Aerox kylarvatten hjälp!

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
TheDewTuning
Svårstartad skrothög
Inlägg: 225
Blev medlem: 31 januari 2015, 17:48

Aerox kylarvatten hjälp!

Inlägg av TheDewTuning »

Hej igen! Börjar bli ont om kylarvatten i moppen och undrar vad för kylarvatten jag ska fylla på med :? Är det samma som till bilar? Behöver tips på bra kylarvatten :lol: Tacksam för svar!
Yamaha Aerox!
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

vatten & glykol, så det är bara sno av päronen.

Glöm inte bort att kolla ifall det är färdigblandat/glykol du måste spä ut själv
Användarens profilbild
TheDewTuning
Svårstartad skrothög
Inlägg: 225
Blev medlem: 31 januari 2015, 17:48

Inlägg av TheDewTuning »

Okej :D bra då var det ingen speciell kylarvätska för moppar! Tack för snabbt svar! :lol:
Yamaha Aerox!
Användarens profilbild
GurkMarmelad
Arkstars slav
Inlägg: 835
Blev medlem: 29 augusti 2013, 18:10
Ort: Varberg

Inlägg av GurkMarmelad »

TheDewTuning skrev:Okej :D bra då var det ingen speciell kylarvätska för moppar! Tack för snabbt svar! :lol:
Jag kör alltid 50/50 blandat glykol/vatten i mina motorcyklar. Glykolen köper jag på närmsta mack och är densamma som man har i bilen.
Användarens profilbild
TheDewTuning
Svårstartad skrothög
Inlägg: 225
Blev medlem: 31 januari 2015, 17:48

Inlägg av TheDewTuning »

Perfekt då vet jag! :D
Yamaha Aerox!
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

ca 65% glykol för lägsta temperatur utan att det fryser :)
Användarens profilbild
MacGyver84
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 547
Blev medlem: 12 oktober 2014, 18:15
Ort: Sandviken

Inlägg av MacGyver84 »

Men hur är det med det där igentligen inte ska det väl minska i nivån om mopeden aldrig kokar eller blir överhettad? det ska väl vara samma nivå hela tiden om allt är bra? förresten vad var det för pöl under din moped TheDrewTuning? har du löst det mysteriet vart pölen kom ifrån?. Glöm inte att ta en glykol som är snäll mot aluminium.
Användarens profilbild
TheDewTuning
Svårstartad skrothög
Inlägg: 225
Blev medlem: 31 januari 2015, 17:48

Inlägg av TheDewTuning »

MacGyver84 skrev:Men hur är det med det där igentligen inte ska det väl minska i nivån om mopeden aldrig kokar eller blir överhettad? det ska väl vara samma nivå hela tiden om allt är bra? förresten vad var det för pöl under din moped TheDrewTuning? har du löst det mysteriet vart pölen kom ifrån?. Glöm inte att ta en glykol som är snäll mot aluminium.
Ja det där med pölen kom nog faktiskt inte från kylaren :D jag misstänker att det kom från sadeln faktiskt. Sadeln var nytvättad och innehöll vatten så när den stog öppen droppade det ner till fotkåpan och rann sedan ner under moppen. Skönt när det inte var värre än så :D
Yamaha Aerox!
Användarens profilbild
TheDewTuning
Svårstartad skrothög
Inlägg: 225
Blev medlem: 31 januari 2015, 17:48

Inlägg av TheDewTuning »

Men vilken blandning är det i färdigblandat kylarvatten då? Ska man köra på färdigblandat eller blanda eget? :)
Yamaha Aerox!
Skriv svar