Okej tack ! Men de jag är rädd för om jag köper en cylinder är att jag kommer fucka upp nåt när hassse monterar 86cc bigbore slipar han ju ner något . Och den erfarenheten har inte jag .
Och desutom behöver jag en annan förgasare då ?? Eller insug ? Jag har original nu.
nerpizch skrev:Okej tack ! Men de jag är rädd för om jag köper en cylinder är att jag kommer fucka upp nåt när hassse monterar 86cc bigbore slipar han ju ner något . Och den erfarenheten har inte jag .
Och desutom behöver jag en annan förgasare då ?? Eller insug ? Jag har original nu.
Kan du länka videon där han slipar?
Att köra med originalförgasare och insug funkar utmärkt. Men kolla om det sitter en membranstrypning eller något och ta bort den bara.
nerpizch skrev:Okej tack ! Men de jag är rädd för om jag köper en cylinder är att jag kommer fucka upp nåt när hassse monterar 86cc bigbore slipar han ju ner något . Och den erfarenheten har inte jag .
Och desutom behöver jag en annan förgasare då ?? Eller insug ? Jag har original nu.
86cc bigboren så måste du slippa upp så man får plats med den cylinder men en 70cc går på utan slippning.
nerpizch skrev:Okej tack ! Men de jag är rädd för om jag köper en cylinder är att jag kommer fucka upp nåt när hassse monterar 86cc bigbore slipar han ju ner något . Och den erfarenheten har inte jag .
Och desutom behöver jag en annan förgasare då ?? Eller insug ? Jag har original nu.
Om man ska ha dit värstingkit som 86cc så måste man matchporta motorblocken så att cylindern får plats, detta behöver du dock inte göra när du sätter dit 70cc, tänk på att smörja in cylindern och kolven med helt vanlig två-takts olja(den du blandar bensinen med:-) innan du monterar det, missar du det så kommer den förmodligen värmenypa när du ska starta den för första gången.
Det funkar utmärkt att köra med org förgasare, bara du sätter dit större munstycke, men om du vill ha bäst effekt så bör du skaffa en 21 mm förgasare och insug som passar till den förgasaren. Det finns jättemånga guider på youtube.