Roxon går dåligt efter inkörning

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Karlan_
Elmoped
Inlägg: 110
Blev medlem: 10 december 2014, 13:34
Ort: Kalmar

Roxon går dåligt efter inkörning

Inlägg av Karlan_ »

Tjena! Har en polare vars cylinder skar för ett tag sen det är en roxon duell sm från 2006. Men iallafall så bytte vi cylinder på den och allt funka som det skulle, men nu när han har kört ett par mil mer en inkörnings sträckan så går den dåligt. Kommer knappt över 40kmh den är dock orginal och den blödrar på fullgas. Jag som inte är särskilt kunnig på mototer vet inte vad det skulle kunna var. Nån som vet?
Användarens profilbild
Knatten123
Svårstartad skrothög
Inlägg: 166
Blev medlem: 20 mars 2014, 17:45

Re: Roxon går dåligt efter inkörning

Inlägg av Knatten123 »

Karlan_ skrev:Tjena! Har en polare vars cylinder skar för ett tag sen det är en roxon duell sm från 2006. Men iallafall så bytte vi cylinder på den och allt funka som det skulle, men nu när han har kört ett par mil mer en inkörnings sträckan så går den dåligt. Kommer knappt över 40kmh den är dock orginal och den blödrar på fullgas. Jag som inte är särskilt kunnig på mototer vet inte vad det skulle kunna var. Nån som vet?
Hej hej!
Om du byter cylinder måste du ställa in förgasaren igen. Mindre / större munstycke, möjligtvis skruva på luftskruven för att nå en optimal blandning. Efter som att den blödrar så är jag säker på att det har med blandningen att göra. :)
Skriv svar