just nu kör ja med tecnighas rör men de va lika dant med urpluggat orginalrörKoNG skrev:*FuriaPower skrev:KoNG skrev:Japp det är tändstiftet som är dåligt bytt tändstift och rengör allt där det är oljigt så fixar det sig sen
okey får väl testa de då
Kör du orginal eller med dragen plugg?
Så blir de bara dom första gångerna man kör!volvo_adde skrev:likadant för mig medMarcusRRX skrev:Det kommer bara när jag kör urpluggat ..luddemuregard skrev:Det kommer på mit prorace trower (70) Är det fel på stiftet då?
Rabxorzz skrev:Så blir de bara dom första gångerna man kör!volvo_adde skrev:likadant för mig medMarcusRRX skrev: Det kommer bara när jag kör urpluggat ..
Men när ni nyss har dragit pluggen, varva gärna lite extra för att få ut sånt så fort som möjligt =)
exakt ja har kört 200 milMarcusRRX skrev:Rabxorzz skrev:Så blir de bara dom första gångerna man kör!volvo_adde skrev: likadant för mig med
Men när ni nyss har dragit pluggen, varva gärna lite extra för att få ut sånt så fort som möjligt =)
Första gångerna ?? har kört 100 mil urpluggat läcker fortf ..
ja har aldrig kört med plugg i och har haft moppen i 1 och ett halvt år....Rabxorzz skrev:Så blir de bara dom första gångerna man kör!volvo_adde skrev:likadant för mig medMarcusRRX skrev: Det kommer bara när jag kör urpluggat ..
Men när ni nyss har dragit pluggen, varva gärna lite extra för att få ut sånt så fort som möjligt =)
Samma här .. Men ska man byta till annat tändstift eller bara ett nytt ?DerbiDriver skrev:Har samma problem! men byta stiftet??:O aa nä, de har jag gjort o de rinner fortfarande som typ(!) en kran från min ljudämpare! "/
de e iallafall grymt jobbigt, för det rinner ner på mitt kedjeskydd o skvätter på mina helt nypolerade ekror ALLTID
men ja blandar direkt i tanken... med 2 %millegustafsson_ skrev:Tjenare . Kongis har rätt byt tändstift . Men en sak till !!!! Den kan vara felinställd på förgasaren . För mycket olja i kombination med dåligt tändstift och när den är kall , så ryker de massor . Min moppe rinner(2takts olja) också stora pölar när jag stängt av den , men de slutat efter nån minut .
Moppar är skumma men underbara haha:D
MarcusRRX skrev:Samma här .. Men ska man byta till annat tändstift eller bara ett nytt ?DerbiDriver skrev:Har samma problem! men byta stiftet??:O aa nä, de har jag gjort o de rinner fortfarande som typ(!) en kran från min ljudämpare! "/
de e iallafall grymt jobbigt, för det rinner ner på mitt kedjeskydd o skvätter på mina helt nypolerade ekror ALLTID
Läcker stora pölar.
Är det motorolja eller ?
Rabxorzz skrev:MarcusRRX skrev:Samma här .. Men ska man byta till annat tändstift eller bara ett nytt ?DerbiDriver skrev:Har samma problem! men byta stiftet??:O aa nä, de har jag gjort o de rinner fortfarande som typ(!) en kran från min ljudämpare! "/
de e iallafall grymt jobbigt, för det rinner ner på mitt kedjeskydd o skvätter på mina helt nypolerade ekror ALLTID
Läcker stora pölar.
Är det motorolja eller ?
va har ni för mopeder eller
Jag antar att de är 2taktsoljan, om de kommer från röret
mh furia -01.. jo de är 2taktsolja som kommer från röret antar ja.. för mina packningar läcker inte men asså ja vet inte om de är tändstiftet för de har ja bytt flera gånger. och de har inte blivit nån skillnad med oljan då..Rabxorzz skrev:MarcusRRX skrev:Samma här .. Men ska man byta till annat tändstift eller bara ett nytt ?DerbiDriver skrev:Har samma problem! men byta stiftet??:O aa nä, de har jag gjort o de rinner fortfarande som typ(!) en kran från min ljudämpare! "/
de e iallafall grymt jobbigt, för det rinner ner på mitt kedjeskydd o skvätter på mina helt nypolerade ekror ALLTID
Läcker stora pölar.
Är det motorolja eller ?
va har ni för mopeder eller
Jag antar att de är 2taktsoljan, om de kommer från röret
jepp samma härMarcusRRX skrev:Rabxorzz skrev:MarcusRRX skrev: Samma här .. Men ska man byta till annat tändstift eller bara ett nytt ?
Läcker stora pölar.
Är det motorolja eller ?
va har ni för mopeder eller
Jag antar att de är 2taktsoljan, om de kommer från röret
Samma moppe som du har
KoNG skrev:Japp det är tändstiftet som är dåligt bytt tändstift och rengör allt där det är oljigt så fixar det sig sen
Henry skrev:KoNG skrev:Japp det är tändstiftet som är dåligt bytt tändstift och rengör allt där det är oljigt så fixar det sig sen
Öööhh, vart skulle tändstiftet spela in när den går för fett?
Att det rinner olja ur ljuddämparen betyder 2 saker.
Antingen kör ni för mesigt så hojen går för fett hela tiden. (en 2t hoj ska varvas)
Eller som är mest troligt, ni har bestyckat hojen för fett. (för stort munstycke med andra ord)
Jag gillar donken mer än dig.MarcusRRX skrev:Henry skrev:KoNG skrev:Japp det är tändstiftet som är dåligt bytt tändstift och rengör allt där det är oljigt så fixar det sig sen
Öööhh, vart skulle tändstiftet spela in när den går för fett?
Att det rinner olja ur ljuddämparen betyder 2 saker.
Antingen kör ni för mesigt så hojen går för fett hela tiden. (en 2t hoj ska varvas)
Eller som är mest troligt, ni har bestyckat hojen för fett. (för stort munstycke med andra ord)
Jag gillade kongs tips mer ..
för jag varvar som fan och min har för lite munstycke.
Jag tror nog du haar rätt där Henry ! Skulle inte heller tro att det kan var tänstiftet låter helt fucktup att det skulle göra skillnad!Henry skrev:Jag gillar donken mer än dig.MarcusRRX skrev:Henry skrev:
Öööhh, vart skulle tändstiftet spela in när den går för fett?
Att det rinner olja ur ljuddämparen betyder 2 saker.
Antingen kör ni för mesigt så hojen går för fett hela tiden. (en 2t hoj ska varvas)
Eller som är mest troligt, ni har bestyckat hojen för fett. (för stort munstycke med andra ord)
Jag gillade kongs tips mer ..
för jag varvar som fan och min har för lite munstycke.
"jag varvar som fan och har för litet munstycke"
Jaha, det låter ju smart och logiskt? Nej.
För litet munstycke = går inte att vara som fan.
Som sagt, du kör felbestyckat.
Eller kan du tala om för mig vart ett tändstift kommer in handligen med att den går för fett? Som den gör då det kommer olja ur din luddämpare.
Sota ur röret och elda upp oljan i ställ in din förgasare ORDENTLIGT sen åk ut och kör så ska du se att den inte sprutar massa olja och har sig.
där kan jag tyvär inte hålla med till 100% delvis rätt, det smörjer bättre med då oljan inte funkar som bensinen att det bränns upp direkt, utan den går upp i riktigt hög tempratur innan den försvinner och kan göra att moppen skär av överhettningExtreme16 skrev:men om den går "fett" så varför klaga? bättre än dåligt iaf
Grattis till vad jag (tror) är den största bumpen in TSR's historiavesterberg_ skrev:samma på min! jag har en mrx med tk, barkit 50cc racing cylinder och 21 mm förgasare har de tändstiftet som de ska vara på den cylindern, jag kör med typ 3% olja nu för jag kör in dom nya grejerna. min rycker inte så mycke men bakskärmen blir väldigt oljig, mitt tändstift är lite ljusare än oboy så ja måste bestycka om(har 88 munstycke)
wwööööööö grattisktm_danielsson skrev:Grattis till vad jag (tror) är den största bumpen in TSR's historiavesterberg_ skrev:samma på min! jag har en mrx med tk, barkit 50cc racing cylinder och 21 mm förgasare har de tändstiftet som de ska vara på den cylindern, jag kör med typ 3% olja nu för jag kör in dom nya grejerna. min rycker inte så mycke men bakskärmen blir väldigt oljig, mitt tändstift är lite ljusare än oboy så ja måste bestycka om(har 88 munstycke)