Sida 1 av 1

avgas rör och tändning problem??

Postat: 21 oktober 2014, 19:42
av edvib
tjo köpte ett effekt rör och satte på men när jag kör så blöddrar den men bara iblan jag skruvade in tomgångskruven och då gick den bättre men blöddra fortfarande lite sen efter ett tag så blöddrar den mer och kunda inte få upp varv på den och kom bara upp i 30 med den medans när den var bra så var jag uppe i 90. är det munstycket som är för litet/ stort.

Postat: 21 oktober 2014, 19:47
av Revilz
Om den blöddrar så är det för stort munstycke :)

Postat: 21 oktober 2014, 19:49
av edvib
men hur kan det vara för stort när det var rätt på original men när man bytar till effekt rör borde den inte vilja ha mer bensin då eller kan de va att det inte är tätt i avgasröret

Postat: 21 oktober 2014, 19:54
av Revilz
Öhh, jag har faktiskt ingen aning. Kanske är det så att du har haft något smuts som har släppt eller liknande? Eller så är det väl så att du har ett bensinsnålare rör nu :)

Pröva att leta efter tjuvluft med startgas

Postat: 21 oktober 2014, 20:01
av edvib
tog pakinigs tätning nu eller vad det heter och kolla om det går bättre för som jag minns det så när jag satte på det gick det först dåligt sen tätade jag det och då gick det bättre så det kanske flög av lite sånt när jag körde

Postat: 21 oktober 2014, 20:03
av Arkstar
Vad är de för storlek på original munstycket och va bytte du till?

Övrig setup?
För mycket/för lite luft?

Postat: 21 oktober 2014, 20:11
av edvib
Arkstar skrev:Vad är de för storlek på original munstycket och va bytte du till?

Övrig setup?
För mycket/för lite luft?
setupen är la
13/53
14mm förgasare original
Leovince - Avgassystem (X-Fight) Senda tror jag eller ett v6
har inte kollat på munstycket så vet inte vad jag har för storlek
har inte bytat något munstycke

Postat: 21 oktober 2014, 20:20
av Arkstar
edvib skrev:
Arkstar skrev:Vad är de för storlek på original munstycket och va bytte du till?

Övrig setup?
För mycket/för lite luft?
setupen är la
13/53
14mm förgasare original
Leovince - Avgassystem (X-Fight) Senda tror jag eller ett v6
har inte kollat på munstycket så vet inte vad jag har för storlek
har inte bytat något munstycke
Tja, Ta reda på vad du har för munstycke, gå upp 5-10 storlekar så lär du hitta

Postat: 21 oktober 2014, 20:22
av edvib
men om den blöddrar ska man inte gå ner då

Postat: 21 oktober 2014, 20:50
av xorce
edvib skrev:men om den blöddrar ska man inte gå ner då
är du säker på att det e bludder , Rycker det mycket från avgasröret?

Postat: 21 oktober 2014, 20:51
av edvib
xorce skrev:
edvib skrev:men om den blöddrar ska man inte gå ner då
är du säker på att det e bludder ?
kan de va något annat den kommer inte upp i fart varvar inte upp liksom

Postat: 21 oktober 2014, 20:52
av Revilz
edvib skrev:
xorce skrev:
edvib skrev:men om den blöddrar ska man inte gå ner då
är du säker på att det e bludder ?
kan de va något annat den kommer inte upp i fart varvar inte upp liksom
Är det inte ett böööööööh ljud typ som när man kör och stänger av moppen rullandes?

Postat: 21 oktober 2014, 21:40
av edvib
Revilz skrev:
edvib skrev:
xorce skrev: är du säker på att det e bludder ?
kan de va något annat den kommer inte upp i fart varvar inte upp liksom
Är det inte ett böööööööh ljud typ som när man kör och stänger av moppen rullandes?
vet inte men märkte nu ett hål vid sväng hjuls kåpan rätt så stårt hål
i där täningen sitter någon som vet hur det kan ha blivit så

Postat: 22 oktober 2014, 11:33
av emilnordman
Kolla färgen på tändstiftet bara, det säger direkt om den får för mycket eller för lite bensin

Postat: 22 oktober 2014, 13:08
av xorce
emilnordman skrev:Kolla färgen på tändstiftet bara, det säger direkt om den får för mycket eller för lite bensin

Bara om han har rätt tändstifts grad i^^

Postat: 22 oktober 2014, 16:37
av RammeA
sitter pluggen kvar i röret? om den gör det så har du hittat problemet. när jag körde med plugg i så vägrade den varva upp även fast den hade rätt munstycke

Postat: 22 oktober 2014, 17:20
av edvib
RammeA skrev:sitter pluggen kvar i röret? om den gör det så har du hittat problemet. när jag körde med plugg i så vägrade den varva upp även fast den hade rätt munstycke
ingen plugg men kan det ha med tändningen att göra för det lossnade en skruv där i från i går plockade ner hela nu och köpte en avgaspackning och se hur det gåt när det är tätt

Postat: 22 oktober 2014, 18:45
av edvib
Bild
det fattas en skruv i mitten va kan man köpa en vanlig mutter eller självlåsande mutter eller ska man köpa en original vad händer om man vrider på själva plattan eller vad man ska säga

Postat: 23 oktober 2014, 01:54
av emilnordman
Du kan inte köpa vilken mutter som helst då det måste passa på gängorna, om du snurrar på svänghjulet roterar vevaxeln och kolven dras runt i cylindern

Postat: 23 oktober 2014, 07:44
av edvib
emilnordman skrev:Du kan inte köpa vilken mutter som helst då det måste passa på gängorna, om du snurrar på svänghjulet roterar vevaxeln och kolven dras runt i cylindern
ok men om jag hittar en mutter med rätt gänger så spelar det ingen roll men jag beställde en original så kan de vara därför att det gick dåligt och låt konstigt

Postat: 23 oktober 2014, 16:18
av MacGyver84
Bara och fixa mutter och dra åt och kolla tror det ska räcka och dra åt med en koppnyckel eller spärrskaft med kort skaft, jag drar åt mitt svänghjul med koppnyckel och mothåll på min gamla crescent compact, muttern åker inte upp hör gärna av dig hur det gick sen.

Postat: 23 oktober 2014, 16:39
av edvib
ska jag göra får delarna imorgon så fixar det la då

Postat: 24 oktober 2014, 16:14
av edvib
fick hjärnsläpp vilket håll ska muttern sitta på

Postat: 24 oktober 2014, 16:52
av GurkMarmelad
edvib skrev:fick hjärnsläpp vilket håll ska muttern sitta på
Du menar åt vilket håll den ska skruvas åt? Testa båda hållen så märker du ju. Om den inte skulle greppa så har du köpt en mutter med fel gänga.

Postat: 24 oktober 2014, 18:39
av edvib
GurkMarmelad skrev:
edvib skrev:fick hjärnsläpp vilket håll ska muttern sitta på
Du menar åt vilket håll den ska skruvas åt? Testa båda hållen så märker du ju. Om den inte skulle greppa så har du köpt en mutter med fel gänga.
nej inte håll utan vilken sida men hittade rätt