Skapa nytt ämne  Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.
 Slider trim, styling « Föregående ämne :: Nästa ämne » 
Författare Meddelande
WhaSamEk
InläggPostat: ons apr 08, 2015 11:48 pm    Rubrik: Slider trim, styling Svara med citat

Elmoped

Registreringsdatum: 19 mars 2015
Inlägg: 24
Pictures: 0

Tjena som några kanske vet köpte jag en slider för någon månad sen!
När jag köpte den såg den ut som en påse med ruttet ris men gick bra i motorn så jag tog den för en billig peng.

Hur den ser ut nu.
Behöver styling tips så kommentera nedan Very Happy

Ska även stunta med moppen så vad för trim kan man köpa som inte är så mycket och göra med om man kan säga så. Är det bara och sätta på en 70 cc eller måste man byta ut en massa annat?

Setup:
Dragen v-ring
Något trimrör vet inte riktigt vilket det är
Tror inte han har gjort något mer men är inte säker Very Happy
http://i.imgur.com/qj8t3Mb.jpg[/img]
Vet inte varför den är upp och ner :/

Tack på förhand Very Happy
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
pizza-bagarn
InläggPostat: fre apr 10, 2015 6:22 pm    Rubrik: Re: Slider trim, styling Svara med citat

Svårstartad skrothög

Registreringsdatum: 05 maj 2014
Inlägg: 326
Pictures: 0
Ort: Någonstans i sörmland

WhaSamEk skrev:
Tjena som några kanske vet köpte jag en slider för någon månad sen!
När jag köpte den såg den ut som en påse med ruttet ris men gick bra i motorn så jag tog den för en billig peng.

Hur den ser ut nu.
Behöver styling tips så kommentera nedan Very Happy

Ska även stunta med moppen så vad för trim kan man köpa som inte är så mycket och göra med om man kan säga så. Är det bara och sätta på en 70 cc eller måste man byta ut en massa annat?

Setup:
Dragen v-ring
Något trimrör vet inte riktigt vilket det är
Tror inte han har gjort något mer men är inte säker Very Happy
http://i.imgur.com/qj8t3Mb.jpg[/img]
Vet inte varför den är upp och ner :/

Tack på förhand Very Happy

Ser ju fräsch ut?
Skulle jag ändra något så borde du ta bort plåten där man har fötterna, och ändra färg på den röda saken ovanför variation. (Är det luftburken?)
häng på det temat som redan finns alltså rött o svart.
Du kan också ta av allt som är chromat och polera upp dom så dom skiner som solen haha.
Någon tuff fjädring i rött.
Rött styre kanske?
Mycket rött vettu

Trim suger jag dock på heh så det får någon annan ta Very Happy Very Happy
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Denlov
InläggPostat: fre apr 10, 2015 7:21 pm    Rubrik: Svara med citat

Elmoped

Registreringsdatum: 14 augusti 2014
Inlägg: 48
Pictures: 0

Den var ju fin Razz
_________________
Aerox ZX, 17,5, sportluft
Beta rr 70cc urpluggad
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Hampu
InläggPostat: fre apr 10, 2015 8:21 pm    Rubrik: Re: Slider trim, styling Svara med citat

Avstängd

Registreringsdatum: 13 september 2013
Inlägg: 1894
Pictures: 5
Gallery pictures: 5
Hampu's gallery
Ort: Baksidan

pizza-bagarn skrev:

Ser ju fräsch ut?
Skulle jag ändra något så borde du ta bort plåten där man har fötterna, och ändra färg på den röda saken ovanför variation. (Är det luftburken?)
häng på det temat som redan finns alltså rött o svart.
Du kan också ta av allt som är chromat och polera upp dom så dom skiner som solen haha.
Någon tuff fjädring i rött.
Rött styre kanske?
Mycket rött vettu

Trim suger jag dock på heh så det får någon annan ta Very Happy Very Happy

Håller verkligen med om att den ser fräsch ut, första gången jag såg tråden blev jag riktigt paff över hur f*n man kan tycka att den ser ut som en ''påse med ruttet ris''

Måste dock säga emot det där med plåten, den tycker jag helt klart ska vara där Twisted Evil
Skulle aldrig komma på tanken att köra min utan den älskade plåten <3

Ja, det är luftburken, dock är det själva filtret som är rött och plasten är genomskinlig så det är ju bara ta av den biten av burken och spruta svart med någon matt färg (plastidip eller vad det heter går bort eftersom skorna kommer förmodligen nöta upp det när du kickar)

Du kan köpa ett 70-kubiks cylinderkit utan att behöva något mer förutom munstycken, variatorvikter och kopplingsfjädrar.
Inför själva cylinderbytet har du skitbra guider här utav Hasse!
Hur man byter kolvringar (tänk bara på själva bytandet av kolvringar)
https://www.youtube.com/watch?v=9v7CwARNUUQ

Hur man byter cylinder
https://www.youtube.com/watch?v=DTBzVzS9S_I

Hur man byter variatorvikter, kopplingsfjädrar och munstycke är lätt att googla fram också.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
WhaSamEk
InläggPostat: lör apr 11, 2015 1:56 am    Rubrik: Svara med citat

Elmoped

Registreringsdatum: 19 mars 2015
Inlägg: 24
Pictures: 0

Denlov skrev:
Den var ju fin Razz


Tack Tack Very Happy
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
WhaSamEk
InläggPostat: lör apr 11, 2015 2:01 am    Rubrik: Re: Slider trim, styling Svara med citat

Elmoped

Registreringsdatum: 19 mars 2015
Inlägg: 24
Pictures: 0

pizza-bagarn skrev:
WhaSamEk skrev:
Tjena som några kanske vet köpte jag en slider för någon månad sen!
När jag köpte den såg den ut som en påse med ruttet ris men gick bra i motorn så jag tog den för en billig peng.

Hur den ser ut nu.
Behöver styling tips så kommentera nedan Very Happy

Ska även stunta med moppen så vad för trim kan man köpa som inte är så mycket och göra med om man kan säga så. Är det bara och sätta på en 70 cc eller måste man byta ut en massa annat?

Setup:
Dragen v-ring
Något trimrör vet inte riktigt vilket det är
Tror inte han har gjort något mer men är inte säker Very Happy
http://i.imgur.com/qj8t3Mb.jpg[/img]
Vet inte varför den är upp och ner :/

Tack på förhand Very Happy

Ser ju fräsch ut?
Skulle jag ändra något så borde du ta bort plåten där man har fötterna, och ändra färg på den röda saken ovanför variation. (Är det luftburken?)
häng på det temat som redan finns alltså rött o svart.
Du kan också ta av allt som är chromat och polera upp dom så dom skiner som solen haha.
Någon tuff fjädring i rött.
Rött styre kanske?
Mycket rött vettu

Trim suger jag dock på heh så det får någon annan ta Very Happy Very Happy


Njaa tror plåten ska va kvar Very Happy
Aa det är luftburken har en svart sån kanske sak sätta på den istället Wink
Aa den hade temat innan svart och mörkgrönt men jag tog svartvitt med lite rött Very Happy (styret är rött) kanske ska köpa ett fatbar styre i rött Very Happy
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
WhaSamEk
InläggPostat: lör apr 11, 2015 2:09 am    Rubrik: Re: Slider trim, styling Svara med citat

Elmoped

Registreringsdatum: 19 mars 2015
Inlägg: 24
Pictures: 0

Hampu skrev:
pizza-bagarn skrev:

Ser ju fräsch ut?
Skulle jag ändra något så borde du ta bort plåten där man har fötterna, och ändra färg på den röda saken ovanför variation. (Är det luftburken?)
häng på det temat som redan finns alltså rött o svart.
Du kan också ta av allt som är chromat och polera upp dom så dom skiner som solen haha.
Någon tuff fjädring i rött.
Rött styre kanske?
Mycket rött vettu

Trim suger jag dock på heh så det får någon annan ta Very Happy Very Happy

Håller verkligen med om att den ser fräsch ut, första gången jag såg tråden blev jag riktigt paff över hur f*n man kan tycka att den ser ut som en ''påse med ruttet ris''

Måste dock säga emot det där med plåten, den tycker jag helt klart ska vara där Twisted Evil
Skulle aldrig komma på tanken att köra min utan den älskade plåten <3

Ja, det är luftburken, dock är det själva filtret som är rött och plasten är genomskinlig så det är ju bara ta av den biten av burken och spruta svart med någon matt färg (plastidip eller vad det heter går bort eftersom skorna kommer förmodligen nöta upp det när du kickar)

Du kan köpa ett 70-kubiks cylinderkit utan att behöva något mer förutom munstycken, variatorvikter och kopplingsfjädrar.
Inför själva cylinderbytet har du skitbra guider här utav Hasse!
Hur man byter kolvringar (tänk bara på själva bytandet av kolvringar)
https://www.youtube.com/watch?v=9v7CwARNUUQ

Hur man byter cylinder
https://www.youtube.com/watch?v=DTBzVzS9S_I

Hur man byter variatorvikter, kopplingsfjädrar och munstycke är lätt att googla fram också.


Haha nej nu har jag "renoverat" den (den var mörk grön och svart innan) den färgen som kåpan över framhjulet var krachkuddarna och variator kåpan i Very Happy
Haha det blev ändrade planer i att trimma moppen när pappa såg att den gick 75 blev det liv ska ni veta. så finns det något sätt så man kan få den att få bättre acc så man kan stunta men att den ändå går i i 50-60? Very Happy
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
HasselTrassel
InläggPostat: tis maj 12, 2015 9:56 pm    Rubrik: Svara med citat

Elmoped

Registreringsdatum: 23 november 2014
Inlägg: 92
Pictures: 4
Gallery pictures: 4
HasselTrassel's gallery
Ort: Uppsala

Släng på ett Leovince ZX så behöver du bara ställa in förgasaren!

Om ditt rör du har på är lågvarvigt, behåll det och köp 70cc. Försök hitta vad det är för rör och se vad det har för effektkurva.

Om du vill trimma ännu mer blire större förgasare (17,5mm - 21mm) å 70cc.
Mindre förgasare: mer rapp å bättre axx, bättre för stunt
Större förgasare: mer topp
Sen får du solklart alltid ställa in förgasaren när du byter nått i motorn och kanske även byta tryckfjäder.

Stylingmässigt tycker jag den är ganska snygg. Det ända jag ser nu är att du skulle kunna byta till ett öppet luftfilter istället för att ha luftburken kvar. Ser mycker sportigare ut! Du kan ju modda den för att få den unik, tex spackla och bygga om kåporna. Lysdioder kanske?
_________________
Grundare av "Uppsalas Moppepojkar"
https://www.youtube.com/channel/UCljZvcXMLCTef4tBSgeVOAg

Om du aldrig ramlar, kör du inte hårt nog Wink
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Incestfest
InläggPostat: ons maj 13, 2015 4:22 pm    Rubrik: Svara med citat

Elmoped

Registreringsdatum: 04 maj 2015
Inlägg: 9
Pictures: 0

HasselTrassel skrev:
Släng på ett Leovince ZX så behöver du bara ställa in förgasaren!

Om ditt rör du har på är lågvarvigt, behåll det och köp 70cc. Försök hitta vad det är för rör och se vad det har för effektkurva.

Om du vill trimma ännu mer blire större förgasare (17,5mm - 21mm) å 70cc.
Mindre förgasare: mer rapp å bättre axx, bättre för stunt
Större förgasare: mer topp
Sen får du solklart alltid ställa in förgasaren när du byter nått i motorn och kanske även byta tryckfjäder.

Stylingmässigt tycker jag den är ganska snygg. Det ända jag ser nu är att du skulle kunna byta till ett öppet luftfilter istället för att ha luftburken kvar. Ser mycker sportigare ut! Du kan ju modda den för att få den unik, tex spackla och bygga om kåporna. Lysdioder kanske?
Att byta tills sportluft utan att det verkligen behövs för effektens skull är fan det mest idiotiska man kan göra med en moped.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Persson97
InläggPostat: ons maj 13, 2015 4:39 pm    Rubrik: Svara med citat

F.D Crew

Registreringsdatum: 19 oktober 2012
Inlägg: 3785
Pictures: 2
Gallery pictures: 2
Persson97's gallery

Tycker inte att verken styling eller trim frågor hör hemma i stuntforumet.
Låser.
_________________
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande MSN Messenger
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne  Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det. Sida 1 av 1

Hoppa till:  



Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet