Problem med förgasare

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

prozon96
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 27 mars 2015, 15:24

Problem med förgasare

Inlägg av prozon96 »

Tjenare, har en roxon duel TT och på motorn sitter det ett rör utan slang.
Roxon har Derbi motor d50b1 eller vad den heter. Har 17.5 förgasare orginal vad det nu är för märke.

Bild





Jag har även problem med förgasaren att den får för mycket bensin. Har läst alla guider och förmodligen så är det inställningarna på förgasaren men jag fattar inte ett skit vad skruvarna gör då dom sitter helt annorlunda för mig. Problemet blir att den är ojämn på tomgång som fan. Kan börja varva upp som in i helsike om jag gasar lite och sedan dör den bara med en blurb ljud. Moppen dör även några sekunder när jag kör och precis växlat klart och inte gasar. Någon som vet vad det kan bero på?


Bild
darkon123
Elmoped
Inlägg: 123
Blev medlem: 21 februari 2015, 15:53
Ort: finland

Inlägg av darkon123 »

först byta munstycke och förgasaren är inte svårt där brevid luftfilter öppningen finns en skruv det är luft skruven sen är det bara att hita
resten och skruva lite (kommer ta tid så vara inye för otålig)
prozon96
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 27 mars 2015, 15:24

Inlägg av prozon96 »

darkon123 skrev:först byta munstycke och förgasaren är inte svårt där brevid luftfilter öppningen finns en skruv det är luft skruven sen är det bara att hita
resten och skruva lite (kommer ta tid så vara inye för otålig)

Och vet du något om hållet där det saknar en slang?
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket
Inlägg: 1053
Blev medlem: 18 juli 2013, 10:18
Ort: Karleby

Inlägg av TheFlyingFin »

prozon96 skrev:
darkon123 skrev:först byta munstycke och förgasaren är inte svårt där brevid luftfilter öppningen finns en skruv det är luft skruven sen är det bara att hita
resten och skruva lite (kommer ta tid så vara inye för otålig)

Och vet du något om hållet där det saknar en slang?
Det ska vara överskottsventilen. Har inte heller någon slang där, har aldrig kommit något ur den och det enda som kan komma är växellåds oljan. Låt det vara så som det är men om det stör dig så sätt dit en slangstump
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
prozon96
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 27 mars 2015, 15:24

Inlägg av prozon96 »

TheFlyingFin skrev:
prozon96 skrev:
darkon123 skrev:först byta munstycke och förgasaren är inte svårt där brevid luftfilter öppningen finns en skruv det är luft skruven sen är det bara att hita
resten och skruva lite (kommer ta tid så vara inye för otålig)

Och vet du något om hållet där det saknar en slang?
Det ska vara överskottsventilen. Har inte heller någon slang där, har aldrig kommit något ur den och det enda som kan komma är växellåds oljan. Låt det vara så som det är men om det stör dig så sätt dit en slangstump
Okej, nä den får vara kvar så :)

Men nu har jag ett annat problem.

Moppen är svårkickad i början men när jag väll kör med den så funkar den utmärkt. Men ibland när jag växlar ner och håller inne kopplingen så dör den... Någon ide varför?
Skriv svar