Först var den inne för byte av tuta, instoppning av plugg, fixa halvljus (elfel) och kontroll av separat oljeblandare. Sen har den vart inne för en rad andra saker också, elfel halvljus igen, tuta strax efter, frambroms kärv (ej löst), byte av munstycke och nu står den inne för byte av cdi-box och halvljus :p Kört moppen sen 16 september förra året.
Har tyvärr inte kvar kvitton, men kan uppdatera när jag får moppen nån gång nästa vecka I Dingle ligger verkstaden.
Först var den inne för byte av tuta, instoppning av plugg, fixa halvljus (elfel) och kontroll av separat oljeblandare. Sen har den vart inne för en rad andra saker också, elfel halvljus igen, tuta strax efter, frambroms kärv (ej löst), byte av munstycke och nu står den inne för byte av cdi-box och halvljus :p Kört moppen sen 16 september förra året.
Har tyvärr inte kvar kvitton, men kan uppdatera när jag får moppen nån gång nästa vecka I Dingle ligger verkstaden.
Vad skulle dem ha för att byta munstycke? Alltså på ett ungefär?
Har lämnat in moppen en gång. Gällde då jag inte fick elen att fungera. Var en ren katastrof eftersom han köpte delar utan att fråga mig först (hade uttryckligen sagt att jag skall ha en digital mätare med möjlighet att kolla varvtal, men likväl satte han dit en originalmätare)
Kostnaden blev 400€ alltså runt 4000kronor. Mätaren gick på 190 och jobbet på 70€ per timme. Sen tillkom även vissa smådelar som jag inte vet vad gick på.
Gäller en finsk verkstad.
Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Först var den inne för byte av tuta, instoppning av plugg, fixa halvljus (elfel) och kontroll av separat oljeblandare. Sen har den vart inne för en rad andra saker också, elfel halvljus igen, tuta strax efter, frambroms kärv (ej löst), byte av munstycke och nu står den inne för byte av cdi-box och halvljus :p Kört moppen sen 16 september förra året.
Har tyvärr inte kvar kvitton, men kan uppdatera när jag får moppen nån gång nästa vecka I Dingle ligger verkstaden.
Vad skulle dem ha för att byta munstycke? Alltså på ett ungefär?
TheFlyingFin skrev:Har lämnat in moppen en gång. Gällde då jag inte fick elen att fungera. Var en ren katastrof eftersom han köpte delar utan att fråga mig först (hade uttryckligen sagt att jag skall ha en digital mätare med möjlighet att kolla varvtal, men likväl satte han dit en originalmätare)
Kostnaden blev 400€ alltså runt 4000kronor. Mätaren gick på 190 och jobbet på 70€ per timme. Sen tillkom även vissa smådelar som jag inte vet vad gick på.
Gäller en finsk verkstad.
Wow det måste svidit
Själv har man inte lämmnat in nåt på verkstad och hoppas det aldrig händer med tanke på priserna!
Persson97 skrev:Låter som att G-son ska börja konkurrera med moppeverkstäderna?
Det skadar i alla fall inte att undersöka marknaden då och då, så man inser att man är vansinnig och kan somna om i lugn och ro. Men visst skulle det vara kul att jobba med det igen.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Först var den inne för byte av tuta, instoppning av plugg, fixa halvljus (elfel) och kontroll av separat oljeblandare. Sen har den vart inne för en rad andra saker också, elfel halvljus igen, tuta strax efter, frambroms kärv (ej löst), byte av munstycke och nu står den inne för byte av cdi-box och halvljus :p Kört moppen sen 16 september förra året.
Har tyvärr inte kvar kvitton, men kan uppdatera när jag får moppen nån gång nästa vecka I Dingle ligger verkstaden.
Vad skulle dem ha för att byta munstycke? Alltså på ett ungefär?
Säger en ren katastrof. Har 2 vänner som lämnat in moppar där. Den ena är inte så teknisk och lämnade in moppen för byte av frambromshandtag och installation av kabelchoke. 170€ kostade det , så förbannat mycket så det är helt sjukt. Dessutom lyckas den klåparen installera choken fel, och stackaren visste ju inte vad det var för fel på moppen då han fick tillbaka den och den gjorde 43...
Den andra lämnade in sin CH som stått i regnet över en vinter och sen i ett förråd i 4år. Motorn hade rostat fast, och den idioten som har verkstaden bytte cylinder, tändplatta, vev, lager och svänghjul. Den fungerade inte då den kom tillbaka och det kalaset gick på runt 700€. Dom lämnade in den igen och då böt han svänghjul igen (varför i hela världen, det hade inget med det att göra?). Då kostade det inget men i slutändan så började den inte fungera ändå så dom förde den till en äkta redig verkstad och då började den fungera
Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Skulle byta bromsskivor men skruvarna var rundade, försökte då svetsa fast mutter och dra av men funkade inte och skruven svetsades istället fast i skivan.. Lämnade då till en skicklig alu svetsare som fräste ut och gängade om, kostade 600 - I Stockholm.
TheFlyingFin skrev:Säger en ren katastrof. Har 2 vänner som lämnat in moppar där. Den ena är inte så teknisk och lämnade in moppen för byte av frambromshandtag och installation av kabelchoke. 170€ kostade det , så förbannat mycket så det är helt sjukt. Dessutom lyckas den klåparen installera choken fel, och stackaren visste ju inte vad det var för fel på moppen då han fick tillbaka den och den gjorde 43...
Den andra lämnade in sin CH som stått i regnet över en vinter och sen i ett förråd i 4år. Motorn hade rostat fast, och den idioten som har verkstaden bytte cylinder, tändplatta, vev, lager och svänghjul. Den fungerade inte då den kom tillbaka och det kalaset gick på runt 700€. Dom lämnade in den igen och då böt han svänghjul igen (varför i hela världen, det hade inget med det att göra?). Då kostade det inget men i slutändan så började den inte fungera ändå så dom förde den till en äkta redig verkstad och då började den fungera
170€??? Hade gjort det gratis åt han om han hade kommit med delarna haha