Reservdelar till Grecav Eke 505 mopedbil??

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
MacGyver84
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 547
Blev medlem: 12 oktober 2014, 18:15
Ort: Sandviken

Reservdelar till Grecav Eke 505 mopedbil??

Inlägg av MacGyver84 »

Hej bara undrar om det finns gott om delar till Grecav Eke 505 mopedbilar än idag? då menar jag både begagnade och nya delar tillverkas det nya delar än idag för dom är ju ganska många år dom bilarna?. Jag har ingen mopedbil själv men tänker köpa en bättre begagnad senare i livet och denna modell gillar jag mest av dom den är även minst av alla mopedbilar denna sida http://bildepan.frontosa.se/ hittade jag och undrar om den är aktiv än idag jag hittade alla möjliga delar till denna bil och andra modeller av den men frågan är går det att beställa än idag?? jag hittade ingenstans där jag kontaktar dom.
Användarens profilbild
Hugge66
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 499
Blev medlem: 15 september 2011, 17:43
Ort: vallåkra

Inlägg av Hugge66 »

måste bara fråga dig ! varför en moped bil? varför inte en a-traktor?
Användarens profilbild
MacGyver84
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 547
Blev medlem: 12 oktober 2014, 18:15
Ort: Sandviken

Inlägg av MacGyver84 »

Hugge66 skrev:måste bara fråga dig ! varför en moped bil? varför inte en a-traktor?
Nej för vill gärna köra fortare än 30 km/tim hade dom ändra reglerna på a-traktorer så dom får gå 45-50 km/tim så kanske jag hade köpt en sån istället har redan haft a-traktor tidigare i livet först en Volvo 142 som var blå och sen en Volvo 142 som var svart. Synd att det inte finns nåt forum för dessa mopedbilar här inne för jag tycker dom är fräcka men tyvärr väldigt dyra att köpa in dom kostar även rätt mycket begagnade med. Hade varit kul om nån kunde tipsa om nån bra sida med reservdelar till dessa bilar så man vet den dan man hade tänkt köpa en Grecav Eke 505 om det är nåt att köpa in för finns det dåligt med delar är man ju lurad.
Användarens profilbild
tele444
Elmoped
Inlägg: 45
Blev medlem: 9 januari 2014, 06:29
Ort: Jönköping

Inlägg av tele444 »

Ebay! :lol: :lol: har haft ett antal mopedbilar av märket aixam. Köpte det flesta delarna därifrån. OT- mopedbilar är bensinsnålare!
Derbi Senda baja 125a -> projekt:http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=58881
125cc
mikuni vm 20mm
limited edition gaffel, dubbla bromskivor
BILTEMA ljuddämpare
15/50 org->14-48
Wheeliemeters-50m
Användarens profilbild
MacGyver84
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 547
Blev medlem: 12 oktober 2014, 18:15
Ort: Sandviken

Inlägg av MacGyver84 »

Okej ja ebay är bra men man vill ju inte åka på tullavgifter när man beställer där hade varit bättre att kunna ta hem från sverige på nån svensk sida. Är dom bra dom där aixam mopedbilarna då? jag har då bestämt mig att jag en dag ska ha en mopedbil och tänker spara tills jag kan köpa en.
Användarens profilbild
tele444
Elmoped
Inlägg: 45
Blev medlem: 9 januari 2014, 06:29
Ort: Jönköping

Inlägg av tele444 »

MacGyver84 skrev:Okej ja ebay är bra men man vill ju inte åka på tullavgifter när man beställer där hade varit bättre att kunna ta hem från sverige på nån svensk sida. Är dom bra dom där aixam mopedbilarna då? jag har då bestämt mig att jag en dag ska ha en mopedbil och tänker spara tills jag kan köpa en.
Jadu dom håller väl för vardagligt bruk. Hade en i ett halvår tills en olycka. Inte mycket service på nån utav mopedbilarna dock var min tjej kompis mopedbils bromsar lite dåliga som hon var tvungen att byta ut.. köpt beg för 100.000kr :cry:
Derbi Senda baja 125a -> projekt:http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=58881
125cc
mikuni vm 20mm
limited edition gaffel, dubbla bromskivor
BILTEMA ljuddämpare
15/50 org->14-48
Wheeliemeters-50m
Användarens profilbild
MacGyver84
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 547
Blev medlem: 12 oktober 2014, 18:15
Ort: Sandviken

Inlägg av MacGyver84 »

Okej tråkigt det där med olyckan jag ska vara noga när jag köper min mopedbil men orkar nog inte spara ihop 100.000 kr men ska försöka få tag i nån runt 50.000 kr till 70.000 kr men vore gött att kunna köpa en ny mopedbil.
Användarens profilbild
tele444
Elmoped
Inlägg: 45
Blev medlem: 9 januari 2014, 06:29
Ort: Jönköping

Inlägg av tele444 »

MacGyver84 skrev:Okej tråkigt det där med olyckan jag ska vara noga när jag köper min mopedbil men orkar nog inte spara ihop 100.000 kr men ska försöka få tag i nån runt 50.000 kr till 70.000 kr men vore gött att kunna köpa en ny mopedbil.
Imo så känns de flesta mopedbilarna de samma. Skakiga, bullriga. Mer värt o köpa en billig mopedbil.
Derbi Senda baja 125a -> projekt:http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=58881
125cc
mikuni vm 20mm
limited edition gaffel, dubbla bromskivor
BILTEMA ljuddämpare
15/50 org->14-48
Wheeliemeters-50m
Användarens profilbild
MacGyver84
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 547
Blev medlem: 12 oktober 2014, 18:15
Ort: Sandviken

Inlägg av MacGyver84 »

Okej men vad finns det för bra begagnade mopedbilar för typ 50.000 kr? jag ska ju inte bara snöa in mig på en Grecav Eke 505 men har sett några kring den summan och lite under som är i gott skick och har gått låga mil vet inte hur det är med delar till just dom men hade varit bra om det fanns mycket delar för det känns ju bra innan inköp. Jag har läst att mopedbilar är högljudda och att man inte kan prata i dom med passageraren bredvid. Men det gäller nog mest dom äldre mopedbilarna en del nyare mopedbilar är ju tystare. Tråkigt att det inte är mer intresse på dessa mopedbilar inne på forumet hade hoppas på mer hjälp men är tacksam att du tar dig tid med mig uppskattas verkligen.
Användarens profilbild
MacGyver84
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 547
Blev medlem: 12 oktober 2014, 18:15
Ort: Sandviken

Inlägg av MacGyver84 »

Är det verkligen ingen här inne som äger en Grecav Eke 505? som kan berätta mer om den hur den är att köra tex eller som kan tipsa om nåt bra forum för just mopedbilar?.
Skriv svar