Bensinfilter Ciao?

Allt som har med motor/trimning för "övriga mopeder" att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

magnusnybergs
Elmoped
Inlägg: 15
Blev medlem: 26 mars 2015, 21:03

Bensinfilter Ciao?

Inlägg av magnusnybergs »

Hej

Kan man ersätta det lilla filtret i förgasaren på en Ciao med ett stort filter på bensinslangen, eller har det lilla filtret någon mer funktion i förgasaren än att filtrera bensinen?
(anledningen till att jag frågar är att det lilla filtret va lite trasigt såg jag och jag har ett stort liggandes som jag kan sätta på bensinslangen)

m v h
Magnus
Användarens profilbild
TheAndersson
Kinaraket
Inlägg: 864
Blev medlem: 12 juli 2014, 19:19
Ort: Where the grass is green and the girls are pretty

Re: Bensinfilter Ciao?

Inlägg av TheAndersson »

magnusnybergs skrev:Hej

Kan man ersätta det lilla filtret i förgasaren på en Ciao med ett stort filter på bensinslangen, eller har det lilla filtret någon mer funktion i förgasaren än att filtrera bensinen?
(anledningen till att jag frågar är att det lilla filtret va lite trasigt såg jag och jag har ett stort liggandes som jag kan sätta på bensinslangen)

m v h
Magnus
Det är ett bensinfilter och fyller den funktionen, men jag tror det läcker om du tar bort det. Varför inte bara sätta ett bränslefilter till isåfall istället för att ersätta? Som sagt är jag rätt säker att det börjar läcka. :)
Körkortet draget, ingen mer lek för mig på ett tag..

Audi A3 1.8T
Audi A3 1.8T (Krockad och skrotad)
Saab 9-3 2.0t (Skrotad)
Rieju Drac (Såld)
Honda MT5 (Såld)
Pgo Pmx
Speedfight 2
Puch Korado
Användarens profilbild
MacGyver84
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 547
Blev medlem: 12 oktober 2014, 18:15
Ort: Sandviken

Inlägg av MacGyver84 »

Jag tror att det ska gå att köra utan det där lilla filtret i förgasaren varför skulle förgasaren börja läcka för? flottören ser ju till att det är tätt om den funkar som den ska. Och om du ska köra på ett filter som sitter innan förgasaren köp ett som är avsett för moped och inte för bil.
Användarens profilbild
TheAndersson
Kinaraket
Inlägg: 864
Blev medlem: 12 juli 2014, 19:19
Ort: Where the grass is green and the girls are pretty

Inlägg av TheAndersson »

MacGyver84 skrev:Jag tror att det ska gå att köra utan det där lilla filtret i förgasaren varför skulle förgasaren börja läcka för? flottören ser ju till att det är tätt om den funkar som den ska. Och om du ska köra på ett filter som sitter innan förgasaren köp ett som är avsett för moped och inte för bil.
Jag kan ha fel men tror att filtret även agerar som en packning.

Råkade blanda ihop ciao med puch av någon anledning, vet inte om puch och ciao använder samma förgasare.
Körkortet draget, ingen mer lek för mig på ett tag..

Audi A3 1.8T
Audi A3 1.8T (Krockad och skrotad)
Saab 9-3 2.0t (Skrotad)
Rieju Drac (Såld)
Honda MT5 (Såld)
Pgo Pmx
Speedfight 2
Puch Korado
Skriv svar