Allt beror på vad du ska göra.
Ska du trimma hyffsat skulle jag satsat på mt5, då motorn speciellt kopplingen är bättre lämpad för trim. Annars är det både för och nackdelar med både.
Dt50:n är lägre om du är kort.
Mitt tips är att provkör båda, ta sedan den du tycker är skönast om du inte ska trimma.
Utför motorrenoveringar, cylinderbyte, kolvbyte M.M!
Kontakta mig på Pm eller på eliasj19@hotmail.com
vet inte om detta stämmer till 100% men motorn på honda är bättre på alla sätt å vis medans ramen på yamaha är något starkare så om du ska trimma mycket skulle jag rekomendera honda annars tar du den du tycker är snyggast. och yamaha brukar finnas till lägre pris och finns fler på blocket
carl allstrin skrev:vet inte om detta stämmer till 100% men motorn på honda är bättre på alla sätt å vis medans ramen på yamaha är något starkare så om du ska trimma mycket skulle jag rekomendera honda annars tar du den du tycker är snyggast. och yamaha brukar finnas till lägre pris och finns fler på blocket
Nja.. Prismässigt är väl stort sett samma.
Så då har jag en motivering. Ligger en mt5a och en dt för samma pris så får du mer moppe för pengarna om du väljer mt5an haha
Körkortet draget, ingen mer lek för mig på ett tag..
Audi A3 1.8T
Audi A3 1.8T (Krockad och skrotad)
Saab 9-3 2.0t (Skrotad)
Rieju Drac (Såld)
Honda MT5 (Såld)
Pgo Pmx
Speedfight 2
Puch Korado
carl allstrin skrev:...ramen på yamaha är något starkare...
Det kan se så ut för den oinvigde, men ramen på MTn är en mycket stabil delvis triangulerad konstruktion gjord av grovväggiga stålrör. DT-ramen har en ram gjord av smalare rör med tunnare gods, pressad ganska tunn plåt, och en konstruktion som generellt är mer benägen att flexa.
Om vi å andra sidan går vidare till svingen är det DT som har en stadigare triangulerad konstruktion... medan MT har stötdämparnas infästning placerade så svingen utsätts för betydligt lägre belastning, och därmed är behovet av styvhet i svingen mindre.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
carl allstrin skrev:...ramen på yamaha är något starkare...
Det kan se så ut för den oinvigde, men ramen på MTn är en mycket stabil delvis triangulerad konstruktion gjord av grovväggiga stålrör. DT-ramen har en ram gjord av smalare rör med tunnare gods, pressad ganska tunn plåt, och en konstruktion som generellt är mer benägen att flexa.
Om vi å andra sidan går vidare till svingen är det DT som har en stadigare triangulerad konstruktion... medan MT har stötdämparnas infästning placerade så svingen utsätts för betydligt lägre belastning, och därmed är behovet av styvhet i svingen mindre.
som sagt inte helt 100% men till TS välj den som du tycker är snyggast om du ska trimma mycket så ta hondan