Trimfilosofier

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

lokigt_avgas
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 31 oktober 2014, 01:01
Ort: imellan oslo och zimbabwe typ

Trimfilosofier

Inlägg av lokigt_avgas »

Tjena har under vintern bestämt mig för att meka ihop en gilera touring min far har liggnas i delar och har inte riktigt bestämt mig för motor-"setup" det står mellan dessa=
1. honda mt5 motor 6vxl
zundapp krompipa omsvetsad
fast arrow 63cc portad
planad 45mm topp
stage 6 26mm
vforce3
barikit Derbi insug med spacer för membran
org tändning
org koppling med brickor.
2. gilera touring 4vxl motor
yamaha yz80 4v1 cylinder med nersvarvad fot
org yz80 mikuni 26mm
org yz80 membran
org yz80 topp
zundapp krompipa
AM6 tändning
org koppling

Vilken hade ni valt och varför?
tänker inte slänga på någon AM6 eller liknande vattenkylt.
Användarens profilbild
G-son
King of the street
Inlägg: 4115
Blev medlem: 6 februari 2008, 23:31
Ort: Vimmerby

Inlägg av G-son »

Spontant, en Gilera ska ha en Gileramotor. Så länge hojen har någorlunda rätt motor går det se det som moped, när man bygger en Frankensteinhoj med grejer som inte ens hör hemma i samma årtionde har jag svårt att se det som moped längre. Kul leksak kanske, men inte moped...

Förresten finns det en 5-växlad låda till Gileramotorn, men dom växer nog inte på träd.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
lokigt_avgas
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 31 oktober 2014, 01:01
Ort: imellan oslo och zimbabwe typ

Inlägg av lokigt_avgas »

G-son skrev:Spontant, en Gilera ska ha en Gileramotor. Så länge hojen har någorlunda rätt motor går det se det som moped, när man bygger en Frankensteinhoj med grejer som inte ens hör hemma i samma årtionde har jag svårt att se det som moped längre. Kul leksak kanske, men inte moped...

Förresten finns det en 5-växlad låda till Gileramotorn, men dom växer nog inte på träd.
Japp min far har en till sin gilera, de brukar gå för runt tusenlappen på italienska ebay eller ca 3000 på tradera, dessa har dock inte samma bultdelning som den 4växlade motorn som såldes i sverige så yz80cylindern passar inte(eller var det tvärtom?får kikas upp), det finns faktist 6växlade block att få tag på till trail som är samma motor fast lite annorlunda utseénde på sjävla mopeden , dessa block kallades "competizione" och hade även 8,8hkr org. Har sett 1 sånthär block säljas och det gick för 10000 , här i sverige.
Skriv svar