Flera fordon i ruta med en P skiva

Här pratar vi om våra lagar och regler samt ställer frågor till TSR's egna trafikpolis Järnet

Moderatorer: Speedway, TheAndersson, CaToXXo, Järnet60

Gameboysnubben
Elmoped
Inlägg: 108
Blev medlem: 20 mars 2013, 16:05

Flera fordon i ruta med en P skiva

Inlägg av Gameboysnubben »

Idag när jag och två kompisar skulle till centrum så ställde vi alla tre mopeder i en ruta för att inte ta upp onödig plats. Jag tog en p biljett och satte den på min moped medans dem två andra inte tog någon. jag trodde att p biljetten gällde för alla tre. medans när vi väl hade kommit tillbaks så hade dem 2 en p-bot. Kan man ha en p skiva för en p-plats eller gäller det för varje fordon även om det står i samma ruta.

Tacksam för svar
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

En lapp per fordon, inte per ruta. :P
Gameboysnubben
Elmoped
Inlägg: 108
Blev medlem: 20 mars 2013, 16:05

Inlägg av Gameboysnubben »

Jahap där ser man, kompisen hade tänkt att överklaga ändå så vi får se hur det går :)
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

Gameboysnubben skrev:Jahap där ser man, kompisen hade tänkt att överklaga ändå så vi får se hur det går :)
Överklaga för att ni fått lite parkingsböter? Herregud.
Hamna i domstolen och förlora så lovar jag att det blir mycket värre.
(Ifall det nu blir domstol för att man överklagat p-böter :S )
Användarens profilbild
TheGrimReaper
King of the street
Inlägg: 2424
Blev medlem: 28 februari 2012, 08:02

Inlägg av TheGrimReaper »

"Man går bort till parkeringsautomaten, löser sedan en parkeringsbiljet för den tiden man ska stå på den specifika pakeringsruta man vill stå i.(oftsar är ju biljetterna tvådelade (här i fina skåne ialla fall), en del som plaseras i bilrutan om man kör bil då då, OCH ett kvitto.
kvittott tar du med dig..som vanligt
andra delen fäster du med en bit tejp på synligt ställe på hojen (visst du får ha en lite rulle tejp med digalltid ..inte jobbigare än en dosa snus igentligen..
skulle sedan lappen ändå försvinna från hojen & du får böter..då har du kvittot kvar till att bevisa din betalning, & tötert avskrivs.."

Så är tanken att man ska göra :/

peugeot 103 projekt
Aerox projekt Pågår
Roxon projekt Står still
Bild
Skriv svar