Hej!
Har ett problem. jag har renoverat grabbens DT50 R 2002:a. Bytt allt på motorn i princip. Nytt cylinder-kit, ny förgasare, allt inuti o.s.v.
Jag har gjort allting "by the book" (vad jag vet i alla fall).
Till saken. Jag får bara fanskapet till att låta bra i motorn när man står still och gasar. Rappt och bra motorljud, men när jag sätter mig på den och ska provköra så orkar den inte dra för fem öre. Den varvar inte upp utan bara slö segar fram. Jag har varenda låg/huvudmunstycke som finns i princip och har hållit på med guiderna som finns med förgasarinställningar. Orkar snart inte hålla på längre.
Sista desperat försök här och nu om någon vänlig själ kan tänka sig eller vet vad det kan vara för fel på den (eller vad jag gör för fel).
Fredric Malm skrev:Hej!
Har ett problem. jag har renoverat grabbens DT50 R 2002:a. Bytt allt på motorn i princip. Nytt cylinder-kit, ny förgasare, allt inuti o.s.v.
Jag har gjort allting "by the book" (vad jag vet i alla fall).
Till saken. Jag får bara fanskapet till att låta bra i motorn när man står still och gasar. Rappt och bra motorljud, men när jag sätter mig på den och ska provköra så orkar den inte dra för fem öre. Den varvar inte upp utan bara slö segar fram. Jag har varenda låg/huvudmunstycke som finns i princip och har hållit på med guiderna som finns med förgasarinställningar. Orkar snart inte hålla på längre.
Sista desperat försök här och nu om någon vänlig själ kan tänka sig eller vet vad det kan vara för fel på den (eller vad jag gör för fel).
Har varit med om liknande men jag har tyvärr inget recept på en lösning. En gång var det en bricka som var felvänd i förgasaren som sabbade precis allt, men den sitter bara på större dellorto 19mm och uppåt.
Det låter som du har testat "alla" munstycken, justerat skruvar osv. Bytt tändstift? Kollat tjuvluft? Helt och tätt membran?
Vart håller ni hus?
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Har bytt membranet och kollat med startgas över hela motorn. Jag har iofs kört med avfettningsmedel i avgasröret och sedan blåst på med högtryckstvätten i, men det kan ju vara värt att pröva utan en gång för att se om det hjälper...
Har varit med om liknande men jag har tyvärr inget recept på en lösning. En gång var det en bricka som var felvänd i förgasaren som sabbade precis allt, men den sitter bara på större dellorto 19mm och uppåt.
Det låter som du har testat "alla" munstycken, justerat skruvar osv. Bytt tändstift? Kollat tjuvluft? Helt och tätt membran?
Vart håller ni hus?
Japp! Kollat det mesta. Jag tog bort avgasröret också, hände inget, lika slö.
Vi bor några mil västerut utanför Jönköping.
Okej, då ska vi se.
Jag håller med om det med sportluftfilter, jag fick gå ner på dom allra lägsta storlekarna på munstyckena för att den ens skulle gå.
Nu har jag orginalluftfiltret på. Uppsättningen är:
Barikit cylinderkit 50 cc (plus)
Polini Competition förgasare 15 mm
Barikit insug 25 mm
TNT membran
Tändstift NGK BR8ES
Hoppas det finns någon som säger, AHA där har vi felet...