Crosskörning i vinter!

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Westman15
Svårstartad skrothög
Inlägg: 324
Blev medlem: 23 mars 2014, 10:19

Crosskörning i vinter!

Inlägg av Westman15 »

Tjena, mina moppe tider är över tyvärr, men det betyder inte att motorsuget avtar! För tillfället sparar jag till en bil så kan tyvärr inte köpa något nytt fordon. Men som tur är så har jag en jävligt vass Honda cr80.
Det jag nu funderar på är vad jag ska tänka på innan jag tar ut den för körning i vinter, framför allt för att den ska må bra och inte strula för att den gått för kall eller liknande.
Skulle vara schysst om någon med erfarenhet av detta kunde hjälpa mig!
Tack som fan
Relativt kunnig, men ingen expert.
gilerahjärnan
Varnad
Inlägg: 1518
Blev medlem: 13 december 2012, 19:35
Ort: Betongen

Inlägg av gilerahjärnan »

Om du varvar friskt när den är kall finns risken att toppen slår sig, i regel är det så med alla fordon iprincip.
Användarens profilbild
Jakzu
TGR:s BIIIIAAAATCH
Inlägg: 716
Blev medlem: 13 januari 2013, 22:12
Ort: ulricehamn

Inlägg av Jakzu »

gilerahjärnan skrev:Om du varvar friskt när den är kall finns risken att toppen slår sig, i regel är det så med alla fordon iprincip.
Ifall man varmkör motorn ordentligt och inte ska på expedition till Antarktis är det väl ingen större fara? Körde i -20 med dt125r aldrig några problem.
gilerahjärnan
Varnad
Inlägg: 1518
Blev medlem: 13 december 2012, 19:35
Ort: Betongen

Inlägg av gilerahjärnan »

Jakzu skrev:
gilerahjärnan skrev:Om du varvar friskt när den är kall finns risken att toppen slår sig, i regel är det så med alla fordon iprincip.
Ifall man varmkör motorn ordentligt och inte ska på expedition till Antarktis är det väl ingen större fara? Körde i -20 med dt125r aldrig några problem.
Om du varvar friskt när den är kall

Självklart varmkör man den.
Användarens profilbild
Thoz3
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 774
Blev medlem: 6 januari 2013, 17:59
Ort: whop whop

Re: Crosskörning i vinter!

Inlägg av Thoz3 »

Westman15 skrev:Tjena, mina moppe tider är över tyvärr, men det betyder inte att motorsuget avtar! För tillfället sparar jag till en bil så kan tyvärr inte köpa något nytt fordon. Men som tur är så har jag en jävligt vass Honda cr80.
Det jag nu funderar på är vad jag ska tänka på innan jag tar ut den för körning i vinter, framför allt för att den ska må bra och inte strula för att den gått för kall eller liknande.
Skulle vara schysst om någon med erfarenhet av detta kunde hjälpa mig!
Tack som fan
tänk bara på att byta upp i munstycke då det är mer syre i luften.
så den inte går för snålt
Bild
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Värmehandtag är guld värt på vintern, inte ett dugg kul att köra när händerna är stelfrusna ;)

i övrigt så kan den behöva lite bestyckning som ovanstående var inne på.
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
Pantad
Elmoped
Inlägg: 128
Blev medlem: 21 april 2013, 16:55
Ort: Förorten till förorten till Göteborg

Inlägg av Pantad »

Dubbdäck kan la va gött o ha på vintern, jävligt lätt att gå omkull om du kör över en isfläck
Skriv svar