vilket avgasrör?

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
edvib
Svårstartad skrothög
Inlägg: 183
Blev medlem: 23 april 2014, 20:15
Ort: hallland

vilket avgasrör?

Inlägg av edvib »

tjo har en Derbi Senda 03 ska köpa ett nytt avgas rör vill veta vad ni rekomenderar vill ha förslag på hög och låg varviga :)
setup
13/53
Senast redigerad av edvib den 26 oktober 2014, 16:20, redigerad totalt 1 gånger.
original är för gubbjävlar
Bild
Användarens profilbild
Assarrr
Elmoped
Inlägg: 43
Blev medlem: 4 november 2013, 18:44

Inlägg av Assarrr »

Gianelli 2t, rekommenderar jag starkt till Derbi, det är högvarvigt.
Metrakit Thrower hade jag tagit som lågvarvigt, har ett skönt drag och jäklet gött ljud :D
Användarens profilbild
edvib
Svårstartad skrothög
Inlägg: 183
Blev medlem: 23 april 2014, 20:15
Ort: hallland

Inlägg av edvib »

är det här något man kan ha alla är högvarviga men hittar inte så många låg varviga

1. http://www.twostroke.se/product.asp?product=8280
2.http://www.twostroke.se/product.asp?product=11178
3.http://www.twostroke.se/product.asp?product=32342
original är för gubbjävlar
Bild
Användarens profilbild
G_Craft
Elmoped
Inlägg: 110
Blev medlem: 9 april 2012, 09:01
Ort: skövde

Inlägg av G_Craft »

Rekommenderar Tecnigas E-nox starkt då det röret har ett mycket jämnare effektkurva som kommer att hjälpa dig att dra runt en högre drevning vilket resulterar i en högre hastighet. :)

http://www.twostroke.se/product.asp?product=22729

/G_Craft
Användarens profilbild
Vikke2
Svårstartad skrothög
Inlägg: 290
Blev medlem: 13 oktober 2013, 09:24
Ort: Lidköping

Inlägg av Vikke2 »

turbokit är ju testvinnare till orginalcylinder men låter så in i helvete så packa om ljuddänmparen är ett måste
Satsa på dig själv - Runka i motvind ;)
Användarens profilbild
G_Craft
Elmoped
Inlägg: 110
Blev medlem: 9 april 2012, 09:01
Ort: skövde

Inlägg av G_Craft »

Vikke2 skrev:turbokit är ju testvinnare till orginalcylinder men låter så in i helvete så packa om ljuddänmparen är ett måste
Ja Turbo kitt ger ca 0.2 Hk mer på testet men om du kollar på kurvorna så är det en jäkla skillnad. Tecnigas har kraften mycket tidigare och är allmänt ett mycket trevligare rör på detta vis.
Användarens profilbild
Vikke2
Svårstartad skrothög
Inlägg: 290
Blev medlem: 13 oktober 2013, 09:24
Ort: Lidköping

Inlägg av Vikke2 »

aa jag har tk men hade jag köpt nu hade jag tatt tecnigas, mycket bekvämare rör
Satsa på dig själv - Runka i motvind ;)
Användarens profilbild
Sammaboss
Svårstartad skrothög
Inlägg: 282
Blev medlem: 9 november 2013, 18:52
Ort: Västerås

Inlägg av Sammaboss »

Hebo både för effekten och utseéndet :D
Användarens profilbild
edvib
Svårstartad skrothög
Inlägg: 183
Blev medlem: 23 april 2014, 20:15
Ort: hallland

Inlägg av edvib »

Hebo röret är det gött drag i det är inte ute efter jätte toppfart mest axx och det ska se bra ut men är hebot hög eller lågvarvit
original är för gubbjävlar
Bild
Användarens profilbild
emilnordman
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 549
Blev medlem: 9 juni 2014, 17:07
Ort: Norrnäs Finland

Inlägg av emilnordman »

LeoVince och Metrakit är dom bästa lågvarviga rören då de ger en hyfsad effekt på högre varv också, samma gäller Arrow, dock tillverkar dom inte lika bra rör längre som för 10 år sen. Kundo (finns inte mer) tillverkade sjuhelvetes bra rör åt Derbi, känner en som har ett och det kan man kalla lågvarvigt! :)

Jag kör Turbokit och älskar det, pga den kraftiga accelerationen och att den varvar så mycket så man får ut all effekt ur cylindern. Tecnigas är bättre om man vill ha jämnare effektkurva= inte lika vild acc som TK

Hebo är för övrigt högvarvigt men jag kan inte uttala mig hur bra effekt man får ur dom då jag aldrig haft ett.
Användarens profilbild
edvib
Svårstartad skrothög
Inlägg: 183
Blev medlem: 23 april 2014, 20:15
Ort: hallland

Inlägg av edvib »

emilnordman skrev:LeoVince och Metrakit är dom bästa lågvarviga rören då de ger en hyfsad effekt på högre varv också, samma gäller Arrow, dock tillverkar dom inte lika bra rör längre som för 10 år sen. Kundo (finns inte mer) tillverkade sjuhelvetes bra rör åt Derbi, känner en som har ett och det kan man kalla lågvarvigt! :)

Jag kör Turbokit och älskar det, pga den kraftiga accelerationen och att den varvar så mycket så man får ut all effekt ur cylindern. Tecnigas är bättre om man vill ha jämnare effektkurva= inte lika vild acc som TK

Hebo är för övrigt högvarvigt men jag kan inte uttala mig hur bra effekt man får ur dom då jag aldrig haft ett.
jag testade ett leovince och det var jävligt bra drag i det men det jag testa var högvarv men det blir någ hebot eller något turbokit men vilka har den bästa ljuddämparen och någon som har testat Hebo och kan säga hur det är
Senast redigerad av edvib den 26 oktober 2014, 14:38, redigerad totalt 1 gånger.
original är för gubbjävlar
Bild
Användarens profilbild
emilnordman
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 549
Blev medlem: 9 juni 2014, 17:07
Ort: Norrnäs Finland

Inlägg av emilnordman »

Turbokits ljuddämpare är väldigt känspak, dvs man ser att det är ett Turbokit på det kromade R:et. Originalt så låter det väldigt mycket så om man inte vill att det ska höras att den är trimmad så rekommenderas att man packar om ljuddämparen, billigt och enkelt :)
Användarens profilbild
edvib
Svårstartad skrothög
Inlägg: 183
Blev medlem: 23 april 2014, 20:15
Ort: hallland

Inlägg av edvib »

emilnordman skrev:Turbokits ljuddämpare är väldigt känspak, dvs man ser att det är ett Turbokit på det kromade R:et. Originalt så låter det väldigt mycket så om man inte vill att det ska höras att den är trimmad så rekommenderas att man packar om ljuddämparen, billigt och enkelt :)
ok men om man då ska packa om vad ska man då ha för nåt ska man ha vilken ska man ha

1. http://www.twostroke.se/product.asp?product=27091
2. http://www.twostroke.se/product.asp?product=22517
vad är skillnaden vilken av dem är lättast vilket blir bäst

är intresserad av hebot så någon som vet om den ljuddämparen är bra och om det går bra med den
original är för gubbjävlar
Bild
Användarens profilbild
emilnordman
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 549
Blev medlem: 9 juni 2014, 17:07
Ort: Norrnäs Finland

Inlägg av emilnordman »

Vilken som helst av dom två går att använda, bara att skruva upp ljuddämparen (3skruvar) och packa in ullet.
Användarens profilbild
edvib
Svårstartad skrothög
Inlägg: 183
Blev medlem: 23 april 2014, 20:15
Ort: hallland

Inlägg av edvib »

okej har bestämt mig nu tror jag blir hebot beställer hem det efter jag lackerat motorn så får vi se om den låter för mycket så blir det ny ljuddämpar matrial då hoppas jag att den kommer gå bra med det röret :) tack för hjälpen

kollade lite på ostryp cdi och jag hittade ingen som passade till min har Leonelli gör ostryp cdi så mycket eller ska jag skita i den
original är för gubbjävlar
Bild
Skriv svar