Fb tvätthallar vilken tid på polletter vid tvätt??

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
MacGyver84
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 547
Blev medlem: 12 oktober 2014, 18:15
Ort: Sandviken

Fb tvätthallar vilken tid på polletter vid tvätt??

Inlägg av MacGyver84 »

Hej jag undrar om nån har tvättat i dessa tvätthallar som ägs av Fb tvätt och vet hur länge man kan tvätta på en pollett? är det 2 minuter eller 5 minuter nån som vet? dom verkar smidiga dessa gds tvätthallar men det kan bli dyrt om man inte är så duktig på att tvätta http://www.fbtvatt.se/
Användarens profilbild
Rainn
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 794
Blev medlem: 11 februari 2014, 14:37
Ort: Uppsala

Inlägg av Rainn »

" Du behöver polletter för att tvätta din bil. Dessa kan du köpa i automat på plats för 20 kronor styck. Fungerande betalningsmedel är kort, sedlar och mynt. Vid vår tvätt i Gävle kan du även använda refillkort.
För en normalstor bil krävs tre-fyra polletter. Om det är första gången du tvättar kan det vara bra att ha ett par i reserv. Tips: Vrid över till nästa läge om du har tid kvar på polletten. Snittkostnad för en normaltvätt är 67 kronor. "

Kopierat från deras sida.
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
Användarens profilbild
MacGyver84
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 547
Blev medlem: 12 oktober 2014, 18:15
Ort: Sandviken

Inlägg av MacGyver84 »

Rainn skrev:" Du behöver polletter för att tvätta din bil. Dessa kan du köpa i automat på plats för 20 kronor styck. Fungerande betalningsmedel är kort, sedlar och mynt. Vid vår tvätt i Gävle kan du även använda refillkort.
För en normalstor bil krävs tre-fyra polletter. Om det är första gången du tvättar kan det vara bra att ha ett par i reserv. Tips: Vrid över till nästa läge om du har tid kvar på polletten. Snittkostnad för en normaltvätt är 67 kronor. "

Kopierat från deras sida.
Jag vet redan detta jag undrade om vilken tid det är på en pollett innan man måste lägga in en ny nån som vet?.
Karlan_
Elmoped
Inlägg: 110
Blev medlem: 10 december 2014, 13:34
Ort: Kalmar

Inlägg av Karlan_ »

Tills det tar slut...
Användarens profilbild
fruktigkaka
Svårstartad skrothög
Inlägg: 225
Blev medlem: 3 maj 2014, 19:13
Ort: gävle

Inlägg av fruktigkaka »

Rainn skrev:" Du behöver polletter för att tvätta din bil. Dessa kan du köpa i automat på plats för 20 kronor styck. Fungerande betalningsmedel är kort, sedlar och mynt. Vid vår tvätt i Gävle kan du även använda refillkort.
För en normalstor bil krävs tre-fyra polletter. Om det är första gången du tvättar kan det vara bra att ha ett par i reserv. Tips: Vrid över till nästa läge om du har tid kvar på polletten. Snittkostnad för en normaltvätt är 67 kronor. "

Kopierat från deras sida.
Härligt med fler gävlebor här på tsr , exakt vart ligger denna tvätt ?
speedfight 2 ac
Setup :
airsal 70cc sport
Urpluggat orginalrör
16,5mm mikuni moddat på orginal insug
sportluftfilter (+10 hk)
biltema bakdäck
sf 1 framkåpa ( +15 kmh för mindre luftmotstånd )
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

Det finns ingen tid per pollett. Allting beror på vilket medel du använder. Använder du bara hetvattentvätt kanske det är 100 sekunder. Men vill du använda hetwax så är det runt 25 sekunder.
Det beror på vad medlet du använder kostar för firman, så dom fortfarande tjänar pengar på dig.

Jag brukar klara mig på 2 polletter när ja tvättar min S60 om jag är snabb och då är de tight i slutet. Men på 3 polletter så är det lugnt.
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
MacGyver84
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 547
Blev medlem: 12 oktober 2014, 18:15
Ort: Sandviken

Inlägg av MacGyver84 »

Karlan_ skrev:Tills det tar slut...
Dåligt svar jag vill nog veta tiden så man slipper känna sig stressad när man tvättar men jag får väl kolla upp det när jag ska tvätta på en sån tvätt sen för första gången.
Användarens profilbild
MacGyver84
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 547
Blev medlem: 12 oktober 2014, 18:15
Ort: Sandviken

Inlägg av MacGyver84 »

fruktigkaka skrev:
Rainn skrev:" Du behöver polletter för att tvätta din bil. Dessa kan du köpa i automat på plats för 20 kronor styck. Fungerande betalningsmedel är kort, sedlar och mynt. Vid vår tvätt i Gävle kan du även använda refillkort.
För en normalstor bil krävs tre-fyra polletter. Om det är första gången du tvättar kan det vara bra att ha ett par i reserv. Tips: Vrid över till nästa läge om du har tid kvar på polletten. Snittkostnad för en normaltvätt är 67 kronor. "

Kopierat från deras sida.
Härligt med fler gävlebor här på tsr , exakt vart ligger denna tvätt ?
Hej jag bor i sandviken och på sidan jag länkade vid första inlägget finns det info var tvättarna ligger och det finns en tvätt i gävle med faktiskt.
Användarens profilbild
MacGyver84
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 547
Blev medlem: 12 oktober 2014, 18:15
Ort: Sandviken

Inlägg av MacGyver84 »

MrAndersson skrev:Det finns ingen tid per pollett. Allting beror på vilket medel du använder. Använder du bara hetvattentvätt kanske det är 100 sekunder. Men vill du använda hetwax så är det runt 25 sekunder.
Det beror på vad medlet du använder kostar för firman, så dom fortfarande tjänar pengar på dig.

Jag brukar klara mig på 2 polletter när ja tvättar min S60 om jag är snabb och då är de tight i slutet. Men på 3 polletter så är det lugnt.
Okej det låter väldigt stressigt med 100 sekunder till godo väldigt snåla tider dom har tycker jag. Allting måste gå snabbt och sånt gillar inte jag men kan tänka mig att dom tjänar mycket pengar på dom här tvättarna. Och 25 sekunder för att täcka en bil med hetvax?? 2 till 5 minuter för varje moment hade varit bra men olika medel kostar ju olika mycket. Och då skulle dom ju förlora på det men uppskattar svar verkligen tack.
Användarens profilbild
MacGyver84
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 547
Blev medlem: 12 oktober 2014, 18:15
Ort: Sandviken

Inlägg av MacGyver84 »

Är det varmvatten i läget sköljning också? ingen som bor i sandviken eller gävle som har koll på dom här tvättarna?. Jag har i alla fall tvättat där två gånger och en pollett räcker till en moped om man vill men jag har använt två men jag ska börja köra med en framöver jag fick 2 polletter gratis av en sist jag var och tvättade hehe.
Skriv svar