Olje mängd i dämpare på Ch Racing?

Här kan du visa upp ditt projekt som inriktar sig på cross och supermotard. Inga frågor i detta forum!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Isacfogel
Elmoped
Inlägg: 9
Blev medlem: 26 februari 2014, 18:56
Ort: Mantorp

Olje mängd i dämpare på Ch Racing?

Inlägg av Isacfogel »

Tjena

jag har en Ch Racing 05 och lossade mitt framhjul och märkte att ena dämparen var jätte mjuk. Öppnade upp dämparen och tänkte fylla på lite olja men jag vet inte hur mycket jag ska ha.

Är det någon som har en aning om hur mycket jag ska ha i?
Användarens profilbild
Knatten123
Svårstartad skrothög
Inlägg: 166
Blev medlem: 20 mars 2014, 17:45

Re: Olje mängd i dämpare på Ch Racing?

Inlägg av Knatten123 »

Isacfogel skrev:Tjena

jag har en Ch Racing 05 och lossade mitt framhjul och märkte att ena dämparen var jätte mjuk. Öppnade upp dämparen och tänkte fylla på lite olja men jag vet inte hur mycket jag ska ha.

Är det någon som har en aning om hur mycket jag ska ha i?
Finns det ingen markering på / i dämparen som visar hur mycket du ska ha?
Har du tagit en titt i manualen?
Annars får du prova dig fram tills det känns bra! 8)
Användarens profilbild
G-son
King of the street
Inlägg: 4115
Blev medlem: 6 februari 2008, 23:31
Ort: Vimmerby

Inlägg av G-son »

Showagaffeln som även sitter på tidiga Senda, Drac m.fl? Det sitter bara fjäder i det vänstra gaffelbenet, så att det högra går lätt är helt naturligt.

Om det ändå är så att det är tomt på olja så ska det vara 150ml i vänstra benet (med fjäder) och 175ml i högra, viskositet 7,5W. Men att bara fylla på gör ingen nytta om det läcker, det behövs nya packboxar också.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket
Inlägg: 1053
Blev medlem: 18 juli 2013, 10:18
Ort: Karleby

Inlägg av TheFlyingFin »

G-son skrev:Showagaffeln som även sitter på tidiga Senda, Drac m.fl? Det sitter bara fjäder i det vänstra gaffelbenet, så att det högra går lätt är helt naturligt.

Om det ändå är så att det är tomt på olja så ska det vara 150ml i vänstra benet (med fjäder) och 175ml i högra, viskositet 7,5W. Men att bara fylla på gör ingen nytta om det läcker, det behövs nya packboxar också.
Inte den gaffeln på CH. Samma Marzocchi som på DRD Pro torde det vara. Iaf den guldiga är det och den svarta på 06-08
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Låst