?:)
Yamahadt50r07
Elmoped
Inlägg: 32
Blev medlem: 2 september 2014, 19:35

Inlägg av Yamahadt50r07 »

Ta en plast spruta och sätt en kort slang på änden av sprutan sedan suger du upp bromsvetska i sprutan sedan trycker på sprutan tills all luft är borta och bromsvätskan är i slangen sedan sätter du en 8 nyckel på luftnings nippel sedan sätter du på slangen på nippeln sedan öppnar du bromsvätske hållaren och tar bort gummi saken i sedan trycker du på sprutan tills du ser att den inte bubblar längre i bromsvätske hållaren då stänger du nippeln hårt och sen trycker du på bromsen 25 gånger och sedan håller du ner bromspedalen i bott och när du håller ner pedalen så tar dubort sprutan och öppnar nippeln sedan stänger du nippeln trycker 25 gånger till på bromspedalen sedan håller ner den helt i bott, tryck hårt och öppna nippeln och kanske repetera detta några gånger men funkar det inte då så är det nått fel på bromsen.
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

Skriv svar