1

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

johanlofgren1997
Elmoped
Inlägg: 14
Blev medlem: 13 februari 2013, 18:23

1

Inlägg av johanlofgren1997 »

1b
Senast redigerad av johanlofgren1997 den 24 november 2014, 20:53, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Revilz
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 483
Blev medlem: 1 juni 2014, 20:28
Ort: Sundsvall

Re: Demontera motorn

Inlägg av Revilz »

johanlofgren1997 skrev:Tjabba! Har kollat runt men hittar inge vettigt.
Det jag letar efter är en guide på hur man kan skruva av en AM6 motor från Derbi Senda 06. Finns det liknande tråd som jag inte hittar eller någon som kan länka en guide skulle jag bli väldigt glad :D
Vänta va!? Menar du skruva bort en AM6 motor som sitter i en Derbi ram? Det är ju bara skruva bort de 3 bultarna på blocken, ta av kylarslagarna, ta av förgasaren och koppla bort elsystemet? Vad är problemet?
GasGas SM 125 -05
Ktm SX 125 -12
Aprilia RS 125 -00

Yamaha Wr125x -10
GasGas EC 125 -13
Derbi Senda Xtreme -12
Beta RR Supermotard -05
Användarens profilbild
GurkMarmelad
Arkstars slav
Inlägg: 835
Blev medlem: 29 augusti 2013, 18:10
Ort: Varberg

Re: Demontera motorn

Inlägg av GurkMarmelad »

johanlofgren1997 skrev:Tjabba! Har kollat runt men hittar inge vettigt.
Det jag letar efter är en guide på hur man kan skruva av en AM6 motor från Derbi Senda 06. Finns det liknande tråd som jag inte hittar eller någon som kan länka en guide skulle jag bli väldigt glad :D
Från fabrik kommer inte Derbi Senda från 2006 med AM6 motor så om du är säker på att du har rätt information så är det bara att ta bort alla bultar och skruvar som ser ut att hålla fast motorn i ramen. bensinslangar och elsystem måste också kopplas bort samt kylarslangar. Om du sätter dig ner och kollar runt om motor så ser du mycket snabbt vad som behövs plockas bort för att motorn ska lossna. Det gäller att tänka logiskt ;)
Skriv svar