Tja, jag har en Derbi Senda SM 1999 och det är så att den är klass 2 och den går i 50 km/h men den är original kan jag bli stoppad av polisen och bli av med körkortet om jag kör med denna moped vad får en klass 2 moped igentligen gå för massor säger olika en del säker 25-30-40-50 osv.
Min polare har en honda mt5 1992 som går i 50 också och den är original och han säger att han kan köra med den eftersom den är original och har ingen anledning att bli stoppad osv.
Är du säker på att mopeden går i 50km/h? Oftast skiljer mätaren ca 5km/h. Om jag minns rätt får mopeden gå i 45km/h men du får inte köra snabbare än 40km/h.
JoelN skrev:Är du säker på att mopeden går i 50km/h? Oftast skiljer mätaren ca 5km/h. Om jag minns rätt får mopeden gå i 45km/h men du får inte köra snabbare än 40km/h.
Ganska säker, hastighetsmätaren är lite konstig så när den är på 50 så står det 35-40 på hastighetsmätaren + så drog jag om en kompis ( klass 1 ) och hans går prick 45.
Om det är en klass 2 moppe får du endast köra i 30km/h, är den helt orginal och du kommer körande i mer än 30 så blir det bara fortkörningsböter om du har otur, men oftast så bryr dom sig inte om den e orginal.
sHAWN skrev:
Nej men har hört typ något att om man ville ändra grejer osv så var det svårast på Derbi eller något aja skit i de
vafan snakkar du om
Derbi är svåra att strypa har jag hört, om jag nu har rätt
det är samma som alla andra ju om man nu vill att den ska gå långsammare får man ju dreva om den eller göra en plugg samma som dem andra varför skulle dem vara svårare att strypa än dem andra??
Derbi är svåra att strypa har jag hört, om jag nu har rätt
det är samma som alla andra ju om man nu vill att den ska gå långsammare får man ju dreva om den eller göra en plugg samma som dem andra varför skulle dem vara svårare att strypa än dem andra??