Tjenare jag undrar en sak ang min Baotian classic är det värt att trimma den mer än vad den är ( gör ca 65-70 kmh) Vill nämligen att den ska gå lite fortare än den gör just nu, den har aldrig krånglat och går som ett skott men vill därför råd fråga er om det är värt att trimma den mer, det som jag vet är borta på den är mässingskruven och möjligen borttagen v-ring och ostrypt cdi box finns det nåt mer man kan göra på den vill helst att den drar runt 80-85.
Det är en 4-taktare ingen dum ide med ett högvarvigt rör dock så har jag föräldrar som inte på något sätt tillåter trim så jag ska nog va lite försiktig med synligt trim
Jeffan98 skrev:Det är en 4-taktare ingen dum ide med ett högvarvigt rör dock så har jag föräldrar som inte på något sätt tillåter trim så jag ska nog va lite försiktig med synligt trim
4taktare ska inte köras på höga varv. Satsa på en annan cylinder skulle jag säga om dina föräldrar inte gillar att du trimmar.
Du kan glömma det där med varvtal och röret, en fyrtaktare är inte alls så känslig för vad man har för rör som tvåtaktsmotorer är. Det är huvudsakligen kamaxeln som bestämmer hur mycket en fyrtaktare kan varva eftersom den bestämmer hur länge ventilerna är öppna. Eftersom det är en scooter behöver du dock välja de variatorvikter som låter motorn arbeta på det varvtalsområde där den har mest effekt för att moppen ska gå bäst.
Jag skulle inte trimma den så mycket mer än du redan gjort, kvalitén på delarna i motorn är inget vidare och därmed är den inte allt för hållbar.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
De ligger nånting i det du säger med effektrör att det inte hjälper. Men variator vikter hade jag tänkt byta i allafall för jag vill ha lite bättre axx i den
Edit: Det är inte jag som har trimmat den, antingen nån av dem tidigare ägarna som har gjort de