Tja!
Hade tänkt byta ut luftfiltret i min Derbi Senda Xtreme 07:a men vettefan vilket jag ska välja då det finns typ 5 st olika och det dyraste är såklart orginalet...
Så min fråga är då vilket ni tycker att jag ska välja:
Tror att det är sak samma.
Kom ihåg att du behöver luftfilter olja med. Vet inte ifall det faktiskt hjälper eller gör något men folk säger ju att man ska ha det så;) http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Ol ... ter-36448/
Ok får bli att köpa det då
Förresten nu när jag ändå har skapat en tråd, om jag tar bort "skorstenen" och byter munstycke typ 5 storlekar, blir det någon märkbar skillnad?
Max99 skrev:Ok får bli att köpa det då
Förresten nu när jag ändå har skapat en tråd, om jag tar bort "skorstenen" och byter munstycke typ 5 storlekar, blir det någon märkbar skillnad?
Tror inte det, möjligtvis lite bättre gasrespons Dock så får den ju ett härligt ljud <3
Max99 skrev:Ok får bli att köpa det då
Förresten nu när jag ändå har skapat en tråd, om jag tar bort "skorstenen" och byter munstycke typ 5 storlekar, blir det någon märkbar skillnad?
Jag hade en liknande sak på luftburken på 125an. Tog bort den, lät lite dovare vilket jag tycker är gött:)
Jakzu skrev:Kom ihåg att du behöver luftfilter olja med. Vet inte ifall det faktiskt hjälper eller gör något men folk säger ju att man ska ha det så;)
Filteroljan gör stor nytta. Damm passerar ganska lätt genom ett torrt skumfilter, det finns inte så mycket som stoppar det - öppningarna "mellan bubblorna" i skummet måste vara relativt stora för att släppa igenom tillräckligt mycket luft.
Med filtret inoljat med filterolja är helt plötsligt alla ytor i filtret klibbiga, och dammkornen har inte mycket chans att ta sig igenom skummet utan att råka komma emot och fastna nånstans på de kladdiga väggarna...
Ett korrekt inoljat skumfilter är mycket bra på sitt jobb. Ett torrt skumfilter är rätt dåligt.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Då blir det absolut till att köpa luftfilterolja! Men om jag tar bort skorstenen, så borde det väl funka med typ 0,68 i munstycke? Just nu tror jag att det sitter 0,63 orginal.
Max99 skrev:Då blir det absolut till att köpa luftfilterolja! Men om jag tar bort skorstenen, så borde det väl funka med typ 0,68 i munstycke? Just nu tror jag att det sitter 0,63 orginal.
Jag behövde inte ändra något när jag gjorde de på 125an, prova utan att byta först.