Angående polis helikopter

Allmänna mopeddiskussioner helt enkelt. Allt mellan himmel och jord dock med inriktning på moped.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Fillew97
Svårstartad skrothög
Inlägg: 216
Blev medlem: 25 augusti 2013, 18:09
Ort: Stockholm

Angående polis helikopter

Inlägg av Fillew97 »

Tjäääna!
Läste en artikel om att snuten skulle börja jag mopedister med helikopter i Blandannat järfälla, då lär ju det vara i princip kört... Tror ni att polisen går ut med detta för att skrämma vi tvåtaktare eller är dem seriösa och ska börja jaga med helikopter? (tycker att det känns som en ganska stor överdrift om dem skulle börja med det).

Artikeln:
http://www.dn.se/Stockholm/polisflyg-ska-jaga-mopedister/
Du är ful, jag är full men imorgon är jag nykter :D
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

Känns ju väldigt överdrivet för små mopedpojkar, söndagarna i Baltimore förstår man ju dock varför helikoptrarna används :lol:

Tur man bor i en stad där det inte finns någon polishelikopter :twisted:

Får man polishelikoptern efter sig så kan man ju alltid börja med att se till att man inte har någon bil/motorcykel efter sig, sedan köra in i ett parkeringshus. Parkera mopederna, lämna hjälmen vid mopeden sedan får man väl ha 2 tröjor på sig så man kan ta av den man körde i och kasta typ gömma/kasta iväg den.

Glöm inte bort att poliserna kan ha filmat era ansikten när ni t.ex. stått och tankat eller snackat med polarna! Så att ha på sig hjälmen mest hela tiden är att föredra, annars får man väl typ ha en rånarluva över skallen :lol:

OBS, uppmanar er självklart inte till att köra från poliserna. Det beslutet får ni ta själv :twisted:
Användarens profilbild
Speedway
Kinaraket
Inlägg: 910
Blev medlem: 9 januari 2013, 20:13
Ort: Stockholm

Inlägg av Speedway »

Risken finns ju, men den är ju knappast stor...

OT: Bor du i Järfälla?
Utför motorrenoveringar, cylinderbyte, kolvbyte M.M!
Kontakta mig på Pm eller på eliasj19@hotmail.com
obeee
Svårstartad skrothög
Inlägg: 163
Blev medlem: 18 juli 2014, 00:03

Inlägg av obeee »

OT: någon som bor nära :D
OnT: Jag tycker det känns konstigt att polisen lägger ner så mycket energi och pengar på moppepojkar (helikopter kostar väl?). Mopeder är väl inte ett allvarligt problem? Allstså att de inte sker olyckor ofta.
Användarens profilbild
Fillew97
Svårstartad skrothög
Inlägg: 216
Blev medlem: 25 augusti 2013, 18:09
Ort: Stockholm

Inlägg av Fillew97 »

Speedway skrev:Risken finns ju, men den är ju knappast stor...

OT: Bor du i Järfälla?
Nej, bor i Sollentuna. Men man lär ju åka åt det hållet när biltema öppnar där till våren/sommaren 8)
Du är ful, jag är full men imorgon är jag nykter :D
Användarens profilbild
fruktigkaka
Svårstartad skrothög
Inlägg: 225
Blev medlem: 3 maj 2014, 19:13
Ort: gävle

Inlägg av fruktigkaka »

att åka ut med helikopter är ju knappast billigt så tror tt dom bara vill skrämmas lite , eller så kanske dom jagar en moppe med helikopter och tar fast mopedisten och då b lir alla andra mopedister rädda för att dom har tagit en kille med helikopter
speedfight 2 ac
Setup :
airsal 70cc sport
Urpluggat orginalrör
16,5mm mikuni moddat på orginal insug
sportluftfilter (+10 hk)
biltema bakdäck
sf 1 framkåpa ( +15 kmh för mindre luftmotstånd )
gilerahjärnan
Varnad
Inlägg: 1518
Blev medlem: 13 december 2012, 19:35
Ort: Betongen

Inlägg av gilerahjärnan »

Polisen har razzia minst 1 gång per år här jag bor, det har dom haft alla dom åren jag har haft moped, dvs 3 år. och det var razzia före det också.

oftast när det blir razzia så är det folk som ringer o klagar på att mopederna går för fort bland 30vägar, Gångvägar med barnvagn m.m

Jag har varit med om 1 razzia, då jag har hållt mig hemma alla andra gånger det har varit, då fick jag böter pga ingen regg, inga lampor, inga backspegel, och trim, Dom 3 tjejerna jag pratade med sa att jag får "rabatt"(så fint det heter) pga att jag var ung och inte hade någon inkomst förutom 1050kr i månaden.

här är även en bild som några killar tog samma dag, dock så var det 1,5mil längre upp där jag bor, och jag kan säga dig att det var helikopter och Mcsnutar på samma gång

Mvh

Bild
LillaYz
Elmoped
Inlägg: 1
Blev medlem: 9 december 2014, 02:09

Inlägg av LillaYz »

I Rinkeby har dom ingen chans att ta fast mopedister för dom blir stenkastade bor själv i Rinkeby 8) men tycker de vansinnigt att dom blir stenade
gilerahjärnan
Varnad
Inlägg: 1518
Blev medlem: 13 december 2012, 19:35
Ort: Betongen

Inlägg av gilerahjärnan »

LillaYz skrev:I Rinkeby har dom ingen chans att ta fast mopedister för dom blir stenkastade bor själv i Rinkeby 8) men tycker de vansinnigt att dom blir stenade
stenkastning? Det var det värsta jag har hört, jag bor på ett ställe där vi gränsar till lövgärdet/angered/hjällbo, och inget sånt här... dock så kommer det hit folk på crossar och sparkar av folk på mopeder, det har jag själv vart nära på att råka ut för :wink:
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

LillaYz skrev:I Rinkeby har dom ingen chans att ta fast mopedister för dom blir stenkastade bor själv i Rinkeby 8) men tycker de vansinnigt att dom blir stenade
Kasta sten på helikopter lär ju gå bra.
Användarens profilbild
Pasha
Svårstartad skrothög
Inlägg: 280
Blev medlem: 6 december 2013, 19:24
Ort: Luleå

Inlägg av Pasha »

Hampu skrev:
LillaYz skrev:I Rinkeby har dom ingen chans att ta fast mopedister för dom blir stenkastade bor själv i Rinkeby 8) men tycker de vansinnigt att dom blir stenade
Kasta sten på helikopter lär ju gå bra.
^hahahahhhahhhhhhhahahha
Skriv svar