Ny eller gammal?

Publicera dina bilder, filmer eller annan stuntmedia!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Olle-Sundqvist
Elmoped
Inlägg: 19
Blev medlem: 7 april 2015, 17:44

Ny eller gammal?

Inlägg av Olle-Sundqvist »

Hej,
jag hade tänkt köpa mig en slider men jag funderar och funerar om de är värt att köpa en splitters ny och veta vad man får eller köpa en beggad som redan är trimmad eller stylad...
Hur resonerar ni ny eller gammal?
Tack på förhand! :D
Användarens profilbild
Vagif
Extra Varnad
Inlägg: 319
Blev medlem: 23 mars 2014, 17:53

Re: Ny eller gammal?

Inlägg av Vagif »

Olle-Sundqvist skrev:Hej,
jag hade tänkt köpa mig en slider men jag funderar och funerar om de är värt att köpa en splitters ny och veta vad man får eller köpa en beggad som redan är trimmad eller stylad...
Hur resonerar ni ny eller gammal?
Tack på förhand! :D
Beror på vad du har råd med. Själv skulle jag aldrig köpa en ny för att det är dyrt. Under mina moppe år har jag haft 20 000 att leka runt med och jag har inte förlorat någonting. Köper du en ny så kan du aldrig sälja den för priset du Köpte den. Men om man köper en billig begagnad så kan man sälja den för samma pris och kanske mer.
Men sen kan det ju bli fel om du köper en begagnad som kan kosta på dig.
Trying is the first step towards failure
Olle-Sundqvist
Elmoped
Inlägg: 19
Blev medlem: 7 april 2015, 17:44

Inlägg av Olle-Sundqvist »

Aa men köpte en peugeot ludix förra våren och den var gott som skrotbar har en liten fobi nu för beggat men ska tänka lite mer på de :D
Användarens profilbild
Vagif
Extra Varnad
Inlägg: 319
Blev medlem: 23 mars 2014, 17:53

Inlägg av Vagif »

Olle-Sundqvist skrev:Aa men köpte en peugeot ludix förra våren och den var gott som skrotbar har en liten fobi nu för beggat men ska tänka lite mer på de :D
Om pengar inte är ett problem so javisst är det bättre att köpa en ny. Själv har jag köpt:
Gilera smt 05: 7000 kr. Funkade perfekt, original
Beta rr 02: Köpte för 6000 Funkade bra, glömde hälla i olja i bensinen så motorn skar
Yamaha yz 125: köpte för 9000 med kroppskydd (knä, armbåge, axel, lår, bröst, ryggskydd samt boot) och hjälm som kostar över 2000. Säljde för 8000 behållde skyddet och hjälmen.
Nu har jag köpt en aerox för 8000 funkar bra så länge :D
Trying is the first step towards failure
Skriv svar