Porta orginal mt5 cylinder

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
fruktigkaka
Svårstartad skrothög
Inlägg: 225
Blev medlem: 3 maj 2014, 19:13
Ort: gävle

Porta orginal mt5 cylinder

Inlägg av fruktigkaka »

Helu ,nu är det så att jag fick den briljanta idén att testa ändra portarna lite , vet att det är väldig avancerat men jag har ändå tänkt att köpa 65cc cylinder till den så varför inte exprimentera lite med org cylindern :p har höjt avgasporten och gjort den lite bredare nu snackar vi 0,5mm kanske , hur mycket kan jag ta på avgasporten och vad kan jag göra på portarna som bensinblandingen kommer upp in i själva cylindern ( spoolportarna??)skulle jag kunna göra dom bredare ? Och sen undersidan vart bensinblandingen pressas upp i cylindern har sett att vissa gör dom lite större ?
speedfight 2 ac
Setup :
airsal 70cc sport
Urpluggat orginalrör
16,5mm mikuni moddat på orginal insug
sportluftfilter (+10 hk)
biltema bakdäck
sf 1 framkåpa ( +15 kmh för mindre luftmotstånd )
Användarens profilbild
fruktigkaka
Svårstartad skrothög
Inlägg: 225
Blev medlem: 3 maj 2014, 19:13
Ort: gävle

Inlägg av fruktigkaka »

Övrig setup : luhoa rör (högvarvigt) , 16,5 mikuni och kolfibereeds med lite uppböjda stopp
speedfight 2 ac
Setup :
airsal 70cc sport
Urpluggat orginalrör
16,5mm mikuni moddat på orginal insug
sportluftfilter (+10 hk)
biltema bakdäck
sf 1 framkåpa ( +15 kmh för mindre luftmotstånd )
Användarens profilbild
G-son
King of the street
Inlägg: 4115
Blev medlem: 6 februari 2008, 23:31
Ort: Vimmerby

Inlägg av G-son »

The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Skriv svar