Den ryska ubåten

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

gilerahjärnan
Varnad
Inlägg: 1518
Blev medlem: 13 december 2012, 19:35
Ort: Betongen

Den ryska ubåten

Inlägg av gilerahjärnan »

Hejsan alla goa'o' gláa, vad tycker ni egentligen om den ryska ubåten som det har varit så mycket tjat om?

Rösta upp försvaret?
Kriga med ryssland?

Själv hittade jag detta på aftonbladet:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19748355.ab
Användarens profilbild
Revilz
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 483
Blev medlem: 1 juni 2014, 20:28
Ort: Sundsvall

Inlägg av Revilz »

Att vi borde införa värnplikt igen. Alla andra länder skrattar ju åt oss nu som inte lyckades hitta en stor ubåt....
GasGas SM 125 -05
Ktm SX 125 -12
Aprilia RS 125 -00

Yamaha Wr125x -10
GasGas EC 125 -13
Derbi Senda Xtreme -12
Beta RR Supermotard -05
gilerahjärnan
Varnad
Inlägg: 1518
Blev medlem: 13 december 2012, 19:35
Ort: Betongen

Inlägg av gilerahjärnan »

Revilz skrev:Att vi borde införa värnplikt igen. Alla andra länder skrattar ju åt oss nu som inte lyckades hitta en stor ubåt....
värnplikt skulle faktiskt vara en väldigt bra idé, arbetslösheten är ju skyhög, är det inte bättre o göra någonting i några månader(om man gör träningen så länge)? istället för att leva på socialbidrag som alla gör i hammarkullen/angered.

vi har ju massa folk i sverige som vill döda, bara att kolla på gängkrigen inne i göteborg: http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.252 ... statskupp-
Användarens profilbild
lasshe
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 394
Blev medlem: 3 mars 2013, 11:29
Ort: Köping

Inlägg av lasshe »

tycker också att vi ska införskaffa värnplikt. vi har ingenting att komma med om de skulle bli nånting. är ju nästan så att man skäms!
gilerahjärnan
Varnad
Inlägg: 1518
Blev medlem: 13 december 2012, 19:35
Ort: Betongen

Inlägg av gilerahjärnan »

lasshe skrev:tycker också att vi ska införskaffa värnplikt. vi har ingenting att komma med om de skulle bli nånting. är ju nästan så att man skäms!
Japp, hamnar vi i krig så ska jag måla på alla väggar:

Som man bäddar får man ligga.

ännu värre är ju denna jävla skitregeringen som har satt sig i stolen.
Användarens profilbild
Jakzu
TGR:s BIIIIAAAATCH
Inlägg: 716
Blev medlem: 13 januari 2013, 22:12
Ort: ulricehamn

Inlägg av Jakzu »

Tror inte att det kommer göra någon skillnad får oss i krig ifall vi har lite mer folk tack vare värnplikten.
Dock så tycker jag att det är en bra ide för arbetslösheten som någon nämnde:)
Användarens profilbild
Revilz
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 483
Blev medlem: 1 juni 2014, 20:28
Ort: Sundsvall

Inlägg av Revilz »

Jakzu skrev:Tror inte att det kommer göra någon skillnad får oss i krig ifall vi har lite mer folk tack vare värnplikten.
Dock så tycker jag att det är en bra ide för arbetslösheten som någon nämnde:)
Så vi ska bara låta Ryssarna bokstavligen gå in i Sverige? Är det inte bra och ha en "stark" och "utvecklad" militär så vi kan försvara vårat egna land?
GasGas SM 125 -05
Ktm SX 125 -12
Aprilia RS 125 -00

Yamaha Wr125x -10
GasGas EC 125 -13
Derbi Senda Xtreme -12
Beta RR Supermotard -05
Användarens profilbild
Jakzu
TGR:s BIIIIAAAATCH
Inlägg: 716
Blev medlem: 13 januari 2013, 22:12
Ort: ulricehamn

Inlägg av Jakzu »

Revilz skrev:
Jakzu skrev:Tror inte att det kommer göra någon skillnad får oss i krig ifall vi har lite mer folk tack vare värnplikten.
Dock så tycker jag att det är en bra ide för arbetslösheten som någon nämnde:)
Så vi ska bara låta Ryssarna bokstavligen gå in i Sverige? Är det inte bra och ha en "stark" och "utvecklad" militär så vi kan försvara vårat egna land?
Pff, vi kommer aldrig kunna försvara oss sjävla mot Ryssland. Spelar ingen roll hur mycket pengar vi lägger på det.
Användarens profilbild
lucman
Svårstartad skrothög
Inlägg: 186
Blev medlem: 25 maj 2014, 20:41

Inlägg av lucman »

inte bättre att gå med i NATO om ryssen kommer då?
Användarens profilbild
Jakzu
TGR:s BIIIIAAAATCH
Inlägg: 716
Blev medlem: 13 januari 2013, 22:12
Ort: ulricehamn

Inlägg av Jakzu »

lucman skrev:inte bättre att gå med i NATO om ryssen kommer då?
1+
Användarens profilbild
Revilz
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 483
Blev medlem: 1 juni 2014, 20:28
Ort: Sundsvall

Inlägg av Revilz »

Jakzu skrev:
Revilz skrev:
Jakzu skrev:Tror inte att det kommer göra någon skillnad får oss i krig ifall vi har lite mer folk tack vare värnplikten.
Dock så tycker jag att det är en bra ide för arbetslösheten som någon nämnde:)
Så vi ska bara låta Ryssarna bokstavligen gå in i Sverige? Är det inte bra och ha en "stark" och "utvecklad" militär så vi kan försvara vårat egna land?
Pff, vi kommer aldrig kunna försvara oss sjävla mot Ryssland. Spelar ingen roll hur mycket pengar vi lägger på det.
Skydda våra gränser tills vi förhoppningsvis får hjälp ifrån EU. Du kan ju inte ge upp utan att försöka. Man måste så kämpa för sitt land.
GasGas SM 125 -05
Ktm SX 125 -12
Aprilia RS 125 -00

Yamaha Wr125x -10
GasGas EC 125 -13
Derbi Senda Xtreme -12
Beta RR Supermotard -05
DS
Svårstartad skrothög
Inlägg: 163
Blev medlem: 10 mars 2014, 19:07
Ort: Stockholm

Inlägg av DS »

Det svenska försvaret är ett skämt! Skulle behöva en rejäl upprustning enligt mig.

Skulle inte förvåna mig om det var just en rysk ubåt som var inne på svenskt vatten, men oavsett var det var för något så behövs det utökade resurser till försvaret. Men med denna regering lär det ju inte bli mer pengar till försvaret.... :roll:
Användarens profilbild
Jakzu
TGR:s BIIIIAAAATCH
Inlägg: 716
Blev medlem: 13 januari 2013, 22:12
Ort: ulricehamn

Inlägg av Jakzu »

DS
Svårstartad skrothög
Inlägg: 163
Blev medlem: 10 mars 2014, 19:07
Ort: Stockholm

Inlägg av DS »

Hahahahahaaa stämmer
gilerahjärnan
Varnad
Inlägg: 1518
Blev medlem: 13 december 2012, 19:35
Ort: Betongen

Inlägg av gilerahjärnan »


den videon ska man skicka till stefan löfven, så han får in någonting i sin trånga skalle
DS
Svårstartad skrothög
Inlägg: 163
Blev medlem: 10 mars 2014, 19:07
Ort: Stockholm

Inlägg av DS »

Finns inte så mycket i hans skalle....
Användarens profilbild
Jakzu
TGR:s BIIIIAAAATCH
Inlägg: 716
Blev medlem: 13 januari 2013, 22:12
Ort: ulricehamn

Inlägg av Jakzu »

Asså jag håller med er om att försvaret bör rustas upp. Men kommer det att hjälpa ifall Ryssarna kommer?
Har för mig att dom sa på nyheterna att Ryssland lägger ca 400 miljarder på sin arme/år, dock inte säker på den siffran. Vi kommer aldrig oavsett hur mycket pengar vi lägger på armen, klara ett anfall själva:/

Edit: Från sweddit http://i.imgur.com/XEydUqy.jpg
DS
Svårstartad skrothög
Inlägg: 163
Blev medlem: 10 mars 2014, 19:07
Ort: Stockholm

Inlägg av DS »

Vi måste i alla fall kunna markera att det som hänt inte är okej
DS
Svårstartad skrothög
Inlägg: 163
Blev medlem: 10 mars 2014, 19:07
Ort: Stockholm

Inlägg av DS »

Jag skulle vilja se ett liknande försvar som vi hade på 70-90 talet. Då hade vi resurser inom försvaret!
gilerahjärnan
Varnad
Inlägg: 1518
Blev medlem: 13 december 2012, 19:35
Ort: Betongen

Inlägg av gilerahjärnan »

vi skulle haft tyskarnas resurser som dom hade vid andra världskriget, där snackar vi grejer, lite roligt att ingen skulle kunna vinna över dom ensamma.
Användarens profilbild
G-son
King of the street
Inlägg: 4115
Blev medlem: 6 februari 2008, 23:31
Ort: Vimmerby

Inlägg av G-son »

Jakzu skrev:Asså jag håller med er om att försvaret bör rustas upp. Men kommer det att hjälpa ifall Ryssarna kommer?
Har för mig att dom sa på nyheterna att Ryssland lägger ca 400 miljarder på sin arme/år, dock inte säker på den siffran. Vi kommer aldrig oavsett hur mycket pengar vi lägger på armen, klara ett anfall själva:/
Si vis pacem, para bellum, "den som önskar fred ska förbereda sig för krig".

Nej, vi kommer inte ensamma kunna motstå ett anfall från ett så mycket större land. Däremot kan ett hyfsat försvar vara tillräckligt mycket för att få landet i fråga att fundera på om det dom har att vinna uppväger vad det kostar. Bara en sån sak som att det hela tar några dagar extra ger helt andra möjligheter att få hit förstärkningar från andra håll, vilket i sin tur ger en helt annan dimension på de problem anfallaren behöver lösa.

Vi kan aldrig vinna ett sådant krig, men om vi har kapaciteten att se till att motståndaren heller inte vinner något som är värt vad kriget kostar så är förutsättningarna för att kriget aldrig ska inledas så mycket bättre.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Användarens profilbild
Jakzu
TGR:s BIIIIAAAATCH
Inlägg: 716
Blev medlem: 13 januari 2013, 22:12
Ort: ulricehamn

Inlägg av Jakzu »

DS skrev:Jag skulle vilja se ett liknande försvar som vi hade på 70-90 talet. Då hade vi resurser inom försvaret!
Hur gammal är du?:P
DS
Svårstartad skrothög
Inlägg: 163
Blev medlem: 10 mars 2014, 19:07
Ort: Stockholm

Inlägg av DS »

17 vadårå?
Användarens profilbild
lasshe
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 394
Blev medlem: 3 mars 2013, 11:29
Ort: Köping

Inlägg av lasshe »

Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket
Inlägg: 1053
Blev medlem: 18 juli 2013, 10:18
Ort: Karleby

Inlägg av TheFlyingFin »

Just ubåten kan man väl med 99% säkerhet säga var rysk. Vem annan skulle utföra ett sånt uppdrag omarkerat? Ingen. Är rätt säker Igor är intresserad av er skärgård, lika som han är intresserad av våran skärgård =) NATO vore väl ända rätta. Men risken finns Ryssarna går till anfall med det samma om det kommer fram att Finland elr Sverige ska med i NATO. Sen får det inte heller vänta för länge för då finns risken att NATO börjar göra saker som våra länder inte får veta av och då är det kört.
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Just Ryssland är ju ett jobbigt land i krigssammanhang då dom skulle få med sig Kina och med största sannolikhet Nordkorea.

Nu har jag inte hört mycket av denna ubåtshistoria, men förstår inte vad ryssarna vill oss?
Årets Styrelsemedlem 2013
gilerahjärnan
Varnad
Inlägg: 1518
Blev medlem: 13 december 2012, 19:35
Ort: Betongen

Inlägg av gilerahjärnan »

DEA!! skrev:Just Ryssland är ju ett jobbigt land i krigssammanhang då dom skulle få med sig Kina och med största sannolikhet Nordkorea.

Nu har jag inte hört mycket av denna ubåtshistoria, men förstår inte vad ryssarna vill oss?
går nordkorea med för att båda är diktaturer?
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

gilerahjärnan skrev:
DEA!! skrev:Just Ryssland är ju ett jobbigt land i krigssammanhang då dom skulle få med sig Kina och med största sannolikhet Nordkorea.

Nu har jag inte hört mycket av denna ubåtshistoria, men förstår inte vad ryssarna vill oss?
går nordkorea med för att båda är diktaturer?
mest för att jag tror att dom vill skjuta lite..
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

Revilz skrev:
Jakzu skrev:Tror inte att det kommer göra någon skillnad får oss i krig ifall vi har lite mer folk tack vare värnplikten.
Dock så tycker jag att det är en bra ide för arbetslösheten som någon nämnde:)
Så vi ska bara låta Ryssarna bokstavligen gå in i Sverige? Är det inte bra och ha en "stark" och "utvecklad" militär så vi kan försvara vårat egna land?
Vi har en "stark" och "utvecklad" militär. Måste fråga dig hur insatt du är i svenska försvaret? Vet du att AMF1 förmodligen är världens bästa amfibiekår då de piskat skiten av US. Marines varenda gång det varit någon övning?

Man har hittat grejer, garanterat, men det är inget man går ut till allmänheten om i första taget. Tycker denna jävla hysteri som aftonbladet kört är riktigt onödig, all media kunde hållt käft tills det att fm själva går ut med uppgifter. Att vi sedan har för lite resurser i försvaret kan jag dock hålla med om.
bibapeolola
Användarens profilbild
Tuta
King of the street
Inlägg: 3459
Blev medlem: 11 april 2008, 16:48
Ort: Nyköping

Inlägg av Tuta »

Axel skrev:
Revilz skrev:
Jakzu skrev:Tror inte att det kommer göra någon skillnad får oss i krig ifall vi har lite mer folk tack vare värnplikten.
Dock så tycker jag att det är en bra ide för arbetslösheten som någon nämnde:)
Så vi ska bara låta Ryssarna bokstavligen gå in i Sverige? Är det inte bra och ha en "stark" och "utvecklad" militär så vi kan försvara vårat egna land?
Vi har en "stark" och "utvecklad" militär. Måste fråga dig hur insatt du är i svenska försvaret? Vet du att AMF1 förmodligen är världens bästa amfibiekår då de piskat skiten av US. Marines varenda gång det varit någon övning?

Man har hittat grejer, garanterat, men det är inget man går ut till allmänheten om i första taget. Tycker denna jävla hysteri som aftonbladet kört är riktigt onödig, all media kunde hållt käft tills det att fm själva går ut med uppgifter. Att vi sedan har för lite resurser i försvaret kan jag dock hålla med om.
Våra soldater är duktiga, världsklass helt klart. Problemet är att det finns alldeles för få av dom ifall skiten skulle träffa fläkten som man säger :lol: Vi har ingen chans om någon stor fiende som ryssland skulle attackera oss, de har för mkt resurser kontra våra.

Mvh anställd i FM :P

Edit: oj, lite av en bump här :oops:
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Användarens profilbild
TheAndersson
Kinaraket
Inlägg: 864
Blev medlem: 12 juli 2014, 19:19
Ort: Where the grass is green and the girls are pretty

Inlägg av TheAndersson »

Bild
Körkortet draget, ingen mer lek för mig på ett tag..

Audi A3 1.8T
Audi A3 1.8T (Krockad och skrotad)
Saab 9-3 2.0t (Skrotad)
Rieju Drac (Såld)
Honda MT5 (Såld)
Pgo Pmx
Speedfight 2
Puch Korado
Användarens profilbild
JensCarlvik
Elmoped
Inlägg: 79
Blev medlem: 28 december 2014, 14:22

Inlägg av JensCarlvik »

http://avpixlat.info/

Börja läs svenskvänliga sidor. NATO är ingen alternativ för Sverige. Sverige ska förbli neutrala.
Användarens profilbild
TheAndersson
Kinaraket
Inlägg: 864
Blev medlem: 12 juli 2014, 19:19
Ort: Where the grass is green and the girls are pretty

Inlägg av TheAndersson »

Tycker vi borde låta Ryssland ta över Sverige utan strid. Bara "ge" Sverige till Ryssland
Körkortet draget, ingen mer lek för mig på ett tag..

Audi A3 1.8T
Audi A3 1.8T (Krockad och skrotad)
Saab 9-3 2.0t (Skrotad)
Rieju Drac (Såld)
Honda MT5 (Såld)
Pgo Pmx
Speedfight 2
Puch Korado
Användarens profilbild
Jakzu
TGR:s BIIIIAAAATCH
Inlägg: 716
Blev medlem: 13 januari 2013, 22:12
Ort: ulricehamn

Inlägg av Jakzu »

Vi får ju inte glömma att när ryssarna väl har tagit över Sverige är det ju dom som sköter försvaret, och det känns ju tryggt.
Användarens profilbild
TheAndersson
Kinaraket
Inlägg: 864
Blev medlem: 12 juli 2014, 19:19
Ort: Where the grass is green and the girls are pretty

Inlägg av TheAndersson »

Jakzu skrev:Vi får ju inte glömma att när ryssarna väl har tagit över Sverige är det ju dom som sköter försvaret, och det känns ju tryggt.
Visst man får räkna med något anfall i framtiden, så som Ryssland håller på, men isåfall kan man ju iaf försvara sig, de kan vi inte nu :)
Körkortet draget, ingen mer lek för mig på ett tag..

Audi A3 1.8T
Audi A3 1.8T (Krockad och skrotad)
Saab 9-3 2.0t (Skrotad)
Rieju Drac (Såld)
Honda MT5 (Såld)
Pgo Pmx
Speedfight 2
Puch Korado
Skriv svar