För mycket eller för lite bensin? Rieju Drac

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

msr
Elmoped
Inlägg: 91
Blev medlem: 20 juni 2014, 11:14

För mycket eller för lite bensin? Rieju Drac

Inlägg av msr »

Tjena tjena! Precis inhandlat mig ett techigas enox och sportluft. Vi satte på allt och höjde till 85 i munstycke. (Vi hade ett turbokit lacada förut) med biltemas luftfilter och då hade vi 68. När vi starta moppen (kall) så gick det att varva hyfsat men inte helt. Vi lät den stå varm, När vi då försökte varva så gick det inte alls. Alltså det varvade bättre kall än varm. Så till frågan.. Får den för mycket eller för lite bensin? :)
Användarens profilbild
Rlias
Elmoped
Inlägg: 130
Blev medlem: 25 november 2014, 19:48

Inlägg av Rlias »

Kolla på tändstiftet :P
msr
Elmoped
Inlägg: 91
Blev medlem: 20 juni 2014, 11:14

Inlägg av msr »

Rlias skrev:Kolla på tändstiftet :P
Ah ska göra det, Dock står den hos farsan och det va han som startade och satte på allt så han tänkte inte på det :/ Får be han starta den idag :P
msr
Elmoped
Inlägg: 91
Blev medlem: 20 juni 2014, 11:14

Inlägg av msr »

men låter det som att den får för mycket eller för lite? Eftersom den funkar bättre kall och då behöver den väl mer bensin? Jag antar att den får för mycket? :S
Användarens profilbild
Rlias
Elmoped
Inlägg: 130
Blev medlem: 25 november 2014, 19:48

Inlägg av Rlias »

Ah skulle tro det, ni höjde nog lite mycket :)
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

När den är kall behövs mer bensin, alltså för stort munstycke.
msr
Elmoped
Inlägg: 91
Blev medlem: 20 juni 2014, 11:14

Inlägg av msr »

Hampu skrev:När den är kall behövs mer bensin, alltså för stort munstycke.
Yes! Ska sänka men visste inte om att det va plugg i enox så måste ta av o plugga ur men kommer den behöva mer bensin? tänker ifall det kanske är perfekt efter man dragit ur pluggen?? :)
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

msr skrev:
Hampu skrev:När den är kall behövs mer bensin, alltså för stort munstycke.
Yes! Ska sänka men visste inte om att det va plugg i enox så måste ta av o plugga ur men kommer den behöva mer bensin? tänker ifall det kanske är perfekt efter man dragit ur pluggen?? :)
Förstår inte vad du menar, förmodligen för jag är småbakis fortfarande men fixa allt trim färdigt först och sist så ställer du in förgasaren.
msr
Elmoped
Inlägg: 91
Blev medlem: 20 juni 2014, 11:14

Inlägg av msr »

Hampu skrev:
msr skrev:
Hampu skrev:När den är kall behövs mer bensin, alltså för stort munstycke.
Yes! Ska sänka men visste inte om att det va plugg i enox så måste ta av o plugga ur men kommer den behöva mer bensin? tänker ifall det kanske är perfekt efter man dragit ur pluggen?? :)
Förstår inte vad du menar, förmodligen för jag är småbakis fortfarande men fixa allt trim färdigt först och sist så ställer du in förgasaren.
Yes! Förlåt om jag skrev jävligt konstigt. Menade att efter jag drar ur pluggen så borde ju moppen behöva mer bensin right? Och eftersom 85 är för mycket med plugg i. Så kanske 85 munstycket är bra för urpluggat? Inga problem att byta munstycken men tänkte bara ifall :D
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

msr skrev:
Hampu skrev:
msr skrev: Yes! Ska sänka men visste inte om att det va plugg i enox så måste ta av o plugga ur men kommer den behöva mer bensin? tänker ifall det kanske är perfekt efter man dragit ur pluggen?? :)
Förstår inte vad du menar, förmodligen för jag är småbakis fortfarande men fixa allt trim färdigt först och sist så ställer du in förgasaren.
Yes! Förlåt om jag skrev jävligt konstigt. Menade att efter jag drar ur pluggen så borde ju moppen behöva mer bensin right? Och eftersom 85 är för mycket med plugg i. Så kanske 85 munstycket är bra för urpluggat? Inga problem att byta munstycken men tänkte bara ifall :D
Ja, plugga bara ur röret och testa med det som är i nu.
Skriv svar