kopplingen tar inte Derbi

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Hampus1998
Elmoped
Inlägg: 81
Blev medlem: 15 november 2013, 22:57

kopplingen tar inte Derbi

Inlägg av Hampus1998 »

Tjena! Blästrade mina mellanskivor och satte i starkare fjädrar då kopplingen slira. Men nu är växelarmen helt stel och om jag lägger i växel när den är igång (utan koppling) så händer inget,den åker alltså inte framåt. Vad kan jag ha satt fel? "Derbi Senda 06. Växelarmen "tar" mycket längre in men går inte att rubba. Sen är det lite mindre än en halv cm mellan lamellerna och tryckplattan. Ska det vara så?
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket
Inlägg: 1053
Blev medlem: 18 juli 2013, 10:18
Ort: Karleby

Re: kopplingen tar inte Derbi

Inlägg av TheFlyingFin »

Hampus1998 skrev:Tjena! Blästrade mina mellanskivor och satte i starkare fjädrar då kopplingen slira. Men nu är växelarmen helt stel och om jag lägger i växel när den är igång (utan koppling) så händer inget,den åker alltså inte framåt. Vad kan jag ha satt fel? "Derbi Senda 06. Växelarmen "tar" mycket längre in men går inte att rubba. Sen är det lite mindre än en halv cm mellan lamellerna och tryckplattan. Ska det vara så?

Tryckplattan på kopplingen går att sätta i 5 lägen. Men endast ett av dessa är korrekt, du märker den går längre in på ett av lägena och eet är det rätta. Låter som du skulle ha satt fel nujust :)
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Hampus1998
Elmoped
Inlägg: 81
Blev medlem: 15 november 2013, 22:57

Inlägg av Hampus1998 »

Japp! Var tryckplattan som satt fel. Men nu är frågan hur jag ska få tryck i kylsystemet? Kommer ingen kylarvätska i slangen från kylaren ner till vattenpumpen på blocket
Användarens profilbild
Rydholms
Svårstartad skrothög
Inlägg: 304
Blev medlem: 3 december 2012, 21:08
Ort: Motala

Inlägg av Rydholms »

Du måste lufta kylaren. Annars kommer ingenting ner.
Ta bort den lilla slangen längst upp på kylaren och fyll på tills det börjar rinna därifrån.
Skriv svar