Pappa vill inte att jag byter moped

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Gummiapan
Elmoped
Inlägg: 100
Blev medlem: 24 augusti 2013, 15:00

Pappa vill inte att jag byter moped

Inlägg av Gummiapan »

hej, har en Derbi Senda 05 som jag rullat på i ungefär ett år och har börjat tröttna på den så har hittat en kille med en slider 08 som jag vill byta med.
Men farsan går inte med på den då han tycker det är ett dåligt byte. Jag har försökt förklara att vi tjänar på det men han vill fortfarande inte.

Någon som har tips på argument till varför jag borde byta?
Anledningen till att han måste gå med på det är för att han betalade för den.
Användarens profilbild
Rotmosmannen
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 455
Blev medlem: 17 oktober 2014, 20:44

Inlägg av Rotmosmannen »

Säg att moped ¨ldern inte är så länge och att man borde ta ut det mesta av den och byta om man tycker de blir tråkigt. Så skulle jag sagt jallafall
Men kolla...ja la en post!
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

Först och främst kan du ju fråga VARFÖR han tycker det är ett dåligt byte..?
Användarens profilbild
Vagif
Extra Varnad
Inlägg: 319
Blev medlem: 23 mars 2014, 17:53

Re: Pappa vill inte att jag byter moped

Inlägg av Vagif »

Gummiapan skrev:hej, har en Derbi Senda 05 som jag rullat på i ungefär ett år och har börjat tröttna på den så har hittat en kille med en slider 08 som jag vill byta med.
Men farsan går inte med på den då han tycker det är ett dåligt byte. Jag har försökt förklara att vi tjänar på det men han vill fortfarande inte.

Någon som har tips på argument till varför jag borde byta?
Anledningen till att han måste gå med på det är för att han betalade för den.
Han kanske har rätt, ge mer information om mopparna
Gummiapan
Elmoped
Inlägg: 100
Blev medlem: 24 augusti 2013, 15:00

Inlägg av Gummiapan »

Han tycker det är dåligt för jag har lagt pengar på den som han säger vi inte kommer få tillbaka därför kan vi lika gärna behålla den..
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

Gummiapan skrev:Han tycker det är dåligt för jag har lagt pengar på den som han säger vi inte kommer få tillbaka därför kan vi lika gärna behålla den..
Man kommer aldrig få tillbaka pengarna man lägger sina fordon. Än ifall du byter kommer ni aldrig få tillbaka ett skit av pengarna ni spenderat.
Användarens profilbild
Knatten123
Svårstartad skrothög
Inlägg: 166
Blev medlem: 20 mars 2014, 17:45

Inlägg av Knatten123 »

Jag skulle behålla crossmoppen. Du kommer troligtvis att tröttna på Slidern efter ett tag och ångra dig då iallafall jag och många andra moppepojkar tycker det är roligare med växlat. :)
euroman
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 394
Blev medlem: 5 maj 2011, 11:26
Ort: Dals-ed

Inlägg av euroman »

Jag hade behållit crossmoppen :)

Jag personligen gillar växlat mer.

Har en växlad moped som trim projekt, Men till jobbet har jag en urpluggad 4T scooter moppe då den går tyst billigt och drar inte till sig snuten.

Har bil med men eftersom jobbet ligger så nära tar det bara 5-7min med moppe :)

Så beror helt på vad du skall ha moppen till vill säga :)
Zundapp ks50 70cc athena "agge steg2+ port" mikuni 20mm racerör, race stake, Nerplockad för mer portning samt renovering av ram och motor!
obeee
Svårstartad skrothög
Inlägg: 163
Blev medlem: 18 juli 2014, 00:03

Inlägg av obeee »

Som Hampu sa, man kan inte få tillbaka pengar man lagt ner på fordon. Du kan ju säga till din farsa att de e som att han skulle byta bil
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Hampu skrev:
Gummiapan skrev:Han tycker det är dåligt för jag har lagt pengar på den som han säger vi inte kommer få tillbaka därför kan vi lika gärna behålla den..
Man kommer aldrig få tillbaka pengarna man lägger sina fordon. Än ifall du byter kommer ni aldrig få tillbaka ett skit av pengarna ni spenderat.
Nej precis, man får i regel inte tillbaka pengarna i sedlar om man säljer. MEN, man får tillbaka värdet om man utnyttjar sin egen investering. Därför är det dumt att byta bort något som man lagt tid och pengar på istället för att utnyttja själv.

Risken finns också att slidern du byter till är skit och att den också kommer behöva kostas på. Värt att riskera dubbla förlusten?
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
Voltfax
TSR Tredje Snyggaste Scooter 2014
Inlägg: 492
Blev medlem: 6 augusti 2013, 20:52

Inlägg av Voltfax »

Pengar är inget om man gemför vad roligt man har med dom under moppe tiden. Dragoner man lägger desto roligare. Tror jag lagt runt 30k eller ja min far 😊 och en del jag
Rieju spike, 80km
Aerox, 73km
puch korado, 45km


vinnare av brodalen styling tävling 2014


5a i twostrokeriders snyggaste scooter 2013
mitt projekt http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=56598



facebook: https://www.facebook.com/pages/Jonte-tu ... 3639576595
instagram: sverigesfetasteaerox
gilerahjärnan
Varnad
Inlägg: 1518
Blev medlem: 13 december 2012, 19:35
Ort: Betongen

Inlägg av gilerahjärnan »

Byt inte.
Användarens profilbild
Rainn
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 794
Blev medlem: 11 februari 2014, 14:37
Ort: Uppsala

Inlägg av Rainn »

Säg att du vill ha pengar i mellan, ibland så får man bita i det sura äpplet och gå vidare kompis.
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
Skriv svar