Skyteam st50 tomgångs problem och svårstartad

Allt som har med motor/trimning för "övriga mopeder" att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Jimmy larsson99
Elmoped
Inlägg: 5
Blev medlem: 2 mars 2015, 12:07
Ort: Tidaholm

Skyteam st50 tomgångs problem och svårstartad

Inlägg av Jimmy larsson99 »

Hej jag har varit och köpt en skyteam st50 (fyrtaktare) och den är väldigt väldigt svårstartad på både kick och elstarten men är väldigt lätt att dra igång men när den väl startar så har den ingen tomgång alls utan bara dör så fort jag släpper gasen men enligt förra ägaren så går den bra när den är varm och då har den även tomgång. Vad kan de vara för fel? jag har kollat topp,cylinder och alla packningar där omkring och de ända som inte va som det skulle va cylinderfotspackningen som nu är lagad men det märks ingen skillnad. Funderar även på om insuget är från en större motor eftersom det ser ganska stort ut men det borde väl inte göra nåt? Är tacksam för snabba svar!
Användarens profilbild
canceltheactive
Elmoped
Inlägg: 18
Blev medlem: 26 februari 2015, 20:18

Inlägg av canceltheactive »

Skit I förgasaren kanske?
Användarens profilbild
Drivenx
Svårstartad skrothög
Inlägg: 222
Blev medlem: 19 maj 2011, 22:43
Ort: Gnesta

Re: Skyteam st50 tomgångs problem och svårstartad

Inlägg av Drivenx »

Jimmy larsson99 skrev:Hej jag har varit och köpt en skyteam st50 (fyrtaktare) och den är väldigt väldigt svårstartad på både kick och elstarten men är väldigt lätt att dra igång men när den väl startar så har den ingen tomgång alls utan bara dör så fort jag släpper gasen men enligt förra ägaren så går den bra när den är varm och då har den även tomgång. Vad kan de vara för fel? jag har kollat topp,cylinder och alla packningar där omkring och de ända som inte va som det skulle va cylinderfotspackningen som nu är lagad men det märks ingen skillnad. Funderar även på om insuget är från en större motor eftersom det ser ganska stort ut men det borde väl inte göra nåt? Är tacksam för snabba svar!
Ta dig en titt på förgasaren och skruva lite på tomgångsskruven för att se om du kan få en tomgång. sen att den är svårstartar kan ju vara att den har helt fel inställning på förgasaren eller skit i den (vanligt att det kan komma ner smuts där eller att det slaggat igen om den stått länge). Kolla även om du har en choke på förgasaren. testa använda den när du ska starta för att se om den vill hoppa igång lättare.
Det var ju träligt.

Följ mitt Beta RR-projekt med EBS050-block :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=58564
Jimmy larsson99
Elmoped
Inlägg: 5
Blev medlem: 2 mars 2015, 12:07
Ort: Tidaholm

Inlägg av Jimmy larsson99 »

Sorry att ja inte svarat ja glömde bort mitt lösenord hehe. Iallafall så ligger original motorn i förrådet numera och på "moppen" sitter det en 140cc pitpro motor istället som alltid startar och går långt mycket snabbare än 50cc motorn.
Användarens profilbild
MacGyver84
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 547
Blev medlem: 12 oktober 2014, 18:15
Ort: Sandviken

Inlägg av MacGyver84 »

Prova ändra nålens läge upp eller ner för att se om det blir nån skillnad prova sätta ner clipset ett hack.
Skriv svar