TZR 125 -91 Stuntbygge!

Här kan du lägga upp projekt på tex. lätt MC, fiddy eller hemmabygge. Inga frågor i detta forum!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Vilken färg ska ramen vara?

Svart
2
100%
Blå
0
Inga röster
Vit
0
Inga röster
Röd
0
Inga röster
Röd
0
Inga röster
 
Antal röster: 2

Gneg
Elmoped
Inlägg: 2
Blev medlem: 11 november 2014, 17:07
Ort: Jönköping

TZR 125 -91 Stuntbygge!

Inlägg av Gneg »

Tjena tjena! Jag är ny här på TSR, men tänkte att jag kunde starta min första tråd. Har införskaffat mig en gammal TZR 125 för att ta steget bortom moppelivet och börja köra mc. Det är tänkt att vara ett projekt, vet inte riktigt hur långt jag vill gå då min budget är relativt begränsad och jag inte har supermycket kunskap. Min tanke är att bygga om hojen till en streetfighter. Innan någon säger "kulthojarna måste bevaras" så kan jag bara säga att jag är ungdomligt dum, jag kommer säkert inse mina misstag när jag är lite äldre :roll: Anyways, har tänkt att bygga om sitsen/subframe'n så att man kan få på te.x. en bakdel från en Yamaha R6 (eller någon annan lite mer modern). Måste hitta någon duktig som verkligen vet hur man svetsar (professionell såklart, är inte SÅ dum). En sak jag undrade, jag tycker att svingen ser blää ut och vill helst byta ut den och medföljande hjul. Tror ni det går? Behöver man byta gafflar fram och styrkrona(?) ? Mäter vid behov, tänkte bara fråga om ni tror det går överhuvudtaget 8)

Glömde nästan, tänkte även bygga stunt, så bakdelen ska vara anpassad :D

Ha det fint
//Gneg

Bild

Bild

Uppdatering 1!
[spoiler]
Bestämde mig sent igårkväll att hojar är till för att köras, så det blir stuntbygge! Nu ska jag fixa
Svetsa "bakdel" []
Lacka ramen []
Stuntcage []
bromssystem (extra ok bak) []
Lacka fälgar []
Vi kör en liten omröstning. Vilken färg på ramen?
[/spoiler]

Uppdatering 2!
[spoiler]
Öppnade cylinder idag, ser finfin ut med hela och relativt fräscha packningar :mrgreen:
Anyways, tog mig en titt på cylinderfoten och upptäckte att någon har varit där och fräst? Ta en titt själva, vad tror ni? Är den portad? Jag är själv för okunnig inom trim så jag vet inte... :roll:
Ciao sålänge!
Bild
[/spoiler]
Uppdatering 3!
[spoiler]
Nu är det bestämt, det blir en svart ram! Ska titta upp priser osv. Enligt facebooksidan TSR så var inte inte cylindern portad, utan endast lite dåligt gjuten :| Ramen är tvättad relativt noggrant men ska tvätta lite till innan den skickas iväg. Glömde nästan, den ska ju bli sågat och jag ska bygga en tolva också, blir en tur till biltema för att köpa svets :lol:. Ha det fint
Gneg
[/spoiler]
Våld löser allt