Vilken cylinder AM6?

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

rieju99
Elmoped
Inlägg: 132
Blev medlem: 7 september 2014, 09:35

Vilken cylinder AM6?

Inlägg av rieju99 »

Tjena ska köpa 70cc, står mellan airsal 70 sport och mk handmade 70cc.
Vilken skulle ni ha valt om man ska köra på orginalvev?
Jag kommer köra med ett tk rör och 21mm förgasare.
jokahaolz
Elmoped
Inlägg: 13
Blev medlem: 23 oktober 2014, 20:00
Ort: Linköping

Inlägg av jokahaolz »

Så som jag har förstått det så ska metrakit 70cc handmade vara lite mindre högvarvig än airsal. det är mer en lågvarvig cylinder. Det är ju varven som tar kål på veven. JAG skulle tagit metrakit 70cc handmade.
Rieju spike-04
rieju99
Elmoped
Inlägg: 132
Blev medlem: 7 september 2014, 09:35

Inlägg av rieju99 »

Ok men airsalen är ju en sportcylinder så det varvar väl inte mega mycket. Men som du säger kanske man ska ta MKn för att vara på den säkra sidan. :)
Användarens profilbild
DtBaronen
Elmoped
Inlägg: 140
Blev medlem: 30 april 2014, 08:32

Inlägg av DtBaronen »

rieju99 skrev:Ok men airsalen är ju en sportcylinder så det varvar väl inte mega mycket. Men som du säger kanske man ska ta MKn för att vara på den säkra sidan. :)
Mk är mer åt stunting sidan, airsal är om du är ute efter toppfart!
Dt50r 06 setup:
Polini guss 80cc
21mm black racing
Enox rör
malossi membran
Användarens profilbild
kaya@telia.com
Svårstartad skrothög
Inlägg: 222
Blev medlem: 1 april 2014, 00:25
Ort: Västerljung

Re: Vilken cylinder AM6?

Inlägg av kaya@telia.com »

rieju99 skrev:Tjena ska köpa 70cc, står mellan airsal 70 sport och mk handmade 70cc.
Vilken skulle ni ha valt om man ska köra på orginalvev?
Jag kommer köra med ett tk rör och 21mm förgasare.
Alltså airsalen är aluminium och är roligare o köra bättre axx och bättre effekt o effekten kommer på högrevarv. Medans mk är gjutjärn vilket har ganska jämt drag hela vägen, den är sämre axx o inte lika rolig effekt. Båda har ungefär samma toppfart inte så mkt skillnad på de.

jag skulle tagit airsalen, för att den går jättebra att stunta med, bättre drag+ det är aluminium så du behöver inte vara lika noga när du kör in den+ aluminium kyler bättre. Dessutom om du ska ha tk rör (vilket är högvarvigt). Så är airsalen bäst :). går bra att köra på original veven, om veven är fräsch, alltså att den inte glappar.

Men om du har pengarna, och orken att köpa en ny vev och klyva motorn. Så är det ju ett plus, men viktigast är att ramlagerna är fräscha :)
En sport som inte luktar avgaser, är ingen riktigt sport
Bild
Skriv svar