Svetsare i Göteborg

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

EmilStunt97
Elmoped
Inlägg: 102
Blev medlem: 8 april 2014, 10:33

Svetsare i Göteborg

Inlägg av EmilStunt97 »

Tjenare! Jag undrar då om det finns några bra svetsföretag i Göteborg!
Någon som vet nått? Skulle varit perfekt om ni visste något då jag skulle behöva lite hjälp.. :)
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

Ifall du bara ska svetsa på en moped så kan du ju gå till vilken verkstad som helst iprincip.
Användarens profilbild
Jakzu
TGR:s BIIIIAAAATCH
Inlägg: 716
Blev medlem: 13 januari 2013, 22:12
Ort: ulricehamn

Re: Svetsare i Göteborg

Inlägg av Jakzu »

EmilStunt97 skrev:Tjenare! Jag undrar då om det finns några bra svetsföretag i Göteborg!
Någon som vet nått? Skulle varit perfekt om ni visste något då jag skulle behöva lite hjälp.. :)
Du känner ingen som går någon linje med svets?Fordon indutri osv.. Dom kan säkert hjälpa dig, nu vet jag ju dock inte hur stort arbete det är.
EmilStunt97
Elmoped
Inlägg: 102
Blev medlem: 8 april 2014, 10:33

Re: Svetsare i Göteborg

Inlägg av EmilStunt97 »

Jakzu skrev:
EmilStunt97 skrev:Tjenare! Jag undrar då om det finns några bra svetsföretag i Göteborg!
Någon som vet nått? Skulle varit perfekt om ni visste något då jag skulle behöva lite hjälp.. :)
Du känner ingen som går någon linje med svets?Fordon indutri osv.. Dom kan säkert hjälpa dig, nu vet jag ju dock inte hur stort arbete det är.
Det är till en Derbi Senda sving som ska förlängas. Så vill ju att det ska bli rakt osv.. :)
Användarens profilbild
Jakzu
TGR:s BIIIIAAAATCH
Inlägg: 716
Blev medlem: 13 januari 2013, 22:12
Ort: ulricehamn

Inlägg av Jakzu »

Då skulle jag hitta någon som vet vad dom gör, är ju rätt viktigt att det blir starkt och rakt. Hör med närmaste bilverkstad/karrosverkstad ifall de kan hjälpa dig:)
Användarens profilbild
G-son
King of the street
Inlägg: 4115
Blev medlem: 6 februari 2008, 23:31
Ort: Vimmerby

Inlägg av G-son »

Jakzu skrev:Då skulle jag hitta någon som vet vad dom gör ... Hör med närmaste bilverkstad/karrosverkstad ifall de kan hjälpa dig:)
Nej. Bilmekaniker lappar ihop bilar snabbt och ofta relativt dåligt bara så bilen går igenom besiktningen något eller några år till, bilverkstäder är generellt sett inte rätt plats att leta efter bra svetsare på.

Jag hade letat efter ett mindre företag som till stor del sysslar med svetsning och metallarbete, men var du hittar såna i Göteborg har jag ingen aning om.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
EmilStunt97
Elmoped
Inlägg: 102
Blev medlem: 8 april 2014, 10:33

Inlägg av EmilStunt97 »

G-son skrev:
Jakzu skrev:Då skulle jag hitta någon som vet vad dom gör ... Hör med närmaste bilverkstad/karrosverkstad ifall de kan hjälpa dig:)
Nej. Bilmekaniker lappar ihop bilar snabbt och ofta relativt dåligt bara så bilen går igenom besiktningen något eller några år till, bilverkstäder är generellt sett inte rätt plats att leta efter bra svetsare på.

Jag hade letat efter ett mindre företag som till stor del sysslar med svetsning och metallarbete, men var du hittar såna i Göteborg har jag ingen aning om.
Jaha, tacksam för svar iallafall!
Användarens profilbild
nesse98
Varnad
Inlägg: 100
Blev medlem: 19 juli 2013, 21:44

Inlägg av nesse98 »

plåtslagare?
Användarens profilbild
Hilmersson
Svårstartad skrothög
Inlägg: 205
Blev medlem: 2 juli 2010, 12:22
Ort: Örebro

Inlägg av Hilmersson »

nesse98 skrev:plåtslagare?
Samma där, plåtslagare är inga svetsare. "Svetskunniga" möjligtvis åtminstone en bilplåtslagare bör vara det något sånär. Talar vi byggnadsplåtslagare är det nog bara glömma i de flesta fall.

Nej en riktig svetsare är en svetsare som arbetar främst med svetsning och med öga för kvalité såväl som materiallära, ritningsläsning, samt mätkunskaper och gärna papper på det om inte låååång erfarenhet.
Användarens profilbild
Jakzu
TGR:s BIIIIAAAATCH
Inlägg: 716
Blev medlem: 13 januari 2013, 22:12
Ort: ulricehamn

Inlägg av Jakzu »

Skriv svar