Råd om CPI Aragon Paddock som går knackigt..

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

NiTRO.SE
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 20 mars 2015, 17:01
Ort: HVA
Kontakt:

Råd om CPI Aragon Paddock som går knackigt..

Inlägg av NiTRO.SE »

Tjena,

Ny bliven ägaren av en CPI Aragon Paddock här.
Köpte den billigt, pga att den går lite knackigt.

Mopeden beter sig enligt följande:

Startar med hjälp av startgas (kickas igång just nu då batteriet är kasst).
Går rätt ok, fram tills den blir varm (efter 3-4 minuter). Då slår den av vid fullgas, släpper man av gasen då fortsätter den att driva på samma sätt som om jag haft 1/3 gas.

Tidigare ägaren har plockat bort oljepump och oljetank, satt på en annan förgasare och monterat en trasig manuell chocke (bara en wire).

Då tänkte jag kolla mer er scoterproffs, var skulle ni börja nysta i det här? i kopplingen, eller skulle ni ge er på att skruva på förgasaren och rengöra den.

Fick även tips att sätta dit en oljepump igen, då den varierar mängden olja förhållande till gaspådrag (tyvärr fick jag inte med varken tanken eller pumpen).
NiTRO.SE
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 20 mars 2015, 17:01
Ort: HVA
Kontakt:

Inlägg av NiTRO.SE »

Idag plockade jag isär förgasaren, när jag efter mkt om och men fick igång den sen gick den på höga varv redan från start. Skruvade in tomgångsskruven och den lugnade ner sig. Den stod igång några minuter och när jag sen drog väg kom jag 300 meter, sen dör den direkt vid gaspådrag. Släpper man av driver den på tomgång, går inte snabbt men en 20-25 km (ingen motorbroms alls).

Förgasaren som sitter på är en Sheng Wey (K) 21mm. några andra uppgifter om den lyckas jag inte hitta.

Jag drar slutsatsen att den får för lite soppa, att jag kanske behöver större huvudmunstycke? (Vad tror ni om det).

Upptäckte även att trotteln inte har något spår i förgasaren så den verkar kunna vrida sig lite. Känns så där.

Plockade även bort tändstiftet direkt när jag rullade upp på garageuppfarten och de såg ut så här.

http://www.nitro.se/wp-content/uploads/ ... 130006.jpg

Vore kul/intressant att höra vad ni tror.
NiTRO.SE
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 20 mars 2015, 17:01
Ort: HVA
Kontakt:

Inlägg av NiTRO.SE »

Efter att ha skruvat fram och tillbaka i en vecka gick moppen igång och går bra.

En moderator får gärna ta bort tråden efter som ändå ingen kommenterat.

Tack hej.
Skriv svar