Hur drar jag pluggen på min Derbi?

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Rlias
Elmoped
Inlägg: 130
Blev medlem: 25 november 2014, 19:48

Hur drar jag pluggen på min Derbi?

Inlägg av Rlias »

Som titlen säger undrar jag hur jag mest effektivt drar pluggen på min Derbi Senda xtreme r 07 . Jag har kollat runt lite och allting verkar ytterst komplicerat. Finns det något effektivt sätt att göra det? :)
Alyzzzer
Kinaraket
Inlägg: 1189
Blev medlem: 29 november 2012, 20:23

Inlägg av Alyzzzer »

Du menar avgassystem pluggen va? i såna fall vill jag inte göra dig besviken eller något men jag tror du tjänar på ett effektrör i längden, då du kommer tappa en hyfsat stor pris summa av att "förstöra" org röret. Dock kanske endel vill ha ett urpluggat org rör men jag skulle rekommendera ett effektrör så som metrakit thrower. /glöm inte att byta munstycke hur du än gör.

/Alyzzer
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

Tycker du det verkar avancerat så är det verkligen mer värt med ett trimrör.

Skulle du åka fast med mopeden och tappa originalröret vill du inte betala priset ett rör kostar, det kan jag lova dig ;)
Till Aerox kostar ett originalrör typ 4800, och jag skulle gissa att derbis är ännu dyrare.
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket
Inlägg: 1053
Blev medlem: 18 juli 2013, 10:18
Ort: Karleby

Inlägg av TheFlyingFin »

Hampu skrev:Tycker du det verkar avancerat så är det verkligen mer värt med ett trimrör.

Skulle du åka fast med mopeden och tappa originalröret vill du inte betala priset ett rör kostar, det kan jag lova dig ;)
Till Aerox kostar ett originalrör typ 4800, och jag skulle gissa att derbis är ännu dyrare.
I detta fall så kostar modellen han ska ha 4990kr utan ljuddämppare om jag inte misminner mig.
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Skriv svar