Technigas Enox Plugg?

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

msr
Elmoped
Inlägg: 91
Blev medlem: 20 juni 2014, 11:14

Technigas Enox Plugg?

Inlägg av msr »

Tjena! Köpt ett technigas enox och skulle vilja veta hur jag får ur pluggen på bästa sätt? :)
Användarens profilbild
kaya@telia.com
Svårstartad skrothög
Inlägg: 222
Blev medlem: 1 april 2014, 00:25
Ort: Västerljung

Inlägg av kaya@telia.com »

Borra gjorde jag på mitt enox :). Om du har tillgång till dremel så kan de underlätta men det räcker med bortmaskin :)
En sport som inte luktar avgaser, är ingen riktigt sport
Bild
msr
Elmoped
Inlägg: 91
Blev medlem: 20 juni 2014, 11:14

Inlägg av msr »

kaya@telia.com skrev:Borra gjorde jag på mitt enox :). Om du har tillgång till dremel så kan de underlätta men det räcker med bortmaskin :)
Ok så enkel borrmaskin och borra försiktigt?:) mått på borr? Så farsan vet för den står hos han just nu ;)
Användarens profilbild
kaya@telia.com
Svårstartad skrothög
Inlägg: 222
Blev medlem: 1 april 2014, 00:25
Ort: Västerljung

Inlägg av kaya@telia.com »

Aa det är bara köra på, om du har ett skruvstäd där du kan spänna fast röret i så underlättar de men de e sak samma. De spelar inte så mycket roll vilken stolek på borr bara den inte e för klen så den går av lätt, men typ 7mm borr borde bli bra. Sen så äre bara o borra på svetsloppan tills pluggen lossnar. Det kan hjälpa om du knackar loss pluggen me en hammare. :)
En sport som inte luktar avgaser, är ingen riktigt sport
Bild
msr
Elmoped
Inlägg: 91
Blev medlem: 20 juni 2014, 11:14

Inlägg av msr »

kaya@telia.com skrev:Aa det är bara köra på, om du har ett skruvstäd där du kan spänna fast röret i så underlättar de men de e sak samma. De spelar inte så mycket roll vilken stolek på borr bara den inte e för klen så den går av lätt, men typ 7mm borr borde bli bra. Sen så äre bara o borra på svetsloppan tills pluggen lossnar. Det kan hjälpa om du knackar loss pluggen me en hammare. :)
Ok, Hittade en annan tråd och då såg pluggen ut såhär: http://i46.tinypic.com/30mojtu.jpg

Ser inga svetsloppor? eller är jag blind? :D
Användarens profilbild
kaya@telia.com
Svårstartad skrothög
Inlägg: 222
Blev medlem: 1 april 2014, 00:25
Ort: Västerljung

Inlägg av kaya@telia.com »

Jo då de finns svetsloppor men dom är bakom pluggen, du ser om den rund ring med lite annan färg än resten av pluggen, du ser om du kollar nogrant på bilden[/img]
En sport som inte luktar avgaser, är ingen riktigt sport
Bild
msr
Elmoped
Inlägg: 91
Blev medlem: 20 juni 2014, 11:14

Inlägg av msr »

kaya@telia.com skrev:Jo då de finns svetsloppor men dom är bakom pluggen, du ser om den rund ring med lite annan färg än resten av pluggen, du ser om du kollar nogrant på bilden[/img]
Ahh där som det är lila/rosa typ? :)
Användarens profilbild
kaya@telia.com
Svårstartad skrothög
Inlägg: 222
Blev medlem: 1 april 2014, 00:25
Ort: Västerljung

Inlägg av kaya@telia.com »

Nä inte de, vänta om du skickar din kik eller ditt nmr så kan jag skicka bild. För ett ej hur man gör de på denhär sidan :)
En sport som inte luktar avgaser, är ingen riktigt sport
Bild
msr
Elmoped
Inlägg: 91
Blev medlem: 20 juni 2014, 11:14

Inlägg av msr »

kaya@telia.com skrev:Nä inte de, vänta om du skickar din kik eller ditt nmr så kan jag skicka bild. För ett ej hur man gör de på denhär sidan :)
kik: BambiiMarcus

haha :D
Skriv svar