brutal Beta setup!! (AM6)

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

DerbiSamuel
Svårstartad skrothög
Inlägg: 177
Blev medlem: 20 augusti 2012, 20:01
Ort: Hunnebostrand

brutal Beta setup!! (AM6)

Inlägg av DerbiSamuel »

det är så att jag och min kompis ska hjälpas åt att bygga en "hyper" beta till han och vi har kollat lite på lite olika cylindrar får ts och även från andra sidor i Europa men de vi fastnat lite för är top-preformance 85cc kit och även barikits 88cc kit men tänkte fråga om någon har erfarenhet av några 85-90cc kit?
Skulle gärna vilja veta en setup med cylinder, fögg, tändining och vev.

Även intresserad av att veta vad mer man ska tänka på när man bygger med dessa "större" cylindrar.
Har bara byggt midrace hojjar innan så tänkte om de är något viktigt man ska tänka på :)

hans pappa äger en metallverkstad så han ska göra avstämt rör och insug mm.

Tack på förhand! :)
Rieju drac RR Sport -04 (projekt)
Derbi Senda -04 (såld)
Derbi Senda -03 (midrace)
Yamaha Dtr -01 (projekt)
KTM SX 125 -02 (is cross)
Gasgas TXT 280 -06 (trial)
gilerahjärnan
Varnad
Inlägg: 1518
Blev medlem: 13 december 2012, 19:35
Ort: Betongen

Inlägg av gilerahjärnan »

sett riktigt sjuka videos på 85cc cylinderkiten, man får sprickor vid gylfen 8)

28mm är ganska standard på såna setuper, tändning är en valfri Innerrotor tändning, och vev får man antagligen med i det kittet (Top Performance)
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

TP 85cc är inte nått vidare bra om jag ska va ärlig. Arisal 88cc är mer bär i sådana fall.
Förgasare mellan 28-34mm ny koppling rotortändning å bra insug/membran
vem fan e lennart?
adamklasen
Elmoped
Inlägg: 126
Blev medlem: 2 september 2014, 16:16

Re: brutal Beta setup!! (AM6)

Inlägg av adamklasen »

Ta det största o värsta ni hittar vetja! ;)
DerbiSamuel
Svårstartad skrothög
Inlägg: 177
Blev medlem: 20 augusti 2012, 20:01
Ort: Hunnebostrand

Inlägg av DerbiSamuel »

Men är tankarna har gått över i Bidalot nu och tänkte om någon vet vilken av dom stora cyllarna man ska ha, har hör att deras 80cc är svårslagen men sen har dom ju 94cc också ju så någon som vet vilken som är bäst? :)
Rieju drac RR Sport -04 (projekt)
Derbi Senda -04 (såld)
Derbi Senda -03 (midrace)
Yamaha Dtr -01 (projekt)
KTM SX 125 -02 (is cross)
Gasgas TXT 280 -06 (trial)
Användarens profilbild
simonskaren
Elmoped
Inlägg: 121
Blev medlem: 16 februari 2014, 19:25

Inlägg av simonskaren »

Om jag minns rätt så e väl 80 bidalot original slaglängd. Och de som skiljer sig mot 88/94 e väl att slaglängden e längre? Tror 88 har 45 och 94 har 48. Om du har ett vevparti med 46-> så måste du fräsa om vevhuset. Bra vrid me 94bidalot men jag sku nog ta 80 eller 88
gilerahjärnan
Varnad
Inlägg: 1518
Blev medlem: 13 december 2012, 19:35
Ort: Betongen

Inlägg av gilerahjärnan »

denna kanske skulle vara nåt? https://www.youtube.com/watch?v=4WgQsDBTRso
DerbiSamuel
Svårstartad skrothög
Inlägg: 177
Blev medlem: 20 augusti 2012, 20:01
Ort: Hunnebostrand

Inlägg av DerbiSamuel »

Okej men de får fundera lite mellan de ovanstående 80-88cc cyllarna :)

Tack för hjälpen! Han ska köpa en lite efter jul så får vi starta en tråd här då ;)
Rieju drac RR Sport -04 (projekt)
Derbi Senda -04 (såld)
Derbi Senda -03 (midrace)
Yamaha Dtr -01 (projekt)
KTM SX 125 -02 (is cross)
Gasgas TXT 280 -06 (trial)
Skriv svar