Det sitter ju en packning, även kallad o-ring som ska se till så att kylarvattnet i topplocket inte tar sig in till förbränningskammaren. Smile
jo de förstår jag ju men även om den skulle läcka där så skulle de ju fortfarande inte komma upp vid tändstiftet
Derbin har väl delat topplock, alltså förbränningskammare i en del och mantel i en. Stiftet sitter gängat i kammaren och sen är de väl en o-ring som tätar mellan mantel och kammare kring stiftet.
Hade det varit ett vanligt topplock i en del så hade det inte kunnat ske om det inte spruckit
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Det sitter ju en packning, även kallad o-ring som ska se till så att kylarvattnet i topplocket inte tar sig in till förbränningskammaren. Smile
jo de förstår jag ju men även om den skulle läcka där så skulle de ju fortfarande inte komma upp vid tändstiftet
Derbin har väl delat topplock, alltså förbränningskammare i en del och mantel i en. Stiftet sitter gängat i kammaren och sen är de väl en o-ring som tätar mellan mantel och kammare kring stiftet.
Hade det varit ett vanligt topplock i en del så hade det inte kunnat ske om det inte spruckit
Det beror på vilken Derbi motor, den gamla har inte delat topplock men den nya har det. Vad äre för årsmodell på den?
En sport som inte luktar avgaser, är ingen riktigt sport
zexxo skrev:
jo de förstår jag ju men även om den skulle läcka där så skulle de ju fortfarande inte komma upp vid tändstiftet
Derbin har väl delat topplock, alltså förbränningskammare i en del och mantel i en. Stiftet sitter gängat i kammaren och sen är de väl en o-ring som tätar mellan mantel och kammare kring stiftet.
Hade det varit ett vanligt topplock i en del så hade det inte kunnat ske om det inte spruckit
Det beror på vilken Derbi motor, den gamla har inte delat topplock men den nya har det. Vad äre för årsmodell på den?
edit: skruvade bort toppen/topplocket och såg en oring där i som var rätt så tillplattad, visst ska den vara rundad?
btw den har ju varit konstig vid uppstart då man inte kan varva och den dör snabbt utan man måste varva ca 2k med små gaspådrag till 3k en stund sen funkar den som vanligt, menmen kan detta bero på att det runnit ner kylarvätska via tändstiftets gängor tex?
edit 2: nu har jag bytt oringen, funkar prima. ska se imorrn om det påverkar den svåra/dåliga starten..