Neon rör på batterilös moppe!

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

lukas_persson
Elmoped
Inlägg: 2
Blev medlem: 25 november 2014, 14:42
Ort: ulricehamn

Neon rör på batterilös moppe!

Inlägg av lukas_persson »

Tjena! Jag har en Rieju drac, o dessa är ju batteri lösa o jag skulle vilja koppla in neon rör under moppen så jag undrar om nån vet hur jag ska koppla? Helst med en switch till dom! Tack på förhand! :D
gasa tillls det rasar
Wat
Elmoped
Inlägg: 37
Blev medlem: 6 juni 2014, 11:30

Inlägg av Wat »

SKulle precis göra en tråd på hur man kopplar in något som går på el när man inte har ett batteri. Ska koppla in en LED slinga.
Användarens profilbild
Pelsnernels
Kinaraket
Inlägg: 836
Blev medlem: 10 januari 2013, 19:05

Inlägg av Pelsnernels »

dra + till typ bakljusets sladd och plocka strömmen den vägen till exempel, sätt sedan en switch någon stans på + kabeln (röd). Jord drar du till närmsta rena metallyta typ kläm den i ett skruvfäste eller liknande.
Nels, Nels, Pelsnernels!
Wat
Elmoped
Inlägg: 37
Blev medlem: 6 juni 2014, 11:30

Inlägg av Wat »

Pelsnernels skrev:dra + till typ bakljusets sladd och plocka strömmen den vägen till exempel, sätt sedan en switch någon stans på + kabeln (röd). Jord drar du till närmsta rena metallyta typ kläm den i ett skruvfäste eller liknande.
Tack! Ska dock ha till bromsljus, hur går van tillväga då? Behöver man köpa någon speciell slinga så att inte strömmen dödar slingan? Fungerar denna?

http://www.tradera.com/item/302386/2223 ... sningslist

Rieju Drac 2005 för övrigt.
Användarens profilbild
Pelsnernels
Kinaraket
Inlägg: 836
Blev medlem: 10 januari 2013, 19:05

Inlägg av Pelsnernels »

Då kopplar du bara in den i bromsljussladden. Den är också 12 volt. Bara slingan är 12 volt så är det lugnt
Nels, Nels, Pelsnernels!
Skriv svar