Hugge66s Red evo Drd

Här visas projekt som inriktar sig på mer avancerad racing. Endast utvalda projekt kommer få tillgång till den här kategorin.
Användarens profilbild
Hugge66
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 499
Blev medlem: 15 september 2011, 17:43
Ort: vallåkra

Hugge66s Red evo Drd

Inlägg av Hugge66 »

SÅLD
Updates längst ner!
----------------------------------------------------

Sista Moppe projektet för min del ! en Drd racing från 2003 som kommer lättas så mycket som möjligt och få att gå så fort som möjligt!

MÅL
-Cool unik moppe
-många positiva saker angående moppen
-åka på några moppe meet nästa år
-under 9.8 sekunder på 200m

Spons/Tack
JL Production
RG motor/yamaha center
Topplocksverkstaden


Setup
Derbi ebs (brun block)
bränsle : 95 oktan
Cylinder : Hebo manston red revolution 70cc - topplocksverkstan
vevparti : doppler competition
tändning : Hpi rotor tändning
avgassystem : mk prorace 3 titan
Föggasare : koso 34mm
Membran : cr85
koppling : mk pro race
motorblock : matchportats av topplocksverkstan
insug : fräst i aluminium



Chassi
-tank hemmabyggd i aluminuim eller en plasttank
-egna svarvade gaffel ben i aluminum
-sektionera ramen 7,6cm även ombyggd bak ram samt hållborrad ram
-styrdämpare
-förlängd alu sving
-sm hjul med mindre fälg bana bak och däck
-mycket delar i alu och plast så som motorbultar osv
-310mm skiva fram med 2 kolv ok och 210mm skiva bak med 2 kolv ok

Utseende : finns inget planerat förtillfäligt men ska sitta alla kåpor på den men färg osv på fälgar , ram , sving ,styrkrona , kåpor är ej bestämmt kommer i sista hand när den går att köra med!


update 1


[spoiler]

Hämtat moppen...
Bild

rev ner andra motorn jag hade hemma
Bild


satte sedan kapen i ramen för sektionering. lite synd i en så fin kromad ram..

Bild


Motorn hur den såg ut i natt! cylinder , tändning och förgasare är bara provosoriskt dit satt..

Bild

det var allt som hänt nu ska förmodligen hålborra rammen idag.

[/spoiler]


update 2

[spoiler]

Hej igen Nu är ramen äntligen hålborrad och rören isatta och fast punktade och ska förmodligen svetsa dom idag även slängt iväg en beställning på styrdämpare!

Ramen borrad och ihopsvetsad igen!

Bild

rören isatta ! meningen med detta är att man ska få ramen lättare och starkare samt ser mycket råare ut ! dock blir det nästan samma vikt när man har svetsat det !

Bild
[/spoiler]


update 3

[spoiler]

blev inte så mycket tid över i helgen fick endast gjort lite ritningar på insuget som jag ska fräsa samt några muttrar i motorn och hjulaxleln bak som var rent åt helvete när jjag köpte moppen så blir lite fräs och svarv jobb i veckan även jobba vidare på ramen och hitta några sm hjul!

skriv gärna i pm om du har ! ska vara nära helsingborg skåne! :)

Bild

[/spoiler]



update 4

[spoiler]

Har inte hänt jätte mycket har svetsat klart ramen så är bara slipning som återstår ska väll dock på några fästen osv längre fram.. sen har jag köpt sm hjul till den så testa bara slänga ihop chassit snabbt och mäta ut dom nya gaffelbenen även gjort "dämparen" bak klar.

Bild

hur den lär se ut på ett ungefär! fortfarande en bra bit kvar...

Bild

när där blir tid över kan man göra små saker ! ;)

Bild[/url]

[/spoiler]



update 5

[spoiler]

Inte hänt super mycket ! svarvat hjulaxel , extrakylare och nya fotpinnar sen har även fått min styrdämpare och dödmansgrepp så fästen är byggt för styrdämpare och ramen börjar bli klar !

Bild


gjort insugplatta och fått förgasare, membran på plats ! väntar på lite delar till motorn såsom vevaxelmutter och lite packning sedan ska den ihop!


Bild


hitta en drd som blir något likt min !


Bild

i veckan ska jag förmodligen får ett rullande chassi om allt klirrar :)
även köpt ett mk prorace 3 titan !

[/spoiler]


Update 6

[spoiler]


Hänt rätt mycket i helgen , svingen är förlängd , kylaren är påplats ska bara inhandlas några kylarslangar! Cdi och tändspolen är på

Har dock inte fått gjort gaffelbenen då jag väntar på två aluminiumdelar som ska sitta i bottnen i gafflen och dessa måste fräsas i en svarv som jag inte har tillgång till tyvärr...

Lite bygg bilder på svingen

Bild

Fast punktat
Bild

Bild

Och en bild på fogarna!

Bild

Bild

Helhet !

Bild

Allt för denna gången nästa update hoppas jag att gafflen är klar och skivorna utskurna :)

[/spoiler]




Update 7

[spoiler]


Hej igen varken gaffel eller skivor är klara tyvärr då företaget med mina delar till gafflen skjuter upp det hela tiden så ska lämna det till ett annat på måndag och har ritat upp skivorna så ska skäras nästa vecka !!

Annars har jag införskaffat mig slicks och gjort en 1,6l tank i Alu samt massa små grejer!

Bild

Bild innan jag svetsa tanken!

Bild

Slicksen! :)

Bild

Lämna iväg fälgarna på lack idag så på onsdag torsdag ska däcken på också!

[/spoiler]




update 8

[spoiler]

Tjenare projekt har lagts lite åt sidan senaste veckan då jag haft mycket i skolan och annat att meka med men skivorna är iaf skurna dock endast bild på ritningen ! ramen börjar bli klar en del slipjobb kvar annars blir det inga stora förändringar från hur den ser ut nu.

framgaffel är inte klar ännu :evil: har dock lämnat mina ritningar till en annan firma och dom LOVADE att dom skulle vara klara nästa vecka så får ju hoppas det....

nu lite bilder !

Bild

fram skivan 310mm :lol: bakskivan är samma design fast 210mm kan ni gissa tiden det tar för lasern att skära ut dessa skivor i 3mm plåt? :)

Bild


nya fotpinnar i plast väger 30g och en vanlig fotpinne väger cirka 180g utan fjädrar och skruv , även gjort axlarna som ska hålla gpr oket fram och fått på påfyllnings rör med lock på tanken ! :D


Bild


Bild

allt för denna gången

[/spoiler]



update 9 !

[spoiler]

Blir en liten update... skulle fått mina fälgar från lack idag men blev inte så hoppas dom är klara på fredag ist har dock fått mina aluminium delar som ska användas i botten av gafflen och så får ni en bild på skivorna !

imorgon ska jag in till lokala mopedbutiken scooterpunkten och hämta ett gpr ok så i helgen ska det byggas framgaffel och fäste till oket !


(ska inte ha dubbla skivor skar ut en i reserv både fram och bak)

Bild


aluminiumbitarna som ska hamna i gafflens botten!


Bild

så nu får vi hoppas att fälgarna är klara på fredag ! cya
[/spoiler]




Update 10 2014-12-23

[spoiler]

Detta blir en storupdate ! fälgarna fick jag tbx från lack så däck och slang krängdes på även skivor monterades sen tillverkades gafflen.



Fälgarna tillbaka

Bild



däcken och skivor på även fått i nya skf lager i bakhjulet

Bild




tillverkning av gafflarna svarvar ner 1.2 tiondelar började dock kasta under första svarvningen av det första benet så det fick åka i skroten...

Bild

så kom den äntligen på egna fötter!

Bild

fått på lite grejer


Bild


sen tänke nu när den står själv motorn är fast skruvad , kylsystemet är klart , bränslesystemet är klart , cdi box och tändspole är påplats? då kan man ju iaf starta så ställde squishen började med 1.2 sedan ställde jag in tändning ! fyllde tanken med e85 fick följande resultat ;)


OBS är tank och kick som vibrera i videon !


http://youtu.be/p1dkPKo2Tro?list=UUXbZW ... 9iA6fZZjmw




Bild


nästa update kanske vi har en testrunda i verkstaden ! stay tuned

[/spoiler]

Update 11 2015-01-06

[spoiler]

Så äntligen update ! har fått på kedja , gjort distanser, ny hjulaxelbak , massa smått skit som tagit tid fixat och ställt gjort grov inställning på motorn!


mina andra mopeder även med lite ! :)

Bild

fick köpa dubbla o-rings kedjor även ett par renthal handtag!

Bild


ny SKF lager i styrkronan och nya stop gjorda i plast!

Bild


svarvning utav distanser! gör dom utav plast för att spara ner på vikten

Bild

allt för denna gången ska börja på bromsar i veckan sedan finjustera motorn!

[/spoiler]





update 12 testkörning !

[spoiler]

Tjenare blir en liten update har fått den att gå bra nu ska i lite mindre lågfarts munstycke sen är de nog bra !

även fått på bakbroms dock har jag ingen pedal till pumpen så har inte testat den ännu men men

Bild

notera : silvertejpen och plastpåsen sitter där för jag inte har något luftfilter :roll:

Bild


Här är en kass video när jag testkör den med hjulspinn deluxe på ett dammigt betonggolv!

och fassan tyckte tydligen den lukta sviskon :lol:


https://www.youtube.com/watch?v=PLuh8IK ... e=youtu.be

[/spoiler]


Update 12 2015-01-17

[spoiler]

Här får ni en till testkörnings video!

https://www.youtube.com/watch?v=Plk04QI ... e=youtu.be

[/spoiler]

Update 13 2015-01-20

[spoiler]

Liten update ! Ni som sätt videon märkte att den slira något kopiöst på högs varv ! Plokade av kopplingen och hitta felet direkt , av någon andledning var tryckplattan skev och tog endast på de ställen jag markerat !
Så slängde upp den i svarven körde av nästan 5 tiondelar måste vars ett måndagsexeplar jag fått ! :/

Bild

Sen blästra jag kopplingen
Bild

Och en bild på bakbromsen dock annat ok på nu :)
Bild


Blir en ny testkörning när vädret tillåter så ser vi om den inte slirar längre!

[/spoiler]

Update 14 - 2015-02-03

[spoiler]

Tjenare hänt en del nu!

Fixade den slirande kopplingen sen åkte jag iväg och bänkade moppen och fick ut 16.2 bhp (hjulhästar) är nöjd med det som första resultat för har redan ökat dom hoppas jag !

när jag kom hem med moppen började jag tänka var jag kan hämta mer hästar och det slog mig direkt att jag inte kört med någon form av tratt till förgasaren vilket kan orsaka en del turbulens i insuget ,

sen orginal på Hebo cylinder sitter det en så kallad ingjuten kona för att man ska kunna använda orginal avgasystem och detta resultera till att avgaser studsta tillbaka in i cylinder direkt och orsaka turbulens där med så svetsa igen kona och matcha sedan avgas portens utgång med min avgasfläns/adapter och samtidigt upptäckte jag att bottenpackningar i cylindern är lite för stora så dom täckte lite av boost och spolkanalerna så dom slipades ner !


Bild


uppe i bänken!

Bild



sen återigen till turbulensen i insuget! gjorde en provlösning av att pressa ett par koner/trattar till förgasaren så den sög in mer luft framifrån förgasaren !

blev stor skillnad här med fick gå upp en del storlekar i munstycke

Ej klara på bilden!

Bild

sen i veckan har jag ritat upp nya avgasflänsar så ska jag testa lite olika längder på röret som sitter i flänsen och se hur det kan bli 8)

blir ny update efter att den har bänkats igen! hoppas på 18hp+ denna gången i motorn ! :)

[/spoiler]


update 15

[spoiler]

Ehmmm hända lite under tiden var tänkt jag skulle åka och bänka moppen igen men de blev lite anorlunda efter ett vatten pumps haveri...

bestämmde mig för att riva hela motorn igen och lämna iväg block o cylinder till mäster topplocksverkstaden/erland cox , även fixat eletrisk vatten pump ist för mekanisk :roll:

Bild


vatten pumpen ordentlig gummi upphängning!

Bild

motorn delad

Bild

grejerna som åker iväg till erland på måndag!

Bild

sen slängde jag iväg en beställning på speedline.dk där jag beställde 34mm förgasare , nya lager i motorn , castrols helsyntet olja , ska även byta till vanlig 95 oktan , förgasar nålset , några iridium stift

så blir att fixa klart fäste till vatten pumpen , hållare till batteriet , volt mätare , swith till tändning/vattenpump , hållare för voltmätare och bygga frambroms tills jag fått tillbaka blocket och cylinder från erland!

mvh

[/spoiler]


Update 16
[spoiler]
Hej projektet kommer läggas undan ett tag framöver då den ända tävlingen som finns här nere i skåne har blivit inställd sen har jag köpt motorcykel som jag håller på med förtillfället även ett körkort som tar endel tid! så projektet läggs inte ner men kommer tas upp så fort som möjligt!!

ska hämta motorn imorgon som varit på tränings läger hos topplocksverkstaden!

ramen är förövrigt klar ska bara plockas ner och slipas och lackas!

Mvh Hugge
[/spoiler]


Update 17

[spoiler]
Hej ett tagsen sist ! ramen är färdig slipad och iväglämmnad på blästring och pulver lackering styrkronorna och massa små delar åkte även med! allt blir matt svart som fälgarna. motorn är hämtad från topplockverkstan riktigt nöjd med portning erland är ju trots allt en av sveriges vassate portare ! besök gärna hans hemsida : www.topplocksverkstan.se!

Bild

lyckades även bygga om bakramen ännu mer och banta bort 1.5 kg till!

någon som kan gissa vad hela maskinen vägde komplett?


det som är kvar är att fräsa upp blocket så cr85 membranet passar och ta av lagret som fastnat på veven när jag klyvde motorn sedan är det bara montering , har alla delar hemma till detta också :)

lite olika avgasadaptrar som ska testat ut!

Bild

jag lovar inget men förhoppningsvis ska det stå en fullt race klar moppe 31 maj! :)

stay tuned


[/spoiler]

Update 18

[spoiler]

Nu är moppen ihop igen och är fullt fungerande finns fortfarande mycket intställningar kvar tex i videon kör jag med 1,2 i squish och 1.9 förtändning

låter bilderna tala för sig själva

Bild


Bild


Bild


Bild


Bild

Bild


och en video ! var kanske en dålig start men vill mest ni ska se hur den går :)


https://www.youtube.com/watch?v=F7JG82A ... e=youtu.be


Mvh Hugge66

[/spoiler]


Update 19

[spoiler]

Hej ett tagsen sen sist moppen är i full gång har dock problem med dom låga varven och den vill inte starta på kick vill endast rullas igång !

drog iväg på ett moppe meet här i helsinborg och körde ett race mot en 80cc Senda

här kommer lite bilder!
Bild


Bild

Bild


Bild

Bild

fick lite problem med vattenpumpen...
Bild


Bild


Bild


bild cred till martin cederberg :)


video : får tyvärr ursäkta den dåliga kvaliten vet inte varför de blivit så

https://www.youtube.com/watch?v=zufFeih ... e=youtu.be


Nu ska derbin får en lite kärlek innan brodalen den 8 augusti
squish ska sänkas rejält , börja tanka v-power med oktanhöjare , ställa förgasaren bättre , testa olika avgasadaptrar , ställa om tändningen , hona cylindern och byta kolvring

efter brodalen är moppen anmäld till en effektmätnings tävling under vallåkra träffen ! där ska flera mopeder vara med på lördagen och bänkas och den som får mest effekt i den klass dom är med i vinner :)

[/spoiler]


Update 20

Moppen testades på bana för första gången nere i malmö
första tiden blev 10.7 med ordentligt hjulspinn i start och felinställd förgasare

efter lite ändringar i bränsle och tändning

blev tiden 9.8 104km/h i slut fart
60fot 1.93


frambroms och kylar byte kl halv fyra på natten!

Bild

så såg den ut dagen efter

Bild


lastad

Bild


på banan hade mycket problem med fästet får testa värma däcket mer och mindre lufttryck

Bild


och en video!


https://www.youtube.com/watch?v=bFcPDHMpMP0



nu är där lite inställningar kvar sen ses vi på brodalen på lördag ni som ska dit :)






Update 21

Hej moppen såldes till min far pågrund av att han ej ville se mitt projekt köras sönder , säljas i delar m.m och behöll hellre det på ett villkor att den ska köras engång om året nere i malmö (meca raceway) vilket jag självklart går med på. andledningen till att den var till salu var inte för att jag tröttnat eller ville tjäna pengar, behövde pengar till en ny bil

Moppen kördes på brodalen men gick sönder i bänken (membranet gick sönder och fick skit i förgasaren) så blev inte mycket kört där tyvärr…. men 19.59 hjulhästar blev det :) :)

Laddar upp lite bilder från i somras , har nog redan laddat upp några


Bild


Bild


Bild


Bild

Behövde akut ny kylare så blev fast stripad och pluggade utgångar i kylaren haha ;)

Bild


En bild jag fick från brodalen ! ni som har bilder får jätte gärna skicka :) glömde själv att fota…

Bild



Bild


Hoppas verkligen alla tyckt de varit kul att följa projektet ! kommentera om ni har någon fråga

Mvh Hugo
Senast redigerad av Hugge66 den 20 januari 2016, 09:14, redigerad totalt 55 gång.
Användarens profilbild
LinkanTuning
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 618
Blev medlem: 21 december 2013, 23:33
Ort: Värmdö
Kontakt:

Inlägg av LinkanTuning »

Roligt med ett nytt projekt! Följer :)
Användarens profilbild
Thoz3
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 774
Blev medlem: 6 januari 2013, 17:59
Ort: whop whop

Inlägg av Thoz3 »

det här kommer bli kul läsning :D
Bild
abbe_petter
Elmoped
Inlägg: 24
Blev medlem: 5 augusti 2014, 20:08
Ort: Surahammar

Inlägg av abbe_petter »

Det här följer man! Kommer bli väldigt spännande :)
Användarens profilbild
Hugge66
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 499
Blev medlem: 15 september 2011, 17:43
Ort: vallåkra

Inlägg av Hugge66 »

Update !
Simzzi
Elmoped
Inlägg: 44
Blev medlem: 30 oktober 2014, 18:00

Inlägg av Simzzi »

Kommer bli riktigt naja med hålen :D
Användarens profilbild
ChipsPåse
Elmoped
Inlägg: 26
Blev medlem: 30 mars 2014, 17:55

Inlägg av ChipsPåse »

fan va frän ram! :D följer
Användarens profilbild
T-Rex
Elmoped
Inlägg: 80
Blev medlem: 27 september 2014, 10:28

Inlägg av T-Rex »

riktigt fint! bara ramen säger att detta kommer bli fett najs! ;) följer!
cod3mwf
Svårstartad skrothög
Inlägg: 256
Blev medlem: 27 maj 2014, 20:17

Inlägg av cod3mwf »

Detta måste ju följas !
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

fan vad nice, men vf slakta en drd? :/

köp min beta billigt så kan du bygga hajper av den ;)
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
GustafHolmgren
Elmoped
Inlägg: 118
Blev medlem: 26 augusti 2013, 21:18

Inlägg av GustafHolmgren »

Kan bli läckert med hål i ramen, lite unikt :D
Kommer att följa!:)
"Svårt att leva, svårt att dö. Svårt att skita i en meter djup snö".

Kika in på mitt rrx projekt!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=57193
Användarens profilbild
Pasha
Svårstartad skrothög
Inlägg: 280
Blev medlem: 6 december 2013, 19:24
Ort: Luleå

Inlägg av Pasha »

Satan va fett! Kommer följas!!!
Användarens profilbild
Hugge66
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 499
Blev medlem: 15 september 2011, 17:43
Ort: vallåkra

Inlägg av Hugge66 »

update!
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Grym! Ska bli kul att se hur den ser ut senare, aldrig sett någon kapa en ram såhär :)
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
fille_skottet
Elmoped
Inlägg: 74
Blev medlem: 15 oktober 2014, 13:02
Ort: Karlskrona

Inlägg av fille_skottet »

Ser fint ut! Följer :)
Användarens profilbild
Hugge66
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 499
Blev medlem: 15 september 2011, 17:43
Ort: vallåkra

Inlägg av Hugge66 »

update ! :)
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Efter vad jag har hört folk säga om mk prorace kopplingen så skulle jag välja någon annan.
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
Hugge66
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 499
Blev medlem: 15 september 2011, 17:43
Ort: vallåkra

Inlägg av Hugge66 »

DEA!! skrev:Efter vad jag har hört folk säga om mk prorace kopplingen så skulle jag välja någon annan.
Jaså ! Vi fårse när den är ihopa ;)
Användarens profilbild
Revilz
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 483
Blev medlem: 1 juni 2014, 20:28
Ort: Sundsvall

Inlägg av Revilz »

Gör man hål i ramen för att få den lättare eller är det bara styling?

Följer!
GasGas SM 125 -05
Ktm SX 125 -12
Aprilia RS 125 -00

Yamaha Wr125x -10
GasGas EC 125 -13
Derbi Senda Xtreme -12
Beta RR Supermotard -05
Användarens profilbild
martinfasth
Elmoped
Inlägg: 9
Blev medlem: 6 juni 2013, 09:21

Inlägg av martinfasth »

Riktigt fränt bygge! Ska följas
Why so serious?
Användarens profilbild
Hugge66
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 499
Blev medlem: 15 september 2011, 17:43
Ort: vallåkra

Inlägg av Hugge66 »

Revilz skrev:Gör man hål i ramen för att få den lättare eller är det bara styling?

Följer!

ramen blir betydligt starkare sen ser det ju mycket råare vikten blir ungefär det samma om jag räknat rätt på det ;)
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Bara jag eller kommer körställningen bli helskum?
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
Hugge66
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 499
Blev medlem: 15 september 2011, 17:43
Ort: vallåkra

Inlägg av Hugge66 »

Persson97 skrev:Bara jag eller kommer körställningen bli helskum?
stämmer bra det ! men ska inte användas till att köra till skolan med så gör inget ;)
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Hugge66 skrev:
Persson97 skrev:Bara jag eller kommer körställningen bli helskum?
stämmer bra det ! men ska inte användas till att köra till skolan med så gör inget ;)
Inget jag tänkte heller ;)
Men känna som att benen kommer väldigt långt fram så knäna blir vid hakan om du fattar vad jag menar ;)
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Persson97 skrev:
Hugge66 skrev:
Persson97 skrev:Bara jag eller kommer körställningen bli helskum?
stämmer bra det ! men ska inte användas till att köra till skolan med så gör inget ;)
Inget jag tänkte heller ;)
Men känns som att benen kommer väldigt långt fram så knäna blir vid hakan om du fattar vad jag menar ;)
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
Hugge66
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 499
Blev medlem: 15 september 2011, 17:43
Ort: vallåkra

Inlägg av Hugge66 »

Persson97 skrev:
Hugge66 skrev:
Persson97 skrev:Bara jag eller kommer körställningen bli helskum?
stämmer bra det ! men ska inte användas till att köra till skolan med så gör inget ;)
Inget jag tänkte heller ;)
Men känna som att benen kommer väldigt långt fram så knäna blir vid hakan om du fattar vad jag menar ;)
sant sant har endast provsuttit den lite men är ungefär som en fiddy så beror helt på vad jag monterar på för styre sedan dock kommer fotpinnar osv flyttas har precis fått hem material till gaffelbenen fram och i helgen ska det tillverkas nya fotpinnar , extra kylare , fotpinnar och hjulaxlar.

imorgon ska jag försöka hinna rita upp skivorna och plåtarna till svingen samt flänsar som ska fylla upp dom gammla hålen i svingen då dom nya fälgarna har 17mm axel så på söndag blir det förhoppningsvis update :)
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Låter bra det! :wink:
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
Hugge66
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 499
Blev medlem: 15 september 2011, 17:43
Ort: vallåkra

Inlägg av Hugge66 »

Update ! :)
Användarens profilbild
Hugge66
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 499
Blev medlem: 15 september 2011, 17:43
Ort: vallåkra

Inlägg av Hugge66 »

Update!
Användarens profilbild
Mura
King of the street
Inlägg: 2743
Blev medlem: 22 september 2008, 20:38
Ort: nyhamnsläge

Inlägg av Mura »

sweet :) synd vi inte har så många seriösa tävlingar här nere :/
Bild
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Riktigt snygga fogar måste jag säga :o

Dock gillar jag inte stuket, men det är ju min åsikt :)

fortstät såhär!
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
Hugge66
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 499
Blev medlem: 15 september 2011, 17:43
Ort: vallåkra

Inlägg av Hugge66 »

DEA!! skrev:Riktigt snygga fogar måste jag säga :o

Dock gillar jag inte stuket, men det är ju min åsikt :)

fortstät såhär!
tack ! min fassa som ska ha credit ;)

hehe smaken är som baken ! men blir väll något finare när lack och mer detaljer kommer på :)
Användarens profilbild
Hugge66
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 499
Blev medlem: 15 september 2011, 17:43
Ort: vallåkra

Inlägg av Hugge66 »

Update ! Kommentera lite nu ;)
Användarens profilbild
fille_skottet
Elmoped
Inlägg: 74
Blev medlem: 15 oktober 2014, 13:02
Ort: Karlskrona

Inlägg av fille_skottet »

Vad ska göras här näst? :wink:
Användarens profilbild
Hugge66
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 499
Blev medlem: 15 september 2011, 17:43
Ort: vallåkra

Inlägg av Hugge66 »

fille_skottet skrev:Vad ska göras här näst? :wink:
Bromsar och framgaffel är prio 1 just nu men inget kan göras förän nästa vecka sen är alla små saker som tar mest tid men siktar på en provisorisk testkörning i verkstaden innan jul iallafall !
Skriv svar