frågor om drac setup

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
kaya@telia.com
Svårstartad skrothög
Inlägg: 222
Blev medlem: 1 april 2014, 00:25
Ort: Västerljung

frågor om drac setup

Inlägg av kaya@telia.com »

tjo, ja äger en Rieju drac som jag har satt på 70cc o 19mm förgasare. men funderar också på att byta membran och byta till ostrypt insug. Jag undrar om det gör mycket skillnad (effektmässigt). Sen undrar jag att om man sätter på ostrypt insug då är ju hålet större, hur för man då med förgasaren för då kommer väl det inte passa.
En sport som inte luktar avgaser, är ingen riktigt sport
Bild
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

Membran kommer mest bara göra skillnad i gasrespons. Drac har väl inte ett strypt insug? Och då är det ju värdelöst tusen gånger om att köpa ett ostrypt ifall ditt inte drar tjuvluft.

Edit; googlade och verkar som det är strypt insug, men bara för det så är ju inte ett ostrypt för stort för förgasaren precis...
Senast redigerad av Hampu den 17 januari 2015, 03:41, redigerad totalt 1 gånger.
Simzzi
Elmoped
Inlägg: 44
Blev medlem: 30 oktober 2014, 18:00

Inlägg av Simzzi »

Hampu skrev:Membran kommer mest bara göra skillnad i gasrespons. Drac har väl inte ett strypt insug? Och då är det ju värdelöst tusen gånger om att köpa ett ostrypt ifall ditt inte drar tjuvluft.
Polaren kör en drac o han hade strypt insug :D
Användarens profilbild
kaya@telia.com
Svårstartad skrothög
Inlägg: 222
Blev medlem: 1 april 2014, 00:25
Ort: Västerljung

Inlägg av kaya@telia.com »

Hampu skrev:Membran kommer mest bara göra skillnad i gasrespons. Drac har väl inte ett strypt insug? Och då är det ju värdelöst tusen gånger om att köpa ett ostrypt ifall ditt inte drar tjuvluft.

Edit; googlade och verkar som det är strypt insug, men bara för det så är ju inte ett ostrypt för stort för förgasaren precis...
jag tror fan inte den passar isf eftersom insuget är lika brett i diameter hela vägen, och om jag skulle skaffa ett ostrypt så måste väl det vara större. men jag vet inte riktigt hur det är.
En sport som inte luktar avgaser, är ingen riktigt sport
Bild
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

kaya@telia.com skrev:
Hampu skrev:Membran kommer mest bara göra skillnad i gasrespons. Drac har väl inte ett strypt insug? Och då är det ju värdelöst tusen gånger om att köpa ett ostrypt ifall ditt inte drar tjuvluft.

Edit; googlade och verkar som det är strypt insug, men bara för det så är ju inte ett ostrypt för stort för förgasaren precis...
jag tror fan inte den passar isf eftersom insuget är lika brett i diameter hela vägen, och om jag skulle skaffa ett ostrypt så måste väl det vara större. men jag vet inte riktigt hur det är.
Strypningen lär ju vara invändigt...
DerbiSamuel
Svårstartad skrothög
Inlägg: 177
Blev medlem: 20 augusti 2012, 20:01
Ort: Hunnebostrand

Inlägg av DerbiSamuel »

På min drac så filade jag bara upp insuget så de va lika stort som förgasaren va överallt :)
Va kör du för rör?
Rieju drac RR Sport -04 (projekt)
Derbi Senda -04 (såld)
Derbi Senda -03 (midrace)
Yamaha Dtr -01 (projekt)
KTM SX 125 -02 (is cross)
Gasgas TXT 280 -06 (trial)
Användarens profilbild
Loffmeister
Elmoped
Inlägg: 12
Blev medlem: 23 november 2014, 20:28
Ort: Nyköping

Inlägg av Loffmeister »

På drac är det väl bara en typ tjockare slags "bricka" i aluminium som bara ligger löst en bit in insuget? Har jag fel?
Användarens profilbild
kaya@telia.com
Svårstartad skrothög
Inlägg: 222
Blev medlem: 1 april 2014, 00:25
Ort: Västerljung

Inlägg av kaya@telia.com »

DerbiSamuel skrev:På min drac så filade jag bara upp insuget så de va lika stort som förgasaren va överallt :)
Va kör du för rör?
Jag kör med technigas e-nox :D
En sport som inte luktar avgaser, är ingen riktigt sport
Bild
Användarens profilbild
kaya@telia.com
Svårstartad skrothög
Inlägg: 222
Blev medlem: 1 april 2014, 00:25
Ort: Västerljung

Inlägg av kaya@telia.com »

Loffmeister skrev:På drac är det väl bara en typ tjockare slags "bricka" i aluminium som bara ligger löst en bit in insuget? Har jag fel?
Nja vet inte riktigt för hela insuget är lika stort rakt igenom inget ivägen
En sport som inte luktar avgaser, är ingen riktigt sport
Bild
Skriv svar